stoelverwarming aanwezig?
- ericklei
- 1st Gear member
Ik heb een V70 van juli 2001. Ik keek toevallig onder de voorstoelen en zag een apparaat hangen met draden naar de stoel en naar de bodemplaat. Ik dacht meteen aan stoelverwarming, maar ik heb geen knopje op het dashbord. Wie weet hoe dit zit? Wordt het wel gemonteerd, maar niet geïnstalleerd? wie weet de oplossing!

Volvo V70 2001 170PK LPI
- Billy Road
- 4th Gear member
is het geen versterker voor de audio?
- eaarsen
- 2nd Gear member
Wat je onder de stoel ziet "hangen" zijn draden van sensoren die registreren of er iemand op de stoel zit.
Dit heeft oa. te maken met waarschuwingslampje/toon voor de autogordel.
Eric. V70 D5 2002. Full options.
- IkeV70
- 5th Gear member
Dat lijkt me sterk.eaarsen schreef:Wat je onder de stoel ziet "hangen" zijn draden van sensoren die registreren of er iemand op de stoel zit.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- eaarsen
- 2nd Gear member
Wat zou het anders moeten zijn?
Ik denk niet dat Volvo alle auto's gaat uitrusten met stoelverwarming en deze dan niet gaat aansluiten.
Tenzij het natuurlijk een elektrisch verstelbare stoel is maar dat maak ik hier niet uit op.
Ik denk dat ik gelijk heb en dat het te maken heeft met autogordels/airbag sensoren.
Ik denk niet dat Volvo alle auto's gaat uitrusten met stoelverwarming en deze dan niet gaat aansluiten.
Tenzij het natuurlijk een elektrisch verstelbare stoel is maar dat maak ik hier niet uit op.
Ik denk dat ik gelijk heb en dat het te maken heeft met autogordels/airbag sensoren.
Eric. V70 D5 2002. Full options.
- IkeV70
- 5th Gear member
Ik ben er vrij zeker van dat een V70 uit 2001 geen sensoren heeft om te voelen of er iemand op de stoel zit, in elk geval niet voor het gordelwaarschuwingsysteem. Niet onder de passagiersstoel en zeker niet onder de bestuurdersstoel (die is per definitie bezet). Zie ook http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9995
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 2nd Gear member
Ik neig ook naar apparatuur voor de sensoren ivm sips, pyrotechnische gordelspanners en airbags.
Ik denk ook dat volvo geen apparatuur voor stoelverwarming gaat aanleggen als er op het dashboard geen schakelaars zitten.
Ik denk ook dat volvo geen apparatuur voor stoelverwarming gaat aanleggen als er op het dashboard geen schakelaars zitten.
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
-
- 1st Gear member
..laatst zelf een s40 phII gekocht (vorige was door iemand totalloss gereden
) , en natuurlijk op de 1e dag gelijk auto van binnen eens doorgelopen.
kKwam ook de kabels onder de pass.stoel tegen. Volgens mij zijn het eenvoudigweg kabels voor de ingebouwde microfoon + speaker (in hoofdsteun).
Als je een door volvo ingebouwde nokiaset hebt, dan is de kans groot dat het díe kabels betreft en echt geen moeilijk verhaal van een sensor of zo
Volgens mij gaat je gordel namelijk nog steeds gewoon via de gordelhouder..

kKwam ook de kabels onder de pass.stoel tegen. Volgens mij zijn het eenvoudigweg kabels voor de ingebouwde microfoon + speaker (in hoofdsteun).
Als je een door volvo ingebouwde nokiaset hebt, dan is de kans groot dat het díe kabels betreft en echt geen moeilijk verhaal van een sensor of zo

- Mr. Ed
- 4th Gear member
Bij het schoonmaken van de auto (V70/2001) stuit ik ook op bedrading. Ik veronderstel dat het hier om dezelfde bedrading + kastje gaat. Toevallig zit er wel een flitser op mijn toestel
en dus wil ik het topic bij deze even nieuw leven inblazen.
Voor de duidelijkheid: ik zie geen knop voor stoelverwarming. Ik kan me wel voorstellen dat het een voorbereiding hiervoor is. De andere opties klinken ook aannemelijk. Alhoewel de optie voor telefoonaansluiting volgens mij kan komen te vervallen, dezelfde bedrading zit namelijk ook aan de passagierszijde.
Een techneut die het weet :?:
Voor de duidelijkheid: ik zie geen knop voor stoelverwarming. Ik kan me wel voorstellen dat het een voorbereiding hiervoor is. De andere opties klinken ook aannemelijk. Alhoewel de optie voor telefoonaansluiting volgens mij kan komen te vervallen, dezelfde bedrading zit namelijk ook aan de passagierszijde.
Een techneut die het weet :?:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- hadico
- 5th Gear member
Het kastje is de unit van de telefooncarkit,de andere dikke zwarte kabels zijnde verbindingen naar oa de airbags en de gordelsluiting.
Als het goed is heb je dus een speaker en microfoon in de hoofdsteun (al kan de microfoon ook elders zitten).
Het verbindingsblok voor aansluiten van alle in de stoel aanwezige delen vind je aan de voorzijde.
Als het goed is heb je dus een speaker en microfoon in de hoofdsteun (al kan de microfoon ook elders zitten).
Het verbindingsblok voor aansluiten van alle in de stoel aanwezige delen vind je aan de voorzijde.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
rechts zou bekabeling voor een PA 200 (of 300) versterker kunnen zitten
Volvo for life
- Mr. Ed
- 4th Gear member
Bedankt voor jullie feedback!
@hadico: ik heb idd speakers en microfoon in hoofdsteun, dus die bekabeling klopt in ieder geval. Gordelsluiting electrisch? Bedoel je alleen de bling...bling...bling... signaaltoon?
@hadico: ik heb idd speakers en microfoon in hoofdsteun, dus die bekabeling klopt in ieder geval. Gordelsluiting electrisch? Bedoel je alleen de bling...bling...bling... signaaltoon?
- hadico
- 5th Gear member
Nee denk niet dat met een stekker losnemen je biep biep uit is zowerkt het bij deze helaas niet.
Er is wel een amerikaans software pakket dat de biep na iets van 10 seconden uitzet rode lampje blijft dan wel branden.
Dus neem geen stekker los dan staat hij meteen in storing (srs).
Er is wel een amerikaans software pakket dat de biep na iets van 10 seconden uitzet rode lampje blijft dan wel branden.
Dus neem geen stekker los dan staat hij meteen in storing (srs).
- Mr. Ed
- 4th Gear member
Haha.. zal ik niet doen!hadico schreef: Dus neem geen stekker los dan staat hij meteen in storing (srs).