Zijn de problemen met de motor en bak nu wel opgelost?Paul schreef: Ja ik heb in Lech met een D6 van de dealer dit ook niet gehad toen het net zo koud was als nu. Hij blijft in elk geval stukken zuiniger als de V70 D4 die nu met zomerbanden maar even stil staat.
Koud > Gelijk startende motor
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 21.12.2017 - 05:27
Ik kan mijn koelvloeistof digitaal uitlezen en heb het volgende ondervonden:
Wanneer elektrisch voorverwarmd is koelvloeistof 40°C.
Wanneer niet voorverwarmd en koelvloeistof is 0°C of lager, dan slaagt de D5 aan tot het koeilvloeistof 10°C is geworden. Daarna valt deze terug uit.
Geen ervaring met de temperatuur wanner je met de dieselkachel voorverwarmd. De mijne weigert momenteel dienst.
Wanneer elektrisch voorverwarmd is koelvloeistof 40°C.
Wanneer niet voorverwarmd en koelvloeistof is 0°C of lager, dan slaagt de D5 aan tot het koeilvloeistof 10°C is geworden. Daarna valt deze terug uit.
Geen ervaring met de temperatuur wanner je met de dieselkachel voorverwarmd. De mijne weigert momenteel dienst.
- Henielma
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58
Hier slaat de dieselmotor ook aan bij dit vriesweer. Bij langer voorverwarmen duurt het op diesel rijden korter maar na een paar kilometer gaat die altijd wel verder op elektrisch. Het went inmiddels met zoveel dagen vorst na elkaar.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
V50 D5 2007 460.000 km