Gefeliciteerd! Schitterende combinatie!Autowina schreef: Ik heb besloten gebruik te maken van de bonus van € 5.000 en heb een nieuwe XC 60 besteld (T8 R-design Bursting Blue). Omdat er een behoorlijke levertijd op modeljaar 2019 zit heb ik gekozen voor aflevering in januari 2019. Nog even geduld hebben dus.
Storing hybride systeem - service vereist
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
60 sec wachttijd kan opgelost worden door de ECM module te laten updaten bij de dealer. Hadden wij ook last van.
- Kokus
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 23.12.2013 - 23:10
- Locatie: Den Bosch
Aircopomp nr 5 gaat er binnenkort in.
Wel een goede service bij Volvo Vos. Gelukkig steeds onder coulance. Men weet ook waar men het over heeft en draait niet om het probleem (verkeerd ontwerp) heen.
Top geregeld.
Wel een goede service bij Volvo Vos. Gelukkig steeds onder coulance. Men weet ook waar men het over heeft en draait niet om het probleem (verkeerd ontwerp) heen.
Top geregeld.
XC70 D5 Geartronic MY2003 Ash Gold, 631.000 km (1e eigenaar)
Jaguar I-Pace 400 SE MY2020, Caesium blauw 21.000 km
V60 PIH MY2014 Seashell, Polestar-tuned (303.000 km) verkocht
VW Kever 1300 Togaweiss, MY1968 (eigenaar sinds 1988)
Jaguar I-Pace 400 SE MY2020, Caesium blauw 21.000 km
V60 PIH MY2014 Seashell, Polestar-tuned (303.000 km) verkocht
VW Kever 1300 Togaweiss, MY1968 (eigenaar sinds 1988)
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
Waarom € 1.000 eigen bijdrage? Dat lijkt nogal op willekeur. Feit is dat er nog nooit een deugdelijk type pomp in de auto gezeten heeft.
Ik hoor overal dat de pomp volledig onder garantie vervangen wordt. Dat is ook mijn eigen ervaring (inmiddels pomp nummer 6).
Ik heb ook al van iemand gehoord met pomp versie 4 die weer kapot is gegaan. Er is dus geen garantie dat het probleem definitief verholpen is.
Ik hoor overal dat de pomp volledig onder garantie vervangen wordt. Dat is ook mijn eigen ervaring (inmiddels pomp nummer 6).
Ik heb ook al van iemand gehoord met pomp versie 4 die weer kapot is gegaan. Er is dus geen garantie dat het probleem definitief verholpen is.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Lijkt inderdaad willekeur.... en inderdaad ook pomp generatie 4 (die wordt geleverd sinds dec. '17) is niet foutloos. Bij mij is deze na 2 maanden al weer vervangen en ik ben volgens mijn dealer niet de enige, oftewel het probleem is nog steeds niet opgelost.arnold_w schreef: Niet lollig, na het uitlezen blijkt het inderdaad de aircopomp te zijn, eigen bijdrage is maar liefst € 1000,= de rest is coulance.
Voordeel is wel dat de allernieuwste pomp erin komt die de problemen van voorgaande exemplaren niet meer zou moeten hebben.
Over twee weken een afspraak gemaakt.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Bij was bij ons ook steeds dezelfde mededeling:arnold_w schreef: ...
Voordeel is wel dat de allernieuwste pomp erin komt die de problemen van voorgaande exemplaren niet meer zou moeten hebben.
....
Dit is waar totdat ook de volgende weer problemen heeft, nu nr. 4 al vervangen is ga je niet meer op die worden af. Eerst zien, dan geloven.
Als het weer warmer wordt maar veel gebruiken. Maar de dealer service was altijd top! Het heeft mij als klant nog niets gekost. Behalve dat je
steeds de auto weer moet brengen en halen. En voor het gevoel is het natuurlijk niet goed.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Hein, ja het kan wat anders zijn, maar de kans dat het je pomp is, is heel groot (helaas)...HeinvdW schreef: Dus euh, die storing in het hybride systeem betekent dat mijn pomp óók weer vervangen wordt?
Of kan het ook wat anders zijn.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
Voor ze de pomp definitief gaan vervangen meten ze de Ohmse waarde nog een keer handmatig door.
De weerstand moet een bepaalde waarde hebben, als deze niet klopt, weigert het systeem uit veiligheidsoverweging te starten.
Hij doet dan een extra check (dat zijn die 60sec) en dat kan dan een keer of wat duren voor de waarde wel weer juist is en spontaan weer start.
Ik heb nu de afgelopen twee dagen helemaal geen problemen meer, zelfs geen melding "Storing Hybride Systeem, service vereist" (dat is de milde variant en alleen een waarschuwing).
Die had ik zo'n beetje standaard de gehele winter na het laden, maar sinds gisteren dus niet meer.
Het zou dus ook nog steeds software kunnen zijn, of een ander euvel.
Uitlezen van het systeem gaf wel aan dat het de weerstand was, maar daar kan ook nog een fout in zitten, dus meten is weten.
Of het daadwerkelijk de pomp is weten ze dus pas als de auto onder het mes gaat, die staat gepland voor 17 april.
Wat we nogal verbaasd is het meerdere malen vervangen van de pomp en dat het verhaal dus telkens terug blijft komen, ook na 4 keer vervangen met verschillende type pompen.
Dan zou je toch bijna gaan denken dat het ergens anders in zit en dat de controle op die Ohmse waarde te streng afgesteld staat, waarom zou hij dan de volgende keer wel normaal starten en soms dagen/weken geen problemen geven.
Als de isolatie beschadigd is door warmte en de weerstand niet goed is, dan is dat toch altijd zo en niet random?
Als de marge wat ruimer gezet zou kunnen worden, zou het probleem wellicht al verholpen kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
De weerstand moet een bepaalde waarde hebben, als deze niet klopt, weigert het systeem uit veiligheidsoverweging te starten.
Hij doet dan een extra check (dat zijn die 60sec) en dat kan dan een keer of wat duren voor de waarde wel weer juist is en spontaan weer start.
Ik heb nu de afgelopen twee dagen helemaal geen problemen meer, zelfs geen melding "Storing Hybride Systeem, service vereist" (dat is de milde variant en alleen een waarschuwing).
Die had ik zo'n beetje standaard de gehele winter na het laden, maar sinds gisteren dus niet meer.
Het zou dus ook nog steeds software kunnen zijn, of een ander euvel.
Uitlezen van het systeem gaf wel aan dat het de weerstand was, maar daar kan ook nog een fout in zitten, dus meten is weten.
Of het daadwerkelijk de pomp is weten ze dus pas als de auto onder het mes gaat, die staat gepland voor 17 april.
Wat we nogal verbaasd is het meerdere malen vervangen van de pomp en dat het verhaal dus telkens terug blijft komen, ook na 4 keer vervangen met verschillende type pompen.
Dan zou je toch bijna gaan denken dat het ergens anders in zit en dat de controle op die Ohmse waarde te streng afgesteld staat, waarom zou hij dan de volgende keer wel normaal starten en soms dagen/weken geen problemen geven.
Als de isolatie beschadigd is door warmte en de weerstand niet goed is, dan is dat toch altijd zo en niet random?
Als de marge wat ruimer gezet zou kunnen worden, zou het probleem wellicht al verholpen kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Dat hebben ze dus al vastgesteld bij de handmatige meting, anders gaan ze de pomp niet vervangen.arnold_w schreef: ......Of het daadwerkelijk de pomp is weten ze dus pas als de auto onder het mes gaat.....
Dat zie je op zich niet verkeerd, maar een tolerantie is en blijft een grens. Ik vermoed dat ze die tolerantie ook wel aanpassen bij de SW update na het plaatsen van de pomp, maar wel dus binnen een bepaalde grens.arnold_w schreef: .......... Als de marge wat ruimer gezet zou kunnen worden, zou het probleem wellicht al verholpen kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
Als het alleen het aanpassen was van de tolerantie dan hadden ze dat allang gedaan want dit kost Volvo echt wel geld.
Overigens had ik zelf maar 4 meldingen in mijn dashboard gezien, maar bij het uitlezen bleken er al meer dan 40 geregistreerd. M.a.w. niet elk afwijkend meetresultaat zie je als melding in het display.
Wat ik zelf niet kan begrijpen is dat ze het probleem nog steeds niet onder de knie hebben. Bij de T8 hebben ze het probleem niet en er rijden heel veel Priussen rond met een elektrisch compressor zonder problemen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
Als je de melding storting hybridesysteem krijgt en de airco uitzet (en uitlaat) is de storing normaal gesproken weg.
Kun je dus ook eenvoudig zelf testen.
Kun je dus ook eenvoudig zelf testen.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
Ik kreeg de melding ook wanneer de airco uit stond, in de winter rijd ik doorgaans niet met de airco aan en starten met de airco sowieso niet.Autowina schreef: Als je de melding storting hybridesysteem krijgt en de airco uitzet (en uitlaat) is de storing normaal gesproken weg.
Kun je dus ook eenvoudig zelf testen.
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
Ze hebben nog geen handmatige meting gedaan, alleen de computer uitgelezen.Gouwe schreef:Dat hebben ze dus al vastgesteld bij de handmatige meting, anders gaan ze de pomp niet vervangen.arnold_w schreef: ......Of het daadwerkelijk de pomp is weten ze dus pas als de auto onder het mes gaat.....
Dat zie je op zich niet verkeerd, maar een tolerantie is en blijft een grens. Ik vermoed dat ze die tolerantie ook wel aanpassen bij de SW update na het plaatsen van de pomp, maar wel dus binnen een bepaalde grens.arnold_w schreef: .......... Als de marge wat ruimer gezet zou kunnen worden, zou het probleem wellicht al verholpen kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
Als het alleen het aanpassen was van de tolerantie dan hadden ze dat allang gedaan want dit kost Volvo echt wel geld.
Overigens had ik zelf maar 4 meldingen in mijn dashboard gezien, maar bij het uitlezen bleken er al meer dan 40 geregistreerd. M.a.w. niet elk afwijkend meetresultaat zie je als melding in het display.
Wat ik zelf niet kan begrijpen is dat ze het probleem nog steeds niet onder de knie hebben. Bij de T8 hebben ze het probleem niet en er rijden heel veel Priussen rond met een elektrisch compressor zonder problemen.
Die handmatige meting doen ze op 17 april en beslissen dan a.d.h.v. de bevindingen of de pomp vervangen moet worden.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Check! Had ik je verhaal niet goed begrepen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
Ik snap er geen hout van, sinds ik bij "de dokter" ben geweest heeft hij opeens geen kuren meer.
Sinds dinsdag start de auto na het laden zonder ook maar 1 melding te hebben gegeven. Voorheen had ik bijna standaard "Storing Hybride Systeem, service vereist", maar sinds mijn bezoek aan de dealer krijg ik die meldingen helemaal niet meer.
Ik heb expres ook de airco weer in gebruik genomen, maar tot nu toe geen problemen gehad.
Ik twijfel nu of ik die € 1000,= moet gaan uitgeven aan een nieuwe pomp, waarvan nog helemaal niet duidelijk is of hiermee de problemen verholpen zijn.
Misschien even uitstellen tot zich weer problemen voordoen, kan later altijd nog.
Sinds dinsdag start de auto na het laden zonder ook maar 1 melding te hebben gegeven. Voorheen had ik bijna standaard "Storing Hybride Systeem, service vereist", maar sinds mijn bezoek aan de dealer krijg ik die meldingen helemaal niet meer.
Ik heb expres ook de airco weer in gebruik genomen, maar tot nu toe geen problemen gehad.
Ik twijfel nu of ik die € 1000,= moet gaan uitgeven aan een nieuwe pomp, waarvan nog helemaal niet duidelijk is of hiermee de problemen verholpen zijn.
Misschien even uitstellen tot zich weer problemen voordoen, kan later altijd nog.