Ik heb twee keer eerder een V70 met standkachel gehad (uit 2002 en 2005). In beide gevallen rookte de standkachel wanneer deze werd uitgeschakeld.
Is dit ook het probleem bij jouw standkachel of rookt de standkachel continue?
In het eerste geval is er geen enkel probleem en dat doen standkachels blijkbaar vaker.
Huidige auto heeft helaas geen standkachel. De afgelopen tijd heb ik veel moeten krabben......
Laatst gewijzigd door medio op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat heb ik dan hier voorin mijn bumper/spatbord zitten??
Dat werkt volgens mij alleen als je de auto op 230 volt aansluit...
Geen software, geen extra programma of zoiets toch??
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 2.5T Summum met Driver support line, 260Pk, 380Nm GT6 Caspian Blue Pearl MY 2010 S40 2.4 Momentum sport ed. 170 Pk, 240 Nm. MY 2005 Mitsubishi Galant GLS2.0 175Pk 1999 Mitsubishi Galant GTI 2.0 190Pk 1993 Mitsubishi Galant EXE 2.0 150Pk 1987 Mitsubishi Galant GL 2.0 110PKk1983 Mitsubishi Galant Sigma 2.0 90Pk 1979 Datsun Bluebird 1800 BJ ?? Datsun Cherry 1200 GL BJ ?? Datsun Cherry A100 GL BJ ?? Simca 1000 Rally 1 BJ1970 (Wrecked)
De standkachel op brandstof is er voor om een koude auto te ontdooien, incl interieur. De electrische variant is meer een warmhoudlamp voor voedsel dat al gekookt is. Met slechts 2KW aan energie legt de electronische variant het af tegen de variant op brandstof(5-8KW).
Dat hij het tegen een brandstof versie af zal leggen is heel logisch natuurlijk.
Maar voor deze variant is dus geen software of programma begrijp ik.
Gewoon stekker erin en verwarmen maar.
Grappig, bij de voeten van de bijrijder zit idd ook een gewone WCD RA... voor dat mini kacheltje van Volvo.
Enne.... klopt is een Zweedse import..
V70 2.5T Summum met Driver support line, 260Pk, 380Nm GT6 Caspian Blue Pearl MY 2010 S40 2.4 Momentum sport ed. 170 Pk, 240 Nm. MY 2005 Mitsubishi Galant GLS2.0 175Pk 1999 Mitsubishi Galant GTI 2.0 190Pk 1993 Mitsubishi Galant EXE 2.0 150Pk 1987 Mitsubishi Galant GL 2.0 110PKk1983 Mitsubishi Galant Sigma 2.0 90Pk 1979 Datsun Bluebird 1800 BJ ?? Datsun Cherry 1200 GL BJ ?? Datsun Cherry A100 GL BJ ?? Simca 1000 Rally 1 BJ1970 (Wrecked)
In mijn 60PIH zit een standkachel die via de on call kan activeren.
Als ik nu een nieuwe V60 T5 bestel kan ik daar een preheating bij bestellen. Wordt er dan ook een standkachel ingebouwd? Ik heb ook wel eens gelezen dat dan de motor wordt gestart.
Op mijn XC70 (ook T5) zit een fabrieks-af ingebouwde standkachel.
Deze kan inderdaad ook via Volvo On Call geactiveerd worden, met timer, en werkt met een apart kacheltje (op de auto brandstof) in combinatie met het verwarmingssysteem waardoor de verwarmde lucht ook de auto ingeblazen wordt.
De moter vd auto wordt daarbij niet gestart.
(moter starten kan wel via de VOC, maar dat is weer een andere mogelijkheid - gebruikt ik eigenlijk zelden).
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
En stel dat je accu te weinig spanning heeft voor het starten van de standkachel, dan kan je eerst de moter starten en daarna start de standkachel wel.
Nou nee. Als je auto buiten staat en de standkachel start niet wegens te lage accuspanning kan je via VOC de moter starten en daarna start de standkachel via VOC wel. Resultaat, bij -5 toch niet krabben en in een heerlijk warme auto wegrijden.