Goedemiddag, ik heb even een Expert vraag.
Ik heb in VIDA opgezocht hoe je de EGR moet vervangen en lees daarbij dat ook de koelvloeistof moet worden afgetapt.
Klopt dit inderdaad?
En ik lees op het forum dat er 3 i.p.v. 2 bouten los moeten VIDA zegt 2 ook zitten er op mijn nieuwe EGR maar 2 gaten. ( partnr 36013551 )
S40 2006 1.8 Benzine Motor B4184S11
Auto moet voor de APK en de EGR is defect dus moet vervangen worden.
Nog verdere tips van zaken die ik meteen moet schoonmaken wat de EGR betreft?
Grt, Albert
p.s hoelang ben je er ongeveer mee bezig om te vervangen?
EGR S40 eerst koelvloeistof aftappen bij vervanging volgens VIDA?
-
- 1st Gear member
Ben er al uit, EGR is inmiddels vervangen.Albert67 schreef: Goedemiddag, ik heb even een Expert vraag.
Ik heb in VIDA opgezocht hoe je de EGR moet vervangen en lees daarbij dat ook de koelvloeistof moet worden afgetapt.
Klopt dit inderdaad?
En ik lees op het forum dat er 3 i.p.v. 2 bouten los moeten VIDA zegt 2 ook zitten er op mijn nieuwe EGR maar 2 gaten. ( partnr 36013551 )
S40 2006 1.8 Benzine Motor B4184S11
Auto moet voor de APK en de EGR is defect dus moet vervangen worden.
Nog verdere tips van zaken die ik meteen moet schoonmaken wat de EGR betreft?
Grt, Albert
p.s hoelang ben je er ongeveer mee bezig om te vervangen?
Koelvloeistof moet er inderdaad uit doormiddel van de aftapplug onder de radiateur ( zit aan de bestuurderszijde )
Niet vergeten de dop van je koelvloeistofbak af te draaien anders loopt het niet door.
Vervolgens de complete bak van je luchtfilter weghalen.
Daarna de kloelvloeistof slang die voor je EGR langsloopt loshalen en de kleine slang die aan je EGR vast zit.
De voorste bout 8mm loshalen gaat redelijk makkelijk.
Dan komt de uitdaging en dat is de achterste 8mm bout,,,,,,, Je kan haast gaan slag maken met een sleutel.
Uiteindelijk is het mij gelukt met een kleine ringsteek sleutel, maar het gaat ook met kleine slagen millimeters tegelijk.
Ik zat ook telkens met al het gereedschap tegen het blok waar de grote koelvloeistofslang aan had gezeten en wil eens kijken of het de volgende keer mogelijk is om die er ook af te halen dat zou een boel tijd schelen.
EGR erop en in omgekeerde volgorde weer opbouwen en koelvloeistof bijvullen ( laten ontluchten ) en klaar.
Ben er 2 1/2 uur mee bezig geweest ( komt ook omdat de aftap plug van de koelvloeistof niet kon vinden ) en veel tijd met die 2e bout kwijt was.
Voor zover even een kleine handleiding voor de volgende klusser

Grt, Albert