Het is natuurlijk ook nauwelijks significant te noemen. Maar de routes zijn wel voor 85% hetzelfde: Woon-werk, boodschappen, shoppen hobby. Totaal met de V60 1268 ritten, De variantie zit hem natuurlijk in heel veel zaken maar gezien het aantal meetpunten (247 keer tanken in zo'n 234.000 km gedurende 4 jaar en 19 seizoenen), De tijdstippen en de duur van de meeting kan je er wel degelijk wat uit halen.4wielen schreef:Verspilling van je tijd. Het heeft geen enkele zin om dit soort berekeningen te maken, aangezien geen rit hetzelfde is. Ik tank altijd Shell en mijn brandstofverbruik schommelt tussen 1:15 - 1:18.+++t blijft behelpen+++ schreef: Voorts:
Ik ben eens gaan kijken hoe ik het verbruik per brandstofmerk kon gaan aanduiden.
Gewoon om te zien of daar interessante dingen in zijn te ontdekken.
En die zijn er!
Ook als je kijkt naar de normaalverdeling in het verbruik, zie je daar wat er aan de hand is.
Je zet me wel op een spoor. Zou het per (dezelfde type) rit te zien kunnen zijn of er verschil is in brandstofverbruik per merk en als ik zou gaan rijden op premium brandstof zou ik dat kunnen gaan merken. In kmkostprijs tekende het zich meteen af, toen ik dat deed met mijn 508. Die ging namelijk omhoog. Maar ook dat zou ik nog wel eens kunnen analyseren