Op de Autobahn geweest en het is opgelost, geen foutmelding meer, en hij werkt goed door op hogere snelheden!HertogJan schreef:Inmiddels een magnetklep/regelklep vervangen (google ff 31219138), zoals eerder vermeld zit hier een membraam in die kapot kan gaan. Binnenkort testen op de autobahn!HertogJan schreef:
Laatst weer even op de autobahn geweest. De storing kwam weer terug: motor service vereist en de power boven de ca 160 km/h nam af. De sensor schoonmaken heeft geen zin gehad. Een collega heeft hetzelfde probleem gehad, daar hebben ze de turbodruksensor vervangen en daarna reed hij weer goed. Mijn garage weet het ook niet, het kan van alles zijn: de turbo, de lmm, sensor. Maar ja we gaan maar beginnen met de sensor te vervangen. wordt vervolgd....
Motor Systeem Service Vereist
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 27.07.2012 - 09:24
Powershift V70 MY2012 LE
XC60 R-design 2015
V 60 PIH 2014
XC60 R-Design 2018 T8
XC60 R-design 2015
V 60 PIH 2014
XC60 R-Design 2018 T8
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 14.07.2005 - 17:04
- Locatie: Arnhem
Ook ik krijg die melding en dat werd in eerste instantie weggewuifd (een jaar geleden) door de dealer. Nu zag ik onlangs die melding weer een paar keer terugkomen en blijkt er iets aan de turbo te zijn. Reparatiekosten vallen mee (ca 100 euro) maar ook Airocomp. Mijn auto is net 4 jaar oud en heeft minder dan 80.000 gelopen. Ik vind het (erg) vreemd dat dit soort zaken al zo snel stuk gaan. Dat heeft toch niets met het hybride stuk te maken?
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6351
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Het blijft techniek en techniek kan in beginsel altijd kapot gaan. De airco pomp is een gekend probleem. Inmiddels heb ik generatie 4 in mijn auto. Wordt overigens netjes tot 48 maanden onder garantie vervangen.
Als je het gevoel hebt dat iets wordt weggewuifd door de dealer dan moet je dat daar gaan bespreken en eventueel daarna een andere dealer zoeken.
Als je het gevoel hebt dat iets wordt weggewuifd door de dealer dan moet je dat daar gaan bespreken en eventueel daarna een andere dealer zoeken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Is de 3-weg klep van de turbo stuk? Ja het lijkt vaker voor te komen bij de hybride modellen dan bij de gewone D5 motoren. Het is overigens geen typisch onderdeel dat alleen op de PIH gemonteerd is (heb ik begrepen).tomtom schreef: Ook ik krijg die melding en dat werd in eerste instantie weggewuifd (een jaar geleden) door de dealer. Nu zag ik onlangs die melding weer een paar keer terugkomen en blijkt er iets aan de turbo te zijn. Reparatiekosten vallen mee (ca 100 euro) maar ook Airocomp. Mijn auto is net 4 jaar oud en heeft minder dan 80.000 gelopen. Ik vind het (erg) vreemd dat dit soort zaken al zo snel stuk gaan. Dat heeft toch niets met het hybride stuk te maken?
De aircopomp is bij de hybride elektrisch ipv mechanisch en is een onderdeel dat specifiek voor de hybride is ontwikkeld. Er zijn problemen met de isolatie in het elektrisch gedeelte van de pomp waardoor het accupakket niet gekoeld kan worden en waardoor de auto kan stilvallen. Er zijn blijkbaar 4 versies van die pomp. Ik heb een pomp van de 3e versie (medio juli 2017) en die is tot nu toe probleemloos.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir