Ik ben eigenaar van een V90 T6 Inscription, daarbij uitgerust met alle leverbare pakketten. Bouwjaar eind 2016, inmiddels 20000 km gereden.
Vanaf dag een heb ik erg veel problemen met de auto. Over een aantal daarvan heb ik eea terug gekezen op het forum: trillingen, software problemen, water in de koplampen, problemen met de stoelen etc etc waarvoor in enkele gevallen nog steeds geen oplossing is gevonden.
De dealer is uiterst coorect en doet al het mogelijke om mij te helpen. Volvo zelf daarentegen laat steken vallen, deed de problemen in eerste instantie af als “niet bekend” en is ronduit onbehoorlijk traag met reacties tot grote ergernis van mij en de dealer.
Op dit moment kamp ik onder meer nog steeds met software problemen met als gevolg dat TuneInn en Spotify niet of niet goed functioneren bij gebruikmaking van het interne modem (dus NIET via apple car play, dat werkt wel goed). Voor de duidelijkheid: alle problemen zijn uitermate zorgvuldig gedocumenteerd met film en beeldopnames over de afgelopen maanden. De problemen staan dus op geen enkele manier ter discussie. De waarnemingen zijn immers objectief aantoonbaar/bewijsbaar.
Ik ben niet de enige, zo blijkt. Daarom concreet mijn vraag of diegenen die dezelfde problemen ervaren contact met mij op willen nemen.
Op dit moment bereid ik juridische stappen voor. Welicht dat mede gedupeerden in een procedure mee kunnen lopen. Ik zie de reacties graag tegemoed.
V90T6 problemen en oplossingen
- dbosker
- 6th Gear member
probeer maar een andere simkaart van een andere provider in het modem. Ik heb daar ook problemen mee gehad (KPN/Telfort). Nu een duitse Telekom.de kaartje en het funktioneert.
laatste Volvo (960) verkocht
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Hoi,
Welkom op het forum. Stel je ook nog even voor in: viewforum.php?f=3
Ik moet zelf zeggen dat ik weinig van de issues die je hebt herken. Mijn koets is in oktober 2016 op kenteken gezet. Dus hetzelfde model, maar net een maand of twee aan bouwperiode er tussen.
Wellicht dat je wat meer details kan/wil delen aangaande sommige van de verstoringen die je meldt. "trillingen" bijvoorbeeld. Waar denk je dat dit uit voortkomen? Is het een AWD of FWD? Is het motor gerelateerde trillingen? Of ophanging?
Over de software, hier heb ik een derde variant in. Ik gebruik geen sim "intern" en ook geen car play. Ik gebruik hotspot sharing op de telefoon en dan de spotify app van de auto. Ik moet zeggen dat ik er weinig problemen mee heb, ook bij HQ audio streaming. Het modem in de auto, is veelvuldig ook terug te lezen in het xc90 forum kent wat kuren bij sommige multi-sims. Tele2 is een beruchte als ik me niet vergis uit sommige van die onderwerpen.
Water in de koplampen: Nog niet gevonden.
Stoelen, zowel piloot als co-piloot hebben geen issues met de stoelen. Ik heb een van de meest uitgebreide varianten aan verstellingen, alleen geen ventilatie of stoelmassage. Maar alle vormen van lende, rugsteunen en zitvlak verstellingen gaan goed.
Ik ben benieuwd wat jij hier ervaart als probleem of niet functioneren.
Welkom op het forum. Stel je ook nog even voor in: viewforum.php?f=3
Ik moet zelf zeggen dat ik weinig van de issues die je hebt herken. Mijn koets is in oktober 2016 op kenteken gezet. Dus hetzelfde model, maar net een maand of twee aan bouwperiode er tussen.
Wellicht dat je wat meer details kan/wil delen aangaande sommige van de verstoringen die je meldt. "trillingen" bijvoorbeeld. Waar denk je dat dit uit voortkomen? Is het een AWD of FWD? Is het motor gerelateerde trillingen? Of ophanging?
Over de software, hier heb ik een derde variant in. Ik gebruik geen sim "intern" en ook geen car play. Ik gebruik hotspot sharing op de telefoon en dan de spotify app van de auto. Ik moet zeggen dat ik er weinig problemen mee heb, ook bij HQ audio streaming. Het modem in de auto, is veelvuldig ook terug te lezen in het xc90 forum kent wat kuren bij sommige multi-sims. Tele2 is een beruchte als ik me niet vergis uit sommige van die onderwerpen.
Water in de koplampen: Nog niet gevonden.
Stoelen, zowel piloot als co-piloot hebben geen issues met de stoelen. Ik heb een van de meest uitgebreide varianten aan verstellingen, alleen geen ventilatie of stoelmassage. Maar alle vormen van lende, rugsteunen en zitvlak verstellingen gaan goed.
Ik ben benieuwd wat jij hier ervaart als probleem of niet functioneren.
-
- 5th Gear member
Trillingen heb ik wel maar heb deze ook gevoeld bij Han, ik denk dat het gerelateerd is aan de nieuwe ophanging die compleet anders is als de V70 ik stoor me hier niet aan omdat het van zeer lichte art is.
Van de andere problemen herken ik er geen een.
Ik gebruik de auto Sim van Vodafone voor alleen data gebruik.. geen klachten over de werking hiervan.
Ik heb zelfs geen condens vocht in de lampen bij het omslaan van het weer. Ik denk dat je hier geen medestanders gaat vinden voor jouw specifieke problemen.
Van de andere problemen herken ik er geen een.
Ik gebruik de auto Sim van Vodafone voor alleen data gebruik.. geen klachten over de werking hiervan.
Ik heb zelfs geen condens vocht in de lampen bij het omslaan van het weer. Ik denk dat je hier geen medestanders gaat vinden voor jouw specifieke problemen.
Laatst gewijzigd door D5R-Design op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Was één V90
- fbro
- 1st Gear member
Wat betreft trillingen kan ik meepraten. Mijn auto op 10 januari geleverd gekregen, V90 T5, en al snel tot de ontdekking gekomen dat er een irritante trilling door de auto gaat vanaf ongeveer 80 km/h en bij het accelereren. Het lijkt als of er een onbalans in een van de wielen zit. Inmiddels naar Oostenrijk op vakantie geweest en de auto dus goed kunnen testen met constante trillingen van 80 km/h tot 220 km/h zelfs.
Daarnaast heb ik aangegeven dat het comfort van de auto, lees veercomfort, me tegengevallen is. Uit iedere test komt naar voren dat de V90 t.o.v. BMW, Audi en Mercedes top comfortabel is maar hier merk ik niet veel van, sterker nog in vind de V90 eigenlijk t.o.v. de Audi A6 met sportonderstel , welke ik hiervoor gereden heb, zelfs een beetje stug.
Afgelopen week bij de dealer geweest en met een monteur een testrit gemaakt. Na 500 m snelweg kwam de monteur tot dezelfde conclusie, het leek helemaal nergens op. Hij zei op een gegeven moment zelfs dat de Lane Keeping Assistant bij deze trillingen niet meer aangezet hoefde te worden, in slaap vallen met deze trillingen was wel haast onmogelijk....
Zowel ik als de monteur hadden het idee dat de trillingen vanaf de achterzijde kwamen. Niet alleen het stuur trilt maar de gehele koets en stoel trillen.
Gelukkig blij dat de monteur dezelfde conclusie heeft getrokken, maar nu nog naar de oplossing... dat zal nog wat worden.
Over 2 weken gaat de auto een dag naar de dealer en wordt het probleem volgens bepaalde procedures stap voor stap aangepakt.
Daarnaast heb ik aangegeven dat het comfort van de auto, lees veercomfort, me tegengevallen is. Uit iedere test komt naar voren dat de V90 t.o.v. BMW, Audi en Mercedes top comfortabel is maar hier merk ik niet veel van, sterker nog in vind de V90 eigenlijk t.o.v. de Audi A6 met sportonderstel , welke ik hiervoor gereden heb, zelfs een beetje stug.
Afgelopen week bij de dealer geweest en met een monteur een testrit gemaakt. Na 500 m snelweg kwam de monteur tot dezelfde conclusie, het leek helemaal nergens op. Hij zei op een gegeven moment zelfs dat de Lane Keeping Assistant bij deze trillingen niet meer aangezet hoefde te worden, in slaap vallen met deze trillingen was wel haast onmogelijk....
Zowel ik als de monteur hadden het idee dat de trillingen vanaf de achterzijde kwamen. Niet alleen het stuur trilt maar de gehele koets en stoel trillen.
Gelukkig blij dat de monteur dezelfde conclusie heeft getrokken, maar nu nog naar de oplossing... dat zal nog wat worden.
Over 2 weken gaat de auto een dag naar de dealer en wordt het probleem volgens bepaalde procedures stap voor stap aangepakt.
* BMW Z4 sdrive 30i M Sport Plus (2019/----)
* Volvo V90 T5 Inscription, Denim Blue, 19" 5-Triple Spaaks, Intro Line by B&W (2018/----)
* Volvo V90 T5 Inscription, Denim Blue, 19" 5-Triple Spaaks, Intro Line by B&W (2018/----)
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Jeetje wat een toestanden allemaal..... Ik heb dan ook een trillinkje in de auto. Exact gelijk aan die van Alwin en die was weer gelijk aan de auto, een T5, vd dealer. Ik merk er helemaal niets meer van. Auto doet het zoals hij het moet doen en dat is mij van A naar B brengen. Stoelen zitten goed, software is prima, water in de koplampen herken ik niet.....
Comfortabele auto tov de Beemers en de Audi's en in mijn optiek zeker niet stug. Let wel de mijne staat op 17" standaard wieltjes....
Comfortabele auto tov de Beemers en de Audi's en in mijn optiek zeker niet stug. Let wel de mijne staat op 17" standaard wieltjes....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
100 Punten en zeker mee Eensch!OGA244 schreef: De mijne ook, comfortabel geheel..
“Carpe Diem”
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
U bedoelt hiermee?BendW schreef: Zijn de problemen van het trillen niet wad gerelateerd?..
“Carpe Diem”
- Paul
- Geartronic member
Wad van Waddeneiland? Ik heb geen idee
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik doe een blinde gok dat hij dwa bedoelde, of awd...Paul schreef: Wad van Waddeneiland? Ik heb geen idee
Ik heb geen AWD btw.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Hans uut Twent heeft ook geen AWD
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 5th Gear member
Ik heb wel een AWD of WAD uitvoering. Met rijkelijke genoeg pks.
De trillingen die ik voel zijn minimaal en zeker niet storend..
Maar de TS heeft hier zijn zegje gedaan en is vervolgens met stille trom weer vertrokken, laatste keer online 18-02-2018 23.00 (waarschijnlijk niet genoeg mede standers gevonden)
De trillingen die ik voel zijn minimaal en zeker niet storend..
Maar de TS heeft hier zijn zegje gedaan en is vervolgens met stille trom weer vertrokken, laatste keer online 18-02-2018 23.00 (waarschijnlijk niet genoeg mede standers gevonden)
Was één V90
- Paul
- Geartronic member
Inderdaad beetje raar!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- Summum
- 6th Gear member
Nou zijn er natuurlijk wel meer gevallen bekend van vroege V90's die allerhande kwaaltjes vertoonden. Denk bijvoorbeeld aan die van Michiel Aalberts, die onlangs zijn probleemgeval voor een nieuwe heeft ingeruild.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- fbro
- 1st Gear member
Gisteren i.v.m. de trillingen bij de dealer geweest en ik moet zeggen het probleem lijkt verholpen. De dealer gaf aan dat alle 4 de wielen opnieuw gebalanceerd zijn en daarmee de problemen opgelost zijn.
Zowel de trillingen zijn weg als ook het veercomfort aan de achterzijde is gevoelsmatig veel beter geworden.
Ik moet zeggen, kijkend naar het duidelijk verbeterde veercomfort m.n. over drempels, dat ik me niet voor kan stellen dat de problemen alleen veroorzaakt werden door een onbalans in één of meerdere wielen. Naar mijn mening moet bij de achteras wel degelijk meer gebeurd zijn.... maar daar zal wel geen antwoord op komen.
Daarnaast heeft de auto bij het accelereren op de snelweg van 100 naar 150 km/h duidelijk minder last van het zoeken wat bij een voorwielaangedreven auto een eigenschap is. Hij gaat nu in een streep rechtuit....
Ik heb gelukkig nu een auto met een rijgedrag wat ik verwacht en op gehoopt had.
Zowel de trillingen zijn weg als ook het veercomfort aan de achterzijde is gevoelsmatig veel beter geworden.
Ik moet zeggen, kijkend naar het duidelijk verbeterde veercomfort m.n. over drempels, dat ik me niet voor kan stellen dat de problemen alleen veroorzaakt werden door een onbalans in één of meerdere wielen. Naar mijn mening moet bij de achteras wel degelijk meer gebeurd zijn.... maar daar zal wel geen antwoord op komen.
Daarnaast heeft de auto bij het accelereren op de snelweg van 100 naar 150 km/h duidelijk minder last van het zoeken wat bij een voorwielaangedreven auto een eigenschap is. Hij gaat nu in een streep rechtuit....
Ik heb gelukkig nu een auto met een rijgedrag wat ik verwacht en op gehoopt had.
Laatst gewijzigd door fbro op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
* BMW Z4 sdrive 30i M Sport Plus (2019/----)