Hallo,
Het viel me vandaag op dat er wat donkere vlekken op de oprit te zien zijn ter hoogte van de motor. Eroverheen lag een wittige schuimachtige laag die wat vet aanvoelde. Iemand enig idee waar dit van kan zijn? Koelvloeistof, olie, remvloeistof?
Thanks voor jullie ideëen.
Kees
Vet aanvoelende vloeistof onder auto met wittige waas
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Makkelijker is even kijken wat er onder peil is.
-
- 1st Gear member
Ga ik morgen maar eens doen. Weet niet of ik al wat kan zien aan het peil van de verschillende vloeistoffen, aangezien het geen enorme hoeveelheden zijn die gelekt zijn. Wat het gek maakt, is dat er blijkbaar eerst een paar gewone donkere vlekken onstaan zijn. En nu is er 2 keer een cappucino-achtig vet schuim overheen gegaan.
-
- 1st Gear member
Heb maar eens een foto gemaakt. Duidelijk te zien dat er eerst een paar dagen wat donkere vlekken zijn geweest en nu zit er een grijswit vet schuim bij.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Olie word zo wittig door vocht.
Zal dus of motorolie zijn, of versnellingsbak olie/atf of van de stuurbekrachtiging.
Zal dus of motorolie zijn, of versnellingsbak olie/atf of van de stuurbekrachtiging.
- JosW
- 5th Gear member
Rij even naar je dealer en laat de auto op de brug zetten. Zoals hierboven al gesteld, er zijn 3 mogelijkheden. Dat het ergens lekt is wel duidelijk.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.