Het is regelmatig het geval dat nadat de auto op de handrem heeft gestaan, de achterrem (aan één kant) éénmalig een harde tik bij het achteruitrijden maakt. Dit gebeurd altijd binnen enkele meters achteruitrijden. Het geluid lijkt van linksachter te komen.
Ik ervaar geen extra rolweerstand totdat de tik heeft plaatsgevonden. Wie heeft een idee?
Tik achterrem bij achteruitrijden (s70, 1998, 2.5td)
-
- 2nd Gear member
Ja, maar dat deed hij al iets voordat dit probleem optrad. Lijkt ook van RV te komen. Daar bleef in in het verleden de remcylinder hangen, waardoor schijf ws. enigzins krom is gekomen.kreftie schreef:hoe is de conditie van de remblokken?
Trilt de auto bij afremmen?
-
- 2nd Gear member
Even een vraag: werkt de handrem ook met dezelfde remschijven als die van de voetrem? Op hbase lijkt mij dat er voor de handrem een aparte remschoenset te koop is. Of verwacht je dat de remschoentjes van de schijfrem losliggen?Ludo schreef:controleren of de remschoentjes nog wel op z'n plek zitten.
komt wel vaker voor dat ze afbreken en losliggen.
en/of kabel afstellen.
zoek maar eens op het 850 forum.
-
- 6th Gear member
zoals ik al schreef, zoek op het 850 forum.
weinig items die daar nog niet voorbij zijn gekomen.
soms moet je dus een beetje moeite doen...
http://www.volvo850forum.nl/index.php?t ... #msg251856
weinig items die daar nog niet voorbij zijn gekomen.
soms moet je dus een beetje moeite doen...
http://www.volvo850forum.nl/index.php?t ... #msg251856
-
- 2nd Gear member
MichelB,
Michel,
Ik ben benieuwd naar wat het probleem was want ik heb denk ik hetzelfde... morgen gaat de auto naar de dealer en dan hoop ik dat ik deze kan overtuigen dat "soms " een tik te horen is. Behoorlijke tik zelfs en vervolgens nergens last meer van, loopt ook niet aan.
Michel,
Ik ben benieuwd naar wat het probleem was want ik heb denk ik hetzelfde... morgen gaat de auto naar de dealer en dan hoop ik dat ik deze kan overtuigen dat "soms " een tik te horen is. Behoorlijke tik zelfs en vervolgens nergens last meer van, loopt ook niet aan.
V50 D5 GT edition II
- fransb85
- 3rd Gear member
die handremmen zijn sowieso prutzooi, vooral a ls ze wat ouder zijn gaan ze klappen, en je trommel kan n beetje uitslijten soms (als je fanatiek op onverhard rijdt zoals ik wel eens doe). maar deze remmen hebben een oploopwerking, achteruit werken ze vaak minder en verplaatst de hele assembly van remschoenen+spanners zich. als je dan weer gaat rijden klapt ie weer terug op z'n plaats. de remmen lopen altijd iets aan, maar het is verwaarloosbaar.
-
- Starter
Laat eens nakijken of je remblokken(dus van de gewoone bedrijfsrem) wel goed opgesloten zitten in de behuizing.
-
- 2nd Gear member
Oorzaak was, zoals Ludo aangeeft, losgelaten remblokjes...denren schreef:MichelB,
Michel,
- CeeBee
- 5th Gear member
Idd een bekende kwaal, ik had het zelf dus ook een week geleden, ontdekt tijdens de APK.
Gewoon de voering van de schoentjes gewoon kompleet los in de trommel.
Voor 36 euro kan je weer verder.
(alleen matriaal, maar monteren is een eitje)
Gewoon de voering van de schoentjes gewoon kompleet los in de trommel.
Voor 36 euro kan je weer verder.
(alleen matriaal, maar monteren is een eitje)
XC40 B3 Plus Dark