zekering 32 heeft het gedaan

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
aj46
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 28.01.2017 - 11:57

Mijn garagist heeft onlangs in mijn v70 d5 2002 de accu vervangen terwijl het euvel een lekstroom van 0.3A bleek te zijn. Het was mij vrij duidelijk dat hij weinig zin had in een lekstroomspeurtocht, of misschien wilde hij me wel behoeden voor een hoge rekening tengevolge van langdurige detectivewerk.

Hoe dan ook: telkens na 4 dagen was ie te leeg om te starten en kon ie weer aan de lader, en ik begon te browsen.

Ik heb dankzij dit forum de lekstroom leren vaststellen (metertje gekocht), en leren wachten tot slaapstand bij elke poging de lekstroom te vinden.
Ik ben eerst setjes zekeringen gaan trekken, daarna lossen, en vond na vele uren wachten op slaapstand de verdachte: nummer 32. Die heb ik er nu 4 dagen niet ingehad, en inderdaad, ik heb zojuist zekering 32 teruggeplaatst en de auto start enthousiast.

Minder goed nieuws vind ik dat het om zekering 32 gaat, met straatlengte de meest complexe
- centrale electronische module
- verlichting make-up spiegel
- stuurbekrachtiging
- Algemene verlchting
- verlichting handschoenenkastje.

volgens mij blijft geen van de lampjes aan.
dus dan blijft over:
- centrale electronische module
- stuurbekrachtiging

Mijn rechter achterportier gaat 80% van de keren niet meer soepel op slot met de centrale deurvergrendeling, hij probeert het, maar het knopje gaat maar half naar beneden. De centrale electronische module heeft daar wel iets mee te maken, want de vergrendeling werkt niet zonder zekering 32. De eigenlijke zekering voor centrale deurvergrendeling is 35.. Zouden jullie de vergrendelingsunit rechtsachter vervangen om het stroomlek te stoppen ? Ik ben benieuwd wat jullie mijn beste volgende stap zouden vinden. Alvast bedankt!

Arjen
Gebruikersavatar
hogie
3rd Gear member
Berichten: 345
Lid geworden op: 10.07.2005 - 14:59
Locatie: Brabant

Soort gelijk probleem ook eens gehad, accu gewisseld, dynamo gewisseld. Oorzaak bleek lekstroom in de stekkerdoos van de trekhaak te zijn. Nieuwe stekkerdoos en draad gerepareerd probleem opgelost. Heeft me een hoop onnodig geld gekost.

Wellicht kan je wat met deze info.

Succes met zoeken anders.
Volvo XC40 Inscription MY 2021
Mercedes C180 (MY2015]
Volvo V70 2.5T Automaat 2007 (MY2008)
Volvo S80 2.5T Automaat Summum Graphite 2006 (MY2006)
Citroen C4 Grand Picasso
Volkswagen touran
V70 2.4D GT edition II 2005 (MY2006 )
Volkswagen passat 2006
V70 2.4T. 2001
Audi A4 Avant
Toyota Verso 2001
Volvo 850 20 GLT
Volvo v40
Audi 80
Mitsubishi Lancer
Nissan Sunny coupe

Austin metro
Gebruikersavatar
Lexus76
3rd Gear member
Berichten: 367
Lid geworden op: 12.09.2012 - 09:17

Ik ben niet technisch en heb geen verstand van auto's. Wellicht dat ik nu dus ook iets heel stoms zeg.. Mijn gevoel zegt dat die module blijft proberen om dat knopje verder naar beneden te krijgen en daarmee stroom verbruikt? Ik zou eens proberen om van die deur de vergrendeling te ontkoppelen en kijken wat er dan gebeurt?
Viano 3.0 Cdi '06
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1512
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Of je went eraan dat knopje een tijdje met de hand verder in te duwen? Als je daarmee voorkomt dat je met een lege accu staat is zo ook je focus bepaald.

Jammer dat het RA portier net de meest ver van de bestuurder verwijderde is ;-)
aj46
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 28.01.2017 - 11:57

Lexus en MN-NL,
Daar had ik zelf op moeten komen. Inderdaad zouden beide methoden de lekstroom moeten voorkomen indien die knop naar beneden zit. en ik heb mezelf inmiddels ook aangewend dat te doen (naar beneden drukken) dus eigenlijk valt dit als verdachte af. En Hogie (bedankt voor je antwoord ): als het mijn stekker was dan had ik een andere zekering gevonden dan nummer 32. Het zit em echt in die 32. Ik ben hoogstens een beetje bang dat de Centrale Electrische Unit allerlei circuits aan en uit zet die dan elk weer door hun eigen zekering lopen. Ik zou misschien nog eens alles eruit moeten trekken behalve 32. Ik zit erover te denken de centrale electronische module te vervangen. Die is nog verassend betaalbaar op de tweedehandsmarkt. Bedankt voor het meedenken!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”