Ik heb er eerder in mijn Volvo carrière ook een in gebruik gehad als dagelijkse auto (dat wil zeggen als mijn vrouw me niet al net voor was en er al mee weg was zodat ik me dan met de andere Volvo moest “behelpen”). Hele fijne auto en prima te doen ook in gesloten toestand met met slecht weer of kou. Stijfheid is, inherent aan dit soort modellen, inderdaad een iets zwakker punt, maar op gewone wegen is dat echt geen probleem. Ik heb er destijds een hardtop van Wiesmann bij opgescharreld, dat maakte de auto wel fijner qua weggedrag en natuurlijk ook nog comfortabeler in de winter.
Mechanisch is dr C70 niet heel anders dan de oude (=pre 2001) V70 en S70, allemaal redelijk probleemloos dus! Ik zou zeggen kijk rond in die sectie op dit forum De staat van de Cabrio-kap en de werking ervan is iets wat feilloos moet zijn bij een eventuele aanschaf want reparaties daarvan zijn erg ingewikkeld en enorm kostbaar is mij verteld. En als er veel open gereden is heeft het interieur ook duidelijk meer te lijden van weersinvloeden: uitgedroogd leer en rommelige matten tref je daarbij aan. En de luidsprekers in de deuren en het dashboard hebben ook vrij vaak ‘storing ’: door vocht treedt er corrosie op tussen spoel en magneet waardoor er alleen nog naar een krasserig geluid overblijft- maar dat is zelf wel op te lossen.
Wij hebben er van genoten maar uiteindelijk toch gekozen voor een praktischer auto.
Prima te doen, gebruik hem op dit moment ook als dagelijks vervoer en intussen 270k km zonder noemenswaardige problemen. Wel een paar jaar geleden de kap vervangen die intussen redelijk versleten was. Enige nadeel vind ik het gebruik (heb de 2.0T automaat) op kortere stukjes kom ik niet verder dan 1 op 8 a 9 en dan moet ik rustig aan doen. Maar je kunt niet alles hebben en zoals hier al eerder geschreven iedere keer in- en uitstappen met een glimlacht van hier tot Tokio.