Knipperlicht vervangen door led. Gesloten circuit?

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Lexus76
3rd Gear member

Hallo allen,

ik had al heel lang de wens om de knipperlichten, van mijn XC70 2011, te vervangen door leds. Eindelijk is het me gelukt. Aan de voorkant dan. Ik ben a-technisch, maar iemand op facebook was het ook gelukt en dat gaf me weer een duwtje om toch door te zetten. Ik heb er nu een 21watt weerstandje tussen gezet, en warempel het werkt. Ok, nu de achterkant. Ik had daar leds voor besteld met ingebouwde weerstand. Helaas passen deze niet. Het zijn bau15s lampjes. Diep insteken en even kwartslag draaien. Ik krijg ze niet diep genoeg om ze te draaien. Dus andere bestellen die wel passen. Nu de vraag..
Ik begreep dat de knipperlichten een 'gesloten circuit' hebben. Betekent dat voor en achter met elkaar in verbinding staan? Zou dus ook beteken dat ik de weerstand die er nu inzit kan vervangen voor een zwaardere van 42 watt? En dan presto!?
Aan de achterkant kan ik namelijk niet zo makkelijk bij de draden.

Alvast dank. Gr Alex
Viano 3.0 Cdi '06
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
Johan s60
6th Gear member

Ik zou dat niet zomaar doen ivm overbelasting vh circuit cq bedrading.
Ook mis je straks een correcte melding "lamp stuk" omdat bijna alle stroom door de weerstand gaat, dus als je LED lamp uitvalt, krijg je daar geen melding van.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”