Goedenavond Allen,
Ten eerste me profiel naam klopt al even niet meer maar goed dat is wat anders.
Sinds April vorig jaar heb ik een V60 PIH gekocht privé en deze bevalt prima.
Echter nu komt het sinds een paar maanden is mijn km range elektrisch behoorlijk omlaag gegaan.
Was voorheen volgens dash 50km na opladen werkelijkheid 40-45 km. Nu is het na opladen nog maar
45 km op dash ( blauwe accu mist ook een blokje ) en werkelijkheid nog maar 20-25 km.
Volgens de dealer geeft de auto geen storingen op de accu en alles zou goed zijn, prima maar als mijn telefoon batterij
of laptop batterij langzaam de geest aan het geven is zeggen deze ook niets totdat ze niet meer werken.
Tevens is de auto ook al 3 keer voor de airco compressor geweest en de key-less go werkte niet meer.
Gelukkig nog onder de garantie ( 1 jaar Volvo Selekt ).
De dealer geeft de weersomstandigheden de schuld, dat zou kunnen maar dan hadden ze me misschien geen D6 PIH als leen auto
moeten geven want toen kwam ik er achter dat je in de huidige weersomstandigheden meer dan het dubbele elektrisch kon rijden
dan in vergelijking met mijn V60. Ok kan is een nieuwe auto, maar toen ben ik is een andere PIH gaan rijden die ongeveer net zo oud
zijn als die van mij en wat blijkt kan je dus ook veel meer elektrisch mee rijden.
Mijn conclusie de accu's zijn aan het overlijden, maar hoe krijg ik dit aan het verstand van de dealer, die houd zich maar vast aan dat er
geen storingen zijn. Dus ik zou willen dat ze vervangen worden of als ze er zo zeker van zijn 2 jaar extra garantie op de accu's
Dus mijn vraag wat kan ik doen? Kan ik dit eisen, of zijn er nog andere middelen. Mocht het nodig zijn heb natuurlijk altijd nog rechtsbijstand
maar zo ver wil ik het eigenlijk helemaal niet laten komen.
Alvast bedankt voor de tips !
Mvg Alex
Help! PIH range gehalveerd / dealer niet thuis
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 08.09.2006 - 13:07
- Locatie: Vlaardingen
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33097
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Als je dealer niet thuis geeft een check doen bij een andere dealer?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Beste Alex,
Het is wel zo dat de range van de accu bij temperaturen onder de 5 graden een stuk minder is dan bij temperaturen die hoger liggen.
Ik sluit me aan bij Paul en zou elders je auto laten nakijken.
Het is wel zo dat de range van de accu bij temperaturen onder de 5 graden een stuk minder is dan bij temperaturen die hoger liggen.
Ik sluit me aan bij Paul en zou elders je auto laten nakijken.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 21.12.2017 - 05:27
Temperaruur heeft een invloed op elektrisch bereik. Ik haal op winterbanden bij + 15 graden de 50km. Rond de 10 graden haal ik 40 a 45km. Boven het vriespunt nog 40km en er onder 35.
Nu op 25km krijg ik de accu ook leeg. Maar dat is een rijstijl waarmee je 40 liter diesel ook op minder dan 400km erdoor jaagt.
Ik zou ook eens een andere garage proberen. Na opladen moet normaal elk blokje opgelicht zijn. Dag het bereik heel snel op 45km springt is normaal rond het vriespunt.
Nu op 25km krijg ik de accu ook leeg. Maar dat is een rijstijl waarmee je 40 liter diesel ook op minder dan 400km erdoor jaagt.
Ik zou ook eens een andere garage proberen. Na opladen moet normaal elk blokje opgelicht zijn. Dag het bereik heel snel op 45km springt is normaal rond het vriespunt.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33097
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Maar de helft van de accu ligt niet aan het weer, 45km ipv 50 wel.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 08.09.2006 - 13:07
- Locatie: Vlaardingen
Bedankt voor de reacties
inmiddels Volvo Nederland gesproken zij gaan toch een onderzoek instellen ( wel bij dealer waar ik hem gekocht heb, ze gaven gelukkig toch wel gehoor nu )
ben benieuwd wat er uit ga komen.
Toch wel fijn te horen dat jullie ook met deze temperaturen toch ook wel meer kilometers kunnen rijden dan ik, maakt mijn zaak wat sterker.
Ik mag hem zaterdag neer zetten dan hopelijk volgende week goed nieuws.
Zo niet dan inderdaad proberen extern een test te doen.
Iemand tips? Buiten Volvo ( dealer ) garage om?
Wordt vervolgd!
inmiddels Volvo Nederland gesproken zij gaan toch een onderzoek instellen ( wel bij dealer waar ik hem gekocht heb, ze gaven gelukkig toch wel gehoor nu )
ben benieuwd wat er uit ga komen.
Toch wel fijn te horen dat jullie ook met deze temperaturen toch ook wel meer kilometers kunnen rijden dan ik, maakt mijn zaak wat sterker.
Ik mag hem zaterdag neer zetten dan hopelijk volgende week goed nieuws.
Zo niet dan inderdaad proberen extern een test te doen.
Iemand tips? Buiten Volvo ( dealer ) garage om?
Wordt vervolgd!
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6342
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik zou zeggen: relax en laat het maar even aan Volvo over nu. Komt vast goed en als het nodig is zal Volvo echt wel verantwoordelijkheid nemen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 07.05.2012 - 22:59
Geen nieuws is meestal goed nieuws. Wel een beetje flauw om het niet te melden.evkessel schreef: Weet iemand het vervolg over dit topic?
440 GL 1989
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40448
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
TS is sinds 17-3-2018 niet meer ingelogd geweest.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70