Chiptuning V50 D5 Geartronic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 22.01.2012 - 12:04
- Locatie: Provincie Utrecht
Als ik de specificaties van de V50 D5 (180 pk) en de V70 D5 (185 pk) met elkaar vergelijk, zie ik dat de V50 met GT5 350 Nm heeft en de V70 GT6 400 Nm. Ik neem aan dat het koppel laag gehouden is om de Geartronic te beschermen. Dat betekent waarschijnlijk dat het niet verstandig is om de V50 D5 met automaat te chiptunen, of ben ik nu te pessimistisch?
Binnenkort: V60 CC Polar+ D3 GT8 MY 2017
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
180pk diesel in een V50, dat gaat echt af. Chip is echt verre van nodig!
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Correct en tevens juist, echter:Blade schreef: 180pk diesel in een V50, dat gaat echt af. Chip is echt verre van nodig!
Als het dan toch zonodig moet, doe het dan veilig en goed. Een nieuwe bak kost, al met al, grofweg 4 tot 5 mille. Dat in het achterhoofd houdende heb je een paar opties:
* powerbox: kosten een kleine 500 euro, bijna gegarandeerd de de bak kapot, extra kosten wegens die schade.
* Rica of BSR: kosten om en bij de 700 euro, verminderd risico dat de bak of motor kapot gaat
* VolvoTune.eu: kosten ongeveer gelijk aan de vorige. Maatwerk zoals jij het wil en afhankelijk daarvan geen, verminderd of veel risico.
* Polestar: kosten iets van 1100 euro, in de aanbieding iets goedkoper edoch GEEN RISICO en garantie
Aan jou de keuze mijn waarde.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
volvotune is toch veel goedkoper?
die weet je vast wel te vertellen wat nog kan en wat niet
die weet je vast wel te vertellen wat nog kan en wat niet
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58
Volvotune is inderdaad zeker geen E700,- De tuning van Volvotune geeft geen problemen voor je Volvo assistance bij problemen net als bij Polestar het geval is. Bij andere tuning vervalt je eventuele Volvo assistance als je problemen krijgt. Bij Volvotune krijg je ook garantie op de tuning.
Volvoless, nu Golf VII
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1165
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Kloptvolvo355 schreef: De D5 met geartronic in een V50 is ook te tunen.
Anders kun je forumlid "Nomad" ook een bericht sturen. Hij heeft lang rond gereden met tuning van volvotune op zijn V50 D5 geartronic naar volle tevredenheid.


En als je er zware last mee gaat trekken, caravan of aanhanger, zeker in de bergen gewoon zelf schakelen. Dan kun je er probleemloos mee rijden. En vergeet de bak niet om de 80k/100k te laten spoelen. Dat verlengd de levensduur van elke bak.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Volvo_V50_D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 20.03.2018 - 23:12
Ik volg het topic ook even. Ik heb 18 april een afspraak bij Obbe! Van 340NM naar 480NM in de geartronic lijkt me absurd.
Mij gaat het voornamelijk om het verwijderen van de roetfilter en het dichtstoppen van de EGR en dan een finetuning ipv.
vermogenstuning.
En, ik heb een vriend met een V70 D5 185pk... maar die V50 van mij is toch echt vele malen sneller, zonder dat bovenstaande
werkzaamheden nog niet zijn verricht.
Mij gaat het voornamelijk om het verwijderen van de roetfilter en het dichtstoppen van de EGR en dan een finetuning ipv.
vermogenstuning.
En, ik heb een vriend met een V70 D5 185pk... maar die V50 van mij is toch echt vele malen sneller, zonder dat bovenstaande
werkzaamheden nog niet zijn verricht.
Laatst gewijzigd door Volvo_V50_D5 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 18.02.2017 - 17:27
Heb bij Obbe ook mijn V50 D5 met geartronic laten tunen en meteen een powerflush laten uitvoeren op de geatronic.
nu 225PK met 480 NM, destijds ook gevraagd of die 480 wel niet teveel is. Obbe heeft alles duidelijk uitgelegd en vertelde dat standaard de GT al moeiteloos 440 kan hebben en dat die 480 alleen bij bepaald toerental/ pedaalstand los komt en dat je die niet continu aan spreekt.
180PK is al veel, maar na tuning door Obbe rijdt de de D5 veel fijner, Gt schakelt "mooier" / trekt hem langer door in een versnelling (koppel genoeg)..en is zelf s tikje zuiniger...
nu 225PK met 480 NM, destijds ook gevraagd of die 480 wel niet teveel is. Obbe heeft alles duidelijk uitgelegd en vertelde dat standaard de GT al moeiteloos 440 kan hebben en dat die 480 alleen bij bepaald toerental/ pedaalstand los komt en dat je die niet continu aan spreekt.
180PK is al veel, maar na tuning door Obbe rijdt de de D5 veel fijner, Gt schakelt "mooier" / trekt hem langer door in een versnelling (koppel genoeg)..en is zelf s tikje zuiniger...
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Toch apart. Veel reacties, maar niet meer van de ts.
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1165
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
De GT in de V50 D5 is standaard al 400 Nm, geen 340 Nm.Volvo_V50_D5 schreef: Ik volg het topic ook even. Ik heb 18 april een afspraak bij Obbe! Van 340NM naar 480NM in de geartronic lijkt me absurd.
Mij gaat het voornamelijk om het verwijderen van de roetfilter en het dichtstoppen van de EGR en dan een finetuning ipv.
vermogenstuning.
De ene D5 is de andere niet. Vergeet niet dat jullie motoren op 5 pk na technisch gelijk zijn, maar dat de V70 toch een kilo of 200 meer op de weegschaal doet. Misschien is die V70 wel een AWD, dus nog wat extra gewicht.Volvo_V50_D5 schreef: En, ik heb een vriend met een V70 D5 185pk... maar die V50 van mij is toch echt vele malen sneller, zonder dat bovenstaande
werkzaamheden nog niet zijn verricht.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 22.01.2012 - 12:04
- Locatie: Provincie Utrecht
Ik ga eerst even kijken hoe de auto bevalt zonder tuning en ik wil er qua uiterlijk ook nog wat aan doen. 220 pk en 480 Nm lijkt me wat veel van het goede. 200 pk en 420 Nm lijkt me mooi zat.
Binnenkort: V60 CC Polar+ D3 GT8 MY 2017
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
- Volvo_V50_D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 20.03.2018 - 23:12
Alle GT bakken zouden volgens Volvo teruggetuned zijn naar 340NM.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Waar komt deze onzin vandaan?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
De enige zinnige opmerking in dit topic zou ik haast zeggen.edraket schreef: Waar komt deze onzin vandaan?
Het gaat namelijk niet om de Nm maar om de wijze waarop die kracht op de aandrijving wordt gezet. Overbrengingsverhouding in gewoon Nederlands
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
En word die dan anders met een tuning?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Meer kracht op het geheel, en daar kan ellende van komen. Van kromme nokkenassen tot aan gort gedraaide automaatbakken.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Er zijn zat Volvo’s met GT bakken af fabriek gelevrd met veel meer dan 350Nm, dus echt wel een onzin opmerking hoor, of doelde je juist op mijn opmerking dat het een onzin opmerking was..
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Er verandert helemaal niets nada aan overbrengingverhoudingen. Kromme nokkenassen? Dit meen je toch niet? Als er al wat fout gaat met een nokkenas dan breekt die.V70/2.4D/2003 schreef: Meer kracht op het geheel, en daar kan ellende van komen. Van kromme nokkenassen tot aan gort gedraaide automaatbakken.