Zoals jullie weten heb ik in maart 2016 een nieuwe V60 2.0 T3 Nordic + in Magic Blue gekocht.

Hiermee heb ik vanaf het begin wat vervelende storingen gehad:
- Trillende versnellingspook met vrij hard resonerend geluid
- Gierende balansassen
Na 14 maanden en een 15 tal bezoekjes aan de dealer om wat te proberen was er voor beide problemen eindelijk een goede fix vanuit de fabriek. De schakel kabels zijn vervangen en dat was een goede fix voor de trillende pook. De gierende balansassen kwamen helaas al vrij snel na de fix weer terug. Ook op snelheid hoorde ik constant een hoge gierende toon uit de motor komen. Ik heb afgelopen december aan de dealer aangegeven dat ik het zat was met de auto, dus zijn we gezamenlijk naar een oplossing gaan zoeken. Mijn les is dat ik voortaan een auto/motor combi moet nemen die de tijd heeft gehad om volledig uit te ontwikkelen. De 2.0 Vea T3 was misschien nog niet volledig uitontwikkeld toen ik de auto kreeg.
Daardoor zijn we uitgekomen op deze auto:
V60 1.5 T3 Nordic+ Sport Automaat Osmium Grey
- Mei 2017
- 7500km
- Naast Nordic+ Sport pakket zit er een afneembare trekhaak en een reservewiel als optie op. Inmiddels zijn de letters er achter vanaf en zijn er sunblinds + slotbouten gemonteerd
Ik ben erg onder de indruk wat voor een auto dit is vergeleken met mijn MY 2016. De 1.5 heeft geen balansassen nodig dus ook geen kans op gierende geluiden

Voor nu heb ik alleen foto's die ik tijdens de proefrit heb gemaakt:
Gr,
PP