MichelR schreef:
Ik denk gewoon Xenon maar in ieder geval geen LED.
Heb dit nog speciaal gevraagd daarom heet het FULL-LED dus dat al je licht LED is (ook grootlicht).
Ik begrijp uit jullie reacties hier dat niemand, net als ik, ook maar iets begrijpt van de aangeboden opties.
Ik kan niet geloven dat het standaard grootlicht niet van het type LED is.
Dat zou het wel helemaal een zwaktebod maken.
Voor zover ik het begrijp betaal je dus €550 om de koplampen mee te laten draaien. Belachelijke meerprijs.
Zeker gezien de meerprijs van €610 op de XC60 inclusief de Matrix optie
Volgens mij wordt het tijd dat iemand bij Volvo NL zijn zaakjes op de rij krijgt en helder gaat communiceren wat klanten eigenlijk kopen en geleverd krijgen.
De discussie lijkt wat verwarrend te worden. Volgens mij kunnen we uitsluitend van het volgende uitgaan:
Alle Volvo's XC40 hebben standaard: "LED koplampen met LED-dagrijverlichting, lichtsensor en grootlichtassistent."
Optioneel kunnen er "Full-Led koplampen met adaptieve bochtverlichting" worden toegevoegd (optiecode 645)
MichelR schreef:
Ik denk gewoon Xenon maar in ieder geval geen LED.
Heb dit nog speciaal gevraagd daarom heet het FULL-LED dus dat al je licht LED is (ook grootlicht).
Ik begrijp uit jullie reacties hier dat niemand, net als ik, ook maar iets begrijpt van de aangeboden opties.
Ik kan niet geloven dat het standaard grootlicht niet van het type LED is.
Dat zou het wel helemaal een zwaktebod maken.
Voor zover ik het begrijp betaal je dus €550 om de koplampen mee te laten draaien. Belachelijke meerprijs.
Zeker gezien de meerprijs van €610 op de XC60 inclusief de Matrix optie
Volgens mij wordt het tijd dat iemand bij Volvo NL zijn zaakjes op de rij krijgt en helder gaat communiceren wat klanten eigenlijk kopen en geleverd krijgen.
De discussie lijkt wat verwarrend te worden. Volgens mij kunnen we uitsluitend van het volgende uitgaan:
Alle Volvo's XC40 hebben standaard: "LED koplampen met LED-dagrijverlichting, lichtsensor en grootlichtassistent."
Optioneel kunnen er "Full-Led koplampen met adaptieve bochtverlichting" worden toegevoegd (optiecode 645)
Helemaal eens met je opsomming van standaard en optie. Dat was mij reeds bekend.
Maar volgens mij gaat de discussie juist over het verschil in FULL-LED op de XC60 t.o.v. de XC40 en ik begrijp niet zo goed wat je daar verwarrend aan vindt.
XC40 P8-AWD Full Options XC40 T5-AWD R-Design Intro Edition met Luxury en Scandinavian Line in Crystal White Pearl
Helaas is dat niet gelukt
Hij staat als sinds 3-3 oid bij de importeur, maar nog steeds niet bij de dealer.....wordt er een beetje ongeduldig/moedeloos van...hoe lang kun je er over doen om een auto 300km te verplaatsten.
En de dealer kan me ook geen nieuwe datum geven behalve "we verwachten hem elk moment"
1998 - golf II (1991) 2003 - skoda fabia (2000) 2009 - volvo c30 2.4i geartronic (2007) 2011 - skoda Yeti (2011) 2013 - Mini coupe S (2013)
2018 - Volvo XC40 T5 intro edition luxery line (2018)
drugarth schreef:
hoe lang kun je er over doen om een auto 300km te verplaatsten.
En de dealer kan me ook geen nieuwe datum geven behalve "we verwachten hem elk moment"
Blijkbaar heeft ook daar iemand het (FULL-LED) licht nog niet gezien.
Voor de volledigheid onderstaand een beschrijving van Hella over de dynamische grootlichtassistent. Volvo hanteert hetzelfde principe op de XC60.
De kern van de Matrix LED-koplampen is een verblindingsvrij grootlicht dat zonder mechanisch systeem is gerealiseerd. Hierdoor kan de bestuurder met permanent ingeschakeld grootlicht rijden zonder tegen- of voorliggers te verblinden. Via een camera worden voor- en tegenliggers herkend en door het uitschakelen of dimmen van afzonderlijke LED's in een fractie van een seconde in de lichtverdeling van het grootlicht verduisterd. Het gebruik van de Matrix-technologie maakt het voor het eerst mogelijk om meerdere "tunnels" te creëren. Dit kan nuttig zijn wanneer er bijvoorbeeld meerdere tegenliggers achter elkaar rijden. Terwijl de tegen- of voorliggers verduisterd worden, schijnt het grootlicht tussen en naast de voertuigen met de volledige lichtkracht. Als er geen voertuig meer in het gezichtsveld van de bestuurder is, schakelt het systeem weer over op volledig grootlicht. Naast het gericht verduisteren van andere voertuigen past de lichtbundel van de Matrix-koplamp zich aan de wegsituatie aan, bijvoorbeeld bij het rijden door bochten. Hierbij kan de intensiteit van de lichtbundel door de aansturing van de LED's wisselend worden toegepast aan de zijkant of gefocust in het midden van de rijbaan. Hierdoor verbetert het zicht van de bestuurder bij nacht aanzienlijk en lopen tegenliggers geen risico meer om verblind te worden.
Laatst gewijzigd door HanL op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC40 P8-AWD Full Options XC40 T5-AWD R-Design Intro Edition met Luxury en Scandinavian Line in Crystal White Pearl
645 | Full LED koplampen, inclusief actieve bochtverlichting en adaptief grootlicht (Active High Beam II met antiverblindingstechnologie dankzij automatische
aanpassing van de lichtbundel)
Enkel Active High BeamII heeft de antiverblindingtechnologie
Laatst gewijzigd door Luc VG op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Luc VG schreef:
Voor XC60 en XC40 identiek dezelfde situatie
645 | Full LED koplampen, inclusief actieve bochtverlichting en adaptief grootlicht (Active High Beam II met antiverblindingstechnologie dankzij automatische
En waar baseer je dat op? De Belgische prijslijst voor MY19 zegt iets anders.
Luc VG schreef:
Voor XC60 en XC40 identiek dezelfde situatie
En waar baseer je dat op? De Belgische prijslijst voor MY19 zegt iets anders.
Active High Beam is een standaard optie en Active High BeamII is altijd een optie.
Launch editions hebben standaard Active High BeamII
De standaard Active High Beam schakelt enkel de grote lichten automatisch aan en uit maar bij Active High BeamII kunnen de grote lichten constant aan blijven zonder personen of voertuigen te verblinden. Dat is hoe ik het begrepen heb ... en ook besteld.
Laatst gewijzigd door Luc VG op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
MvR schreef:
Bij mijn dealer gevraagd tussen het verschil met de extra optie 645:
Wil deze optie (645) alleen zeggen dat er Adaptieve bochtverlichting bij komt. Antwoord: JA
Niet meer niet minder geeft hij aan.
Daar was ik al bang voor. Ik wacht nog op een reactie van mijn dealer maar die zal hetzelfde zijn en daar ben ik helemaal niet blij mee. Dit is wat je noemt in kat in de zak en zeker niet wat is beloofd bij de bestelling.
Ik heb ook eens gebeld en de active high beam II heeft nooit bestaan op de XC40 , enkel in de prijslijst.
Voor mij de 2de wijzigingen in de negatieve zin. Dit kan geen toeval zijn, zouden er ook positieve wijzigingen in zitten ?????????????????
Prachtig! Ben ook blij dat wij blond interieur gekozen hebben.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19) V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk. S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19) V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk. S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Mooie kleur hoor. Ik persoonlijk hoef de uitlaten niet te zien en ben blij met de momentum uitvoering waar je ze niet ziet. Wel jammer vind ik dat bij de momentum de sleutel een plastic doosje is, zonder leer eromheen. Ik bergreep dat je dit gelukkig bij kan bestellen, want nu ziet het erg goedkoop uit. Ook bij de launch Edition is het gewoon plastic.
Zie in het filmpje (snel) het vlaggetje op de stoel zitten.
Ben benieuwd of de test "Inscription" op de hoofdsteunen staan?
Zag laatst een foto hier van.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Dibadro op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC40 P6 Pro - Onyx Black- 20" - Nubuck Textiel - Trekhaak - Dakspoiler
Vorige: XC40 T4 Geartronic Inscription, Pine Grey metallic - Full option.
V40 D2 Summum - Introline - Stoel+voorruitverwarming - Misty Bleu - P120 - S40 Edition 2 - Barents Blue, 3 x VW Bora