C70 cabrio met staaldak voor en tegens
- catsailor
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 15.05.2010 - 09:49
Vergaande plannen om een C70 cabrio te kopen naast de S 70 , wel 1 met staaldak, graag hoor ik van jullie de voordelen/nadelen.. dak schijnt nogal storings gevoelig te zijn?.. het zou dan een benzine uitvoering gaan worden, Dus C70 cabriorijders , waarom wel kopen, en waarom niet......
Volvo S 70 1997
BMW Z 3 1996
Saab 9000
Mercedes slk 200 R 171 2005
Vw T4 1991
BMW Z 3 1996
Saab 9000
Mercedes slk 200 R 171 2005
Vw T4 1991
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Volgens mij is het dak niet erg storings gevoelig.
Wel kunnen de kosten als je een storing hebt aardig oplopen agv werkplaats uren.
Verdere nadelen:
de voorstoelen (handmatig) vergrendelen niet in de voorover geklapte stand, wat het achterin stappen bemoeilijkt.
Geen opbergplaats voor (nood) reservewiel (zelf heb ik alleen een reparatiesetje, welke in de achterbank leuning zit opgeborgen)
De auto is zwaar, bij benzine levert alleen de T5 adequate prestaties.
Maar het is een heerlijke auto om mee te cruisen met 2 personen
Wel kunnen de kosten als je een storing hebt aardig oplopen agv werkplaats uren.
Verdere nadelen:
de voorstoelen (handmatig) vergrendelen niet in de voorover geklapte stand, wat het achterin stappen bemoeilijkt.
Geen opbergplaats voor (nood) reservewiel (zelf heb ik alleen een reparatiesetje, welke in de achterbank leuning zit opgeborgen)
De auto is zwaar, bij benzine levert alleen de T5 adequate prestaties.
Maar het is een heerlijke auto om mee te cruisen met 2 personen

Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
Even irrationeel haarkloven en neuzelen
Het is geen echte cabrio. Wel een soort combi van coupé en iets zonder dak
De lijn is minder mooi dan de” echte” C70 cabrio.
Het is eigenlijk een C40
Maar voor de rest...
Het is geen echte cabrio. Wel een soort combi van coupé en iets zonder dak
De lijn is minder mooi dan de” echte” C70 cabrio.
Het is eigenlijk een C40
Maar voor de rest...
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- Hansout
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 03.09.2016 - 06:32
- Locatie: Nijmegen
Het dak met al zijn stangetjes en draadjes ziet er inderdaad storingsgevoelig uit, maar heb in mijn omgeving nog niemand hierover gehoord.
Zou wel adviseren de auto vlak te zetten en er zeker niet mee te rijden tijdens openen en sluiten om beschadiging aan constructie te voorkomen.
Er is wel een module op de markt om tijdens rijden te openen/sluiten, ik brand er mijn vingers niet aan
Verder is het een schitterend mooie cabrio/coupé om ook met 4 personen te reizen, met een kanttekening dat lange mensen met hun knieën moeilijk weg kunnen.
Zou wel adviseren de auto vlak te zetten en er zeker niet mee te rijden tijdens openen en sluiten om beschadiging aan constructie te voorkomen.
Er is wel een module op de markt om tijdens rijden te openen/sluiten, ik brand er mijn vingers niet aan

Verder is het een schitterend mooie cabrio/coupé om ook met 4 personen te reizen, met een kanttekening dat lange mensen met hun knieën moeilijk weg kunnen.
Laatst gewijzigd door Hansout op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
NU : VOLVO C70 II T5 SUMMUM GEARTRONIC ELECTRIC SILVER 2010
MERCEDES SLK 320 AMG AUT FULL OPT. GRIJS MET. 2000
FIAT SEICENTO SPORTING ABARTH
2 x RENAULT SCENIC 1.6 16v RXE
PEUGEOT 405 1.6 GLX
ALFA SPRINT 1.5 QV
RENAULT 16 GTL
VW GOLF 1.6
RENAULT 30 GTX
CITROËN CX 2500 GTI
ALFETTA 2.0
2 x AUTOBIANCHI ABARTH
PEUGEOT 504 TI AUT.
MERCEDES SLK 320 AMG AUT FULL OPT. GRIJS MET. 2000
FIAT SEICENTO SPORTING ABARTH
2 x RENAULT SCENIC 1.6 16v RXE
PEUGEOT 405 1.6 GLX
ALFA SPRINT 1.5 QV
RENAULT 16 GTL
VW GOLF 1.6
RENAULT 30 GTX
CITROËN CX 2500 GTI
ALFETTA 2.0
2 x AUTOBIANCHI ABARTH
PEUGEOT 504 TI AUT.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31
We hebben onze 2e al en zeer content. Dakconstructie is wel gecompliceerd, maar nog nooit iets mee gehad, en we rijden best veel open. Door het stalen dak is de auto prima geschikt om het hele jaar te gebruiken, iets wat me met een stoffen kap toch wat tegenstaat.....
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
- Theo V70
- 6th Gear member
- Berichten: 3775
- Lid geworden op: 11.05.2007 - 10:47
- Locatie: Zuid-Holland
Ik ben de gelukkige eigenaar van een C70 T5 bj 2011. Een fantastische auto!
Instappen achterin kan een probleem zijn als je het dak gesloten hebt. Maar voor mijn 80+ jarige ouders deed ik het dak open zodat zij eenvoudig in konden stappen. Naar hun plaats konden “lopen” en makkelijk konden gaan zitten. Voor hen nog comfortabeler instappen dan in het taxibusje. Daarna het dak dicht en zij zaten prima.
Over storingsgevoeligheid van het dak hoor of lees ik weinig. Volgens mij staat er 1 melding op dit forum. De hoofdmonteur van mijn dealer kent ook slechts 1 geval. Over storingen met de linnen kap van de C70 hoor je wel vaker.
Als ik een minpuntje moet noemen is het de vorm van de kofferbak. Die is namelijk niet vlak. Er is daar een verdiepte ruimte gecreeerd voor een reservewiel waardoor het lastig is om er bv. een boodschappenkrat in te zetten. Ik heb een vlakke vloer gemaakt zodat dit minpunt is opgelost. Daardoor kan het reservewiel inderdaad niet mee.
Succes met je keuze!
Instappen achterin kan een probleem zijn als je het dak gesloten hebt. Maar voor mijn 80+ jarige ouders deed ik het dak open zodat zij eenvoudig in konden stappen. Naar hun plaats konden “lopen” en makkelijk konden gaan zitten. Voor hen nog comfortabeler instappen dan in het taxibusje. Daarna het dak dicht en zij zaten prima.
Over storingsgevoeligheid van het dak hoor of lees ik weinig. Volgens mij staat er 1 melding op dit forum. De hoofdmonteur van mijn dealer kent ook slechts 1 geval. Over storingen met de linnen kap van de C70 hoor je wel vaker.
Als ik een minpuntje moet noemen is het de vorm van de kofferbak. Die is namelijk niet vlak. Er is daar een verdiepte ruimte gecreeerd voor een reservewiel waardoor het lastig is om er bv. een boodschappenkrat in te zetten. Ik heb een vlakke vloer gemaakt zodat dit minpunt is opgelost. Daardoor kan het reservewiel inderdaad niet mee.
Succes met je keuze!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
EX40 SMER, Ultimate bj 2024, Bright Dusk, Tailored Wool, Pixel led, etc.
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 14/04/1977 Ljusgrå
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 14/04/1977 Ljusgrå
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Volvo levert daar ook de middelen voor in de vorm van wat plastic schotjes waarmee je vakjes creeert, een afdekplaat en een mat.Theo V70 schreef: Als ik een minpuntje moet noemen is het de vorm van de kofferbak. Die is namelijk niet vlak. Er is daar een verdiepte ruimte gecreeerd voor een reservewiel waardoor het lastig is om er bv. een boodschappenkrat in te zetten. Ik heb een vlakke vloer gemaakt zodat dit minpunt is opgelost. Daardoor kan het reservewiel inderdaad niet mee.
Succes met je keuze!
https://www.vstore.nl/storage-spare-whe ... organizer/
https://www.vstore.nl/mat-bagageruimte- ... baar-1464/
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8497
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ook wij zijn aan onze 2e C70 met stalen dak, de eerste na 1 jaar en 18.000km ingeruild wegens aanhouden problemen met de Ford Powershift automaat, de motor was toen nog de PSA 2.0d.
Nu sinds 2011 een fantastische D3 met geartronic en nog 0,0 problemen mee gehad, sublieme auto om met zijn 2 te cruisen, we gaan er sinds 2011 elk jaar mee naar de Provence en krijgen er niet genoeg van.
Er is een kofferset te koop van 2 kleine en 2 grote koffers die perfect de bagageruimet opvullen, helaas zonder reservewiel echter.
Mijn vrouw zweert dat ze deze tot oldtimer leeftijd wil houden, echt een auto om te genieten.
Enige nadeel is de koffervloer die inderdaar niet vlak is, maar dit is geen reden om de auto niet te kopen.
Nu sinds 2011 een fantastische D3 met geartronic en nog 0,0 problemen mee gehad, sublieme auto om met zijn 2 te cruisen, we gaan er sinds 2011 elk jaar mee naar de Provence en krijgen er niet genoeg van.
Er is een kofferset te koop van 2 kleine en 2 grote koffers die perfect de bagageruimet opvullen, helaas zonder reservewiel echter.
Mijn vrouw zweert dat ze deze tot oldtimer leeftijd wil houden, echt een auto om te genieten.
Enige nadeel is de koffervloer die inderdaar niet vlak is, maar dit is geen reden om de auto niet te kopen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Inderdaad geneuzel...het gaat er niet om van welk materiaal de kap is gemaakt, maar om de beleving of een auto al dan niet een cabrio is. Een Fiat 500 en Citroën DS3 zijn dat imo ondanks linnen kap dus niet.+++t blijft behelpen+++ schreef: Even irrationeel haarkloven en neuzelen
Het is geen echte cabrio. Wel een soort combi van coupé en iets zonder dak
De lijn is minder mooi dan de” echte” C70 cabrio.
Het is eigenlijk een C40
Maar voor de rest...
Persoonlijk vind ik de lijn wèl mooi, zowel open als gesloten. Maar smaken verschillen gelukkig.

Laatst gewijzigd door Marcnij op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- BMS
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04.03.2018 - 18:08
- Locatie: Rotterdam
Wij hebben onze C70-T5 nu ruim 2 jaar en het is gewoon genieten ! Toen gekozen voor een stalen kap, wat het gebruik door het hele jaar vergemakkelijkt.
Dit model kent eigenlijk alleen maar voordelen.
Enige nadeel, volgens m'n vrouw, is dat de achterklep vrij zwaar is om te sluiten.
Succes met de aankoop.................gewoon doen !
Dit model kent eigenlijk alleen maar voordelen.
Enige nadeel, volgens m'n vrouw, is dat de achterklep vrij zwaar is om te sluiten.
Succes met de aankoop.................gewoon doen !
NU:
S80-D4-2015-GT8 (2016-)
C70-T5-2007 (2015-)
S60-D3-2010 (2017-)
VROEGER:
440-850-V70-XC70-XC60-C70 coupe
S80-D4-2015-GT8 (2016-)
C70-T5-2007 (2015-)
S60-D3-2010 (2017-)
VROEGER:
440-850-V70-XC70-XC60-C70 coupe
- sander69
- 3rd Gear member
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 09.11.2013 - 20:10
- Locatie: Zwolle
Ik had tot gisteren zowel een softtop en een hardtop; nu alleen nog een hardtop.
zoals hier ook al aangegeven wordt; heeft een hardtop ( voor mij ) meer voordelen; de auto is onder alle weersomstandigheden makkelijker te gebruiken en het is natuurlijk minder inbraakgevoelig dan een softtop; daarnaast heeft een softtop geen diesel variant. achterin stappen is bij beide varianten, wat lastiger, maar is goed te doen. als je een auto wilt om dingen te vervoeren, moet je geen cabrio aanschaffen.
qua model, vind ik de softtop mooier om te zien, maar hardtop is gewoon praktischer.
En een hardtop is uiteraard wat nieuwer, wat je ook merkt qua rijcomfort.
Kun je anders niet voor een paar dagen een volvo cabrio ( hardtop ) huren, zodat je uitgebreid kunt testen?
zoals hier ook al aangegeven wordt; heeft een hardtop ( voor mij ) meer voordelen; de auto is onder alle weersomstandigheden makkelijker te gebruiken en het is natuurlijk minder inbraakgevoelig dan een softtop; daarnaast heeft een softtop geen diesel variant. achterin stappen is bij beide varianten, wat lastiger, maar is goed te doen. als je een auto wilt om dingen te vervoeren, moet je geen cabrio aanschaffen.
qua model, vind ik de softtop mooier om te zien, maar hardtop is gewoon praktischer.
En een hardtop is uiteraard wat nieuwer, wat je ook merkt qua rijcomfort.
Kun je anders niet voor een paar dagen een volvo cabrio ( hardtop ) huren, zodat je uitgebreid kunt testen?
Laatst gewijzigd door sander69 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31
Helemaal eens met Sander. Als je een auto met een goede instap achter zoekt moet je zeker geen C70 kopen, maar een V70, S80 of V90. Van de cabrio’s is de C70, met de Saab, een van de weinige auto’s die wel goed ruimte biedt voor 4 personen trouwens. Dat geneuzel over de kofferbak, als je veel moet vervoeren kies dan een V70. Ook wat kofferruimte betreft is de C70 een van de weinige cabrio’s met voldoende kofferruimte, ook met de kap open.sander69 schreef: Ik had tot gisteren zowel een softtop en een hardtop; nu alleen nog een hardtop.
zoals hier ook al aangegeven wordt; heeft een hardtop ( voor mij ) meer voordelen; de auto is onder alle weersomstandigheden makkelijker te gebruiken en het is natuurlijk minder inbraakgevoelig dan een softtop; daarnaast heeft een softtop geen diesel variant. achterin stappen is bij beide varianten, wat lastiger, maar is goed te doen. als je een auto wilt om dingen te vervoeren, moet je geen cabrio aanschaffen.
qua model, vind ik de softtop mooier om te zien, maar hardtop is gewoon praktischer.
En een hardtop is uiteraard wat nieuwer, wat je ook merkt qua rijcomfort.
Kun je anders niet voor een paar dagen een volvo cabrio ( hardtop ) huren, zodat je uitgebreid kunt testen?
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
Ik heb mijn C70 net te koop gezet en ben voornemens een Mazda MX-5 te kopen. De C70 is zometeen 6 jaar oud. Euro 5 diesel (D4 5 cilinder) en 90.000 km gedraaid. Nu is het moment om - als ik nog een beetje er voor terug ontvangen wil - hem in de verkoop te doen. Jammer echter dat Volvo geen cabrio's meer heeft, of dat er in de nabije toekomst nog iets op stapel staat.
De MX-5 heeft een stof dak. Gisteren even een proefrit gemaakt in een MX-5 RF (met staaldak). Dat reed al zeer goed, de stoffen versie rijdt nog strakker (minder gewicht en betere gewichtsverdeling). Achterwielaandrijving, 2 liter motor van 160 pk, sperdifferentieel en 1015 kg maken het een echte roadster.
Ik heb altijd met heel veel plezier in de C70 gereden. Het is een echte cruiser die er met het dak dicht ook mooi als een coupé uit ziet. Nooit problemen gehad met het staaldak overigens.
De MX-5 heeft een stof dak. Gisteren even een proefrit gemaakt in een MX-5 RF (met staaldak). Dat reed al zeer goed, de stoffen versie rijdt nog strakker (minder gewicht en betere gewichtsverdeling). Achterwielaandrijving, 2 liter motor van 160 pk, sperdifferentieel en 1015 kg maken het een echte roadster.
Ik heb altijd met heel veel plezier in de C70 gereden. Het is een echte cruiser die er met het dak dicht ook mooi als een coupé uit ziet. Nooit problemen gehad met het staaldak overigens.
laatste Volvo (960) verkocht
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8497
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
De MX5 is een leuke auto maar met onze C70 kunnen we met het 4 kofferset zonder problemen met open dak op vakantie, met het koffertje van de Mazda zie ik dat niet gebeuren daar kan zelfs geen kratje bier in denk ik.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Wij zelfs met caravan er achterBlackcurrantV70 schreef: De MX5 is een leuke auto maar met onze C70 kunnen we met het 4 kofferset zonder problemen met open dak op vakantie, met het koffertje van de Mazda zie ik dat niet gebeuren daar kan zelfs geen kratje bier in denk ik.

Ach het is maar net hoe je een auto wilt gebruiken, heb je ‘m er bij, puur voor de fun, of moet het ook nog nuttigs zijn?
In mijn geval is de C70 mijn daily driver, ik vind het heerlijk om woon-werk ritjes open te rijden.
Heb toen ook wel een ‘degelijke’ Volvo als daily overwogen en een (wat oudere) Porsche Boxter voor de fun.
De C70 is in ieder geval zeer geschikt als daily. Heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
Valt nog wel meeBlackcurrantV70 schreef: De MX5 is een leuke auto maar met onze C70 kunnen we met het 4 kofferset zonder problemen met open dak op vakantie, met het koffertje van de Mazda zie ik dat niet gebeuren daar kan zelfs geen kratje bier in denk ik.
https://www.car-bags.com/nl/car-bags-re ... etail.html
Maar inderdaad, de koffer van de MX-5 is kleiner. Aan de andere kant, wij zijn met ons beiden (geen kinderen), en een onderbroek kun je 4 dagen dragen. Normaal, voor/achter, binnenste/buiten en achter/voor

laatste Volvo (960) verkocht
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
Dat is het hem. Ik heb nog de 960 en de XC90. Mijn vrouw nog de Hyundai i20.Marcnij schreef:Wij zelfs met caravan er achter(mag 1500kg aan de haak)
Ach het is maar net hoe je een auto wilt gebruiken, heb je ‘m er bij, puur voor de fun, of moet het ook nog nuttigs zijn?
In mijn geval is de C70 mijn daily driver, ik vind het heerlijk om woon-werk ritjes open te rijden.
Heb toen ook wel een ‘degelijke’ Volvo als daily overwogen en een (wat oudere) Porsche Boxter voor de fun.
De C70 is in ieder geval zeer geschikt als daily. Heb er nog geen seconde spijt van gehad.
laatste Volvo (960) verkocht
- sander69
- 3rd Gear member
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 09.11.2013 - 20:10
- Locatie: Zwolle
Volgens mij staat er weer een cabrio in de planning hoor; heb op internet al foto s van prototypes voorbij zien komen; ziet er uiteraard weer geweldig uit..dbosker schreef: Jammer echter dat Volvo geen cabrio's meer heeft, of dat er in de nabije toekomst nog iets op stapel staat.
lijkt wel alsof dat op basis van de nieuwe V60 is.
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
sander69 schreef: Volgens mij staat er weer een cabrio in de planning hoor; heb op internet al foto s van prototypes voorbij zien komen; ziet er uiteraard weer geweldig uit..
lijkt wel alsof dat op basis van de nieuwe V60 is.
Volgens de eigen verklaringen van Volvo staat er niets in de planning. En als dat zo zou zijn, denk ik dat het minstens nog 2-3 jaar gaat duren. Daarnaast zal het waarschijnlijk ook geen prijspakker worden (ben bang de prijs van 2 MX-5's)
laatste Volvo (960) verkocht
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 31.08.2008 - 12:00
- Locatie: Haarlemmermeer
Dit weekend gekeken naar een xc40 en folder van de nieuwe V60 meegenomen. Op de opmerking aan de verkoper jammer dat er geen C70 meer is van Volvo gaf deze aan dat die wel degelijk weer gaat komen. Termijn wilde hij niets van zeggen maar de verkoper was wel heel stellig dat deze ging komen.
Volvo
Huidig:C30 sport, C70 T5
(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)
overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
Huidig:C30 sport, C70 T5
(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)
overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e