v70 haperen

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
marcmarc
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17.11.2006 - 01:14

Ben in het bezit van een v70 uit 1999, de auto begint de laatste tijd bij een koude start na ongeveer 6 km te haperen. Dit duurt enkele seconden (tussen de 4 en 10 seconden) daarna rijd hij weer normaal.

Auto staat momenteel bij volvo dealer om uit te zoeken wat er aan de hand is.
Auto heeft net grote beurt ter waarde van 1300 euro gehad.
Herkent iemand dit probleem.

groeten,

Marc
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Welke motor?
marcmarc
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17.11.2006 - 01:14

type v70 2.5 5 cilinder
MichelvanRooij
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17.03.2007 - 18:31
Locatie: Delft

Ik heb het zelfde probleem. Het haperen kan op elk willekeurig moment gebeuren, ook op de snelweg. Soms heb ik het idee dat het te maken heeft met trillingen (rijden over een hobbel , een brug op de snelweg)
Soms hapert hij zo erg dat je moet stoppen. Pook in neutraal, en hij kan altijd gelijk weer starten... Het lijkt op een los contact 'ergens', en mijn vermoeden is dat het te maken heeft met een (electronisch) onderdeel van de automatische versnellingsbak. Binnenkort ga ik er maar mee naar de dealer. Aangezien het eerste bericht al weer een tijdje geleden is ben ik nieuwsgierig of het probleen voor marcmarc al is opgelost.

V70 2.5T automaat uit jan 1997 - een van de eersten
marcmarc
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17.11.2006 - 01:14

hoi,
Heb uiteindelijk de motorregeleenheid (ecm) laten vervangen, onderdeel kost nieuw 950 euro. Heb hem echter door de dealer een tweedehands in laten zetten.
Dealer heeft de auto uitgelezen en een tweedehandse gezocht.
Kosten uiteindelijk 500 euro.
Heeft tot nu niet meer gehaperd. Is 10 dagen geleden vervangen.
Auto rookt sinsdien wel bij optrekken, misschien een kwestie van afstellen.
wordt vervolgd.
Marc
Gebruikersavatar
fransb85
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
Locatie: Utrecht

begin eens met controle van je bougies, soms worden ze bij de beurt 'vergeten' (wel betalen niet vervangen dus, ook wel eens gehad, erg fijn...)
marcmarc
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17.11.2006 - 01:14

heb hem bij de dealer in december een grote beurt gegeven twv 1100 euro.
hebben toen ook de bougies vervangen.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

MichelvanRooij schreef:Ik heb het zelfde probleem. Het haperen kan op elk willekeurig moment gebeuren, ook op de snelweg. Soms heb ik het idee dat het te maken heeft met trillingen (rijden over een hobbel , een brug op de snelweg)
Soms hapert hij zo erg dat je moet stoppen. Pook in neutraal, en hij kan altijd gelijk weer starten... Het lijkt op een los contact 'ergens', en mijn vermoeden is dat het te maken heeft met een (electronisch) onderdeel van de automatische versnellingsbak. Binnenkort ga ik er maar mee naar de dealer. Aangezien het eerste bericht al weer een tijdje geleden is ben ik nieuwsgierig of het probleen voor marcmarc al is opgelost.

V70 2.5T automaat uit jan 1997 - een van de eersten
Dit lijkt op een slecht massa punt of contactslot. Verder nog het brandstofpomp relais.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
fransb85
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
Locatie: Utrecht

oh ja kan ook, ik heb bij mijn automaat een nieuwe pookknop gemonteerd omdat de knop bleef hangen en het contactslot in de war raakte daardoor. het rare was namelijk dat mijn automaat wel eens kon afslaan, erg knap. sinds de nieuwe pookknop is t weg (meteen mooi leren exemplaar gehaald)
MichelvanRooij
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17.03.2007 - 18:31
Locatie: Delft

Zo, auto heeft een behoorlijke beurt achter de rug. Airco is gerepareerd, extra oliekoeler voor automatische transmissie erop, slot op het linker voorportier gerepareerd ivm kapotte micro schakelaar. Het euvel van uitvallen lijkt uiteindelijk een vervuild gasklephuis te zijn. Inmiddels al weer een paar duizend kilometer gereden zonder problemen, dus ik krijg er weer vertrouwen in. Klaar om een caravan te trekken in ieder geval.

Na de zomer misschien maar een nieuwe schuimvulling in de bestuurdersstoel laten zetten, want die lijkt meer en meer op een hangmandje. zit nog wel lekker, maar ik denk dat het comfort er erg op vooruit zal gaan.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”