Hallo,
Ik ben Marco, (40) vader van een gezin met 3 kids.
En ik ben nu eindelijk in het bezit van een mooie v70.
De v70 d5 2008 heeft 220000 km gereden en er zit een NAP km registratie bij.
Waar moet ik zoal rekening mee houden met deze km-stand?
Ik hoor het graag.
Gr,
Marco
Hoera!! Mijn eerste Volvo v70 5d automaat!
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Kun je uit de onderhoudshistorie zien dat de automaat recent is geflushed? Zo nee, dan zou dat mijn eerste prioriteit hebben. Als voor de rest de auto altijd op tijd zijn beurten heeft gehad zou ik me verder geen zorgen maken.
Laatst gewijzigd door JosW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
220 is niets. Eigenlijk weinig voor een auto uit 2008 = 22K per jaar.
Daarom is het belangrijk te weten dat je kleine beurtjes (olie) altijd netjes zijn uitgevoerd. Het interval is 35k volgens mij. Die zou ik zowiezo verlagen naar 25K met natuurlijk de juiste olie.
Bij dit soort korte ritjes (waarschijnlijk) zou ik me eerder druk maken over EGR en roetfilter dan over de bak.
Mijn AWD rijdt als 307K zonder flush.
Daarom is het belangrijk te weten dat je kleine beurtjes (olie) altijd netjes zijn uitgevoerd. Het interval is 35k volgens mij. Die zou ik zowiezo verlagen naar 25K met natuurlijk de juiste olie.
Bij dit soort korte ritjes (waarschijnlijk) zou ik me eerder druk maken over EGR en roetfilter dan over de bak.
Mijn AWD rijdt als 307K zonder flush.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Gij zult alert zijn op eventuele geluiden van de aircopomp. Begint die met lawaai, vervangen. Doe je dat niet slaat hij vast met het risico dat je hele motor in de soep draait.
En ik kan het weten....
En ik kan het weten....
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- MichelV70
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 26.05.2007 - 13:05
- Locatie: Dalfsen
Dat ga je nog veel plezier aan beleven! Zou alleen airintake en egr laten reinigen en de egr dicht laten zetten met meteen en tuning erop. Zo voorkom je ook probleem met de wervelkleppen en het beruchte stangetje.
XC60 D4 Inscription 2016
Polestar 2 awd
Polestar 2 awd
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Anders ik wel!V70/2.4D/2003 schreef: Gij zult alert zijn op eventuele geluiden van de aircopomp. Begint die met lawaai, vervangen. Doe je dat niet slaat hij vast met het risico dat je hele motor in de soep draait.
En ik kan het weten....
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6397
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Gefeliciteerd met zo'n mooie auto. Met die kilometerstand ben je nog niet eens op de helft van wat de auto aankan.
Zoals al gezegd is het niet onverstandig om de automaat te spoelen als dat nog niet is gebeurd. Er zijn hier een aantal forum sponsoren die dat doen en 17 maart is er een Technodag in Elst waar je het tegen een speciaal tarief kunt laten doen (even zoeken hier op het forum of er nog plaats is). Ander puntje van jou motor is de wervelklep en het wervelklepstangetje.
Beide zijn zwakke punten en vervangen kost serieus geld. Tip als het stangetje vervangen moet worden, doe dan ook gelijk de wervelklep. In beide gevallen moet alles bovenop de motor los en betaal je dus alles twee keer! Ook hier staat genoeg over op het forum. Elke 30.000 kilometer heeft jou auto een beurt nodig. Ik zelf verving elke 15.000 kilometer de olie. Kost je een keer 100,- euro bij de dealer of als je het zelf kunt nog minder.
EGR klep dicht zetten en dat soort dingen; daar zijn de meningen over verdeeld of het helpt en mag.
Veel plezier verder met die lekker D5.
Zoals al gezegd is het niet onverstandig om de automaat te spoelen als dat nog niet is gebeurd. Er zijn hier een aantal forum sponsoren die dat doen en 17 maart is er een Technodag in Elst waar je het tegen een speciaal tarief kunt laten doen (even zoeken hier op het forum of er nog plaats is). Ander puntje van jou motor is de wervelklep en het wervelklepstangetje.
Beide zijn zwakke punten en vervangen kost serieus geld. Tip als het stangetje vervangen moet worden, doe dan ook gelijk de wervelklep. In beide gevallen moet alles bovenop de motor los en betaal je dus alles twee keer! Ook hier staat genoeg over op het forum. Elke 30.000 kilometer heeft jou auto een beurt nodig. Ik zelf verving elke 15.000 kilometer de olie. Kost je een keer 100,- euro bij de dealer of als je het zelf kunt nog minder.
EGR klep dicht zetten en dat soort dingen; daar zijn de meningen over verdeeld of het helpt en mag.
Veel plezier verder met die lekker D5.
Laatst gewijzigd door Gouwe op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
En of het ethisch verantwoord is. Ik vind van niet. Laten we een beetje aan het milieu denken, we hebben al niet de schoonste auto’s op de planeet...Gouwe schreef: EGR klep dicht zetten en dat soort dingen; daar zijn de meningen over verdeeld of het helpt en mag.
Tips: niet teveel korte ritjes, regelmatig stukken met 130 km/h, om de 15.000 km olie, intake-reiniging en even laten kietelen bij Obbe, rijdt hij toch net wat lekkerder.
Verder vooral genieten! Mijne staat nu op 345.000 en rijdt nog steeds perfect. Ik wil wel eens iets nieuws, maar kan rationeel geen reden bedenken. Serieus de v60 pih overwogen, maar daar lees ik zoveel shit over dat ik dat niet aandurf. En ik vind het design niet zo tijdloos als van onze v70n. Dus ik rij nog maar even door, geen straf!
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum