ik heb hem nu in de garage staan die hebben hem een grote beurt gedaan en carterontl. schoongemaakt een nieuwe olieafscheider gemonteerd. toen proefrijden blaast ie er nog olie uit toen ik vroeg weten jullie al wat nie nog niet was het antwoord baal er een beetje van is er iemand die weet wat er nog meer kan zijn ???? het zal toch niet zo zijn dat mijn zuigerveren weg zijn hij heeft pas 180 000km gelopen.
graag reaktie alvast bedankt jerry
olie lekage peilstok
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Inderdaad compressie meten is de enige goede manier om deze oorzaak te kunnen uitsluiten. Staat de teller op 180.000? Heeft ie dat wel echt gelopen? Wat voor motor?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- django
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 23.11.2006 - 22:46
compressie is gemeten en was goed zo gauw de turbo aangesproken word lekt hij weer en bouwt ie druk op als je de vul dop eraf haalt dan is het net of je een fles frisdrank open maakt psspps.
nog meer suggesties ????????????????? alvast bedankt
nog meer suggesties ????????????????? alvast bedankt
Volvo it's a Lifestyle
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
nee niet de buis, jeroentjuh heeft je net op het 850 forum uitgelegd dat de ptc nippel van de carterventilate verstopt kan zitten.
de nippel zit in de buis van de luchtmassameter naar de turbo toe.
kijk even in het topic, ik zal een foto toevoegen.
de nippel zit in de buis van de luchtmassameter naar de turbo toe.
kijk even in het topic, ik zal een foto toevoegen.
- django
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 23.11.2006 - 22:46
ja bedankt voor de foto maar hij was het niet alles was open en zuiver en ook nog goed aangesloten. de garagehouder wil nu een openhart operatie doen. als ie stationair draait bouwt ie een klein beetje druk op geef je een beetje gas spuit er de olie uit (turbo word dan nog niet gebruikt) de compressie zat 2 bar verschil in de hoogste waarde was 12 en de laagste 10 ik weet niet of dat veel is ?? misschien dan toch een zuigerveer kapot ??
ik moet het startsein geven voor de operatie dan is er geen weg terug en gaat het wat koste bakke met geld
ik moet het startsein geven voor de operatie dan is er geen weg terug en gaat het wat koste bakke met geld
Volvo it's a Lifestyle
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
succes met de revalidatie hiervan...balen altijd, dure operaties aan je auto.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013