Algemene discussie topic over alles XC40

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13669
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

BPM is een wettelijke belastingmaatregel, daartegen heb je nooit prijsbescherming
Gebruikersavatar
Dibadro
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 17.12.2012 - 15:26

Zie tekst op de orderbevestiging.........
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Dibadro op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
XC40 P6 Pro - Onyx Black- 20" - Nubuck Textiel - Trekhaak - Dakspoiler
Vorige: XC40 T4 Geartronic Inscription, Pine Grey metallic - Full option.
V40 D2 Summum - Introline - Stoel+voorruitverwarming - Misty Bleu - P120 - S40 Edition 2 - Barents Blue, 3 x VW Bora
Gebruikersavatar
Ruier
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 21.10.2007 - 19:08

OGA244 schreef: BPM is een wettelijke belastingmaatregel, daartegen heb je nooit prijsbescherming
Mijn dealer heeft mij zwart-op-wit verzekerd dat de importeur voor bestellingen tot 31 maart prijsbescherming biedt.
Laatst gewijzigd door Ruier op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Via VW en Opel terechtgekomen bij Volvo en daar blijven hangen met nu alweer de 6e (na twee keer een V50, twee keer een V70, een V60, XC40-T4 Inscription, nu sinds half februari ‘23 een XC60 T6)
Gebruikersavatar
Marcel XC40T3
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28.01.2018 - 14:29

Gisteren een zwarte XC40 met wit dak gezien :o

Het lijkt alsof de beschermfolie nog op het dak zit. Dat was even wennen.
Gebruikersavatar
Volvoduck
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 20.03.2018 - 10:45

Donderdagochtend vroeg (rond 07.00h) op mijn weg naar een klant in Groningen een truck gezien (ergens rond Gorinchem) met daarop 6 stuks XC 40 en allemaal in het kleur Osmium Grey...
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2208
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

Ruier schreef:
OGA244 schreef: BPM is een wettelijke belastingmaatregel, daartegen heb je nooit prijsbescherming
Mijn dealer heeft mij zwart-op-wit verzekerd dat de importeur voor bestellingen tot 31 maart prijsbescherming biedt.
Voor wat betreft de prijzen zonder belasting zal dat vast en zeker zo zijn. Zoals OGA244 al opmerkte, heeft zowel de dealer als importeur geen invloed op de belastingwetgeving, en zal daar dan ook nooit prijsbescherming op (kunnen) bieden.
Gebruikersavatar
TonH53
4th Gear member
Berichten: 512
Lid geworden op: 20.02.2018 - 09:14
Locatie: Barendrecht

Poolrev schreef:
Ruier schreef:
OGA244 schreef: BPM is een wettelijke belastingmaatregel, daartegen heb je nooit prijsbescherming
Mijn dealer heeft mij zwart-op-wit verzekerd dat de importeur voor bestellingen tot 31 maart prijsbescherming biedt.
Voor wat betreft de prijzen zonder belasting zal dat vast en zeker zo zijn. Zoals OGA244 al opmerkte, heeft zowel de dealer als importeur geen invloed op de belastingwetgeving, en zal daar dan ook nooit prijsbescherming op (kunnen) bieden.
De RDW bepaalt de CO2-uitstoot van elk type personenauto met een Europese typegoedkeuring. De BPM wordt bepaald door de CO2 uitstoot.
Een andere velg leidt dus niet tot een andere BPM.
Volgens mij is het dus een gewone prijsverhoging, waartegen je wel bent beschermd.
1989 440 XV-87-GX
1992 440 FX-TJ-03
2000 S40 15-GB-LL
2005 S60 69-PX-NH
2013 V40 Cross Country 87-ZXR-5
2018 XC40 T4 Inscription SR-297-G
2019 V40 T3 R-Design H-230-NJ
2021 XC40 P8 met (bijna) alle opties
2024 EX30 SMER
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2208
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

TonH53 schreef: De RDW bepaalt de CO2-uitstoot van elk type personenauto met een Europese typegoedkeuring. De BPM wordt bepaald door de CO2 uitstoot.
Een andere velg leidt dus niet tot een andere BPM.
Volgens mij is het dus een gewone prijsverhoging, waartegen je wel bent beschermd.
Zie de prijslijst van de XC40, bladzijde 11, het gaat echt om BPM ivm uitstoot. E.e.a. is het gevolg van de nieuwe WLPT:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
JustinK
2nd Gear member
Berichten: 237
Lid geworden op: 27.05.2013 - 13:45

Poolrev schreef:
TonH53 schreef: De RDW bepaalt de CO2-uitstoot van elk type personenauto met een Europese typegoedkeuring. De BPM wordt bepaald door de CO2 uitstoot.
Een andere velg leidt dus niet tot een andere BPM.
Volgens mij is het dus een gewone prijsverhoging, waartegen je wel bent beschermd.
Zie de prijslijst van de XC40, bladzijde 11, het gaat echt om BPM ivm uitstoot. E.e.a. is het gevolg van de nieuwe WLPT:
Dank. Dat geeft wel meer duidelijkheid. Daarmee blijft de prijs van de 19" wel gelijk (260,- / staat ook in de laatste prijslijst), maar betaal je dus extra BPM vanwege de hogere uitstoot als je kiest voor die 19".

Dan is het maar even afwachten waar de leasemaatschappij mee komt, maar dan kan ik in ieder geval alvast incalculeren dat de leaseprijs nog met een paar euro omhoog gaat.
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Toch ook maar even mailtje naar mijn dealer gestuurd ivm de tabel op pagina 11.. Zou voor mij €458,-- extra zijn met mijn 19"
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Erikho
4th Gear member
Berichten: 703
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

Geen slapende honden wakker maken Michel. :D
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
MvR
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 22.07.2013 - 11:39

MichelR schreef: Toch ook maar even mailtje naar mijn dealer gestuurd ivm de tabel op pagina 11.. Zou voor mij €458,-- extra zijn met mijn 19"
Bericht van de dealer:
Men mag de prijs aanpassen wanneer de belastingen door overheidswegen worden aangepast, helaas is dit het geval.
In bestelling
2020 December: Volvo XC40 P8 AWD Recharge Pure Electric R-Design
Huidig
2018: Volvo XC40 T4 R-Design in Osmium Grey
Voorheen
2013: Volvo V40 D2 - R-Design / Black
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5286
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

aanpassen naar afleveren op 18" en dealer 19" na afgifte kenteken laten monteren ?
Gebruikersavatar
Luc VG
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 04.02.2018 - 19:26

Iemand ervaring met stuurhendels om manueel te schakelen op een geartronic, Is het iets nuttig of grijp je toch naar de versnellingspook ?
Ik heb helaas nog niet veel ervaring met een automaat.
Gebruikersavatar
Ruier
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 21.10.2007 - 19:08

MvR schreef:
MichelR schreef: Toch ook maar even mailtje naar mijn dealer gestuurd ivm de tabel op pagina 11.. Zou voor mij €458,-- extra zijn met mijn 19"
Bericht van de dealer:
Men mag de prijs aanpassen wanneer de belastingen door overheidswegen worden aangepast, helaas is dit het geval.
Blijkbaar wordt er dan verschillend door de dealers mee omgegaan, door mijn dealer wordt de prijsverhoging niet in rekening gebracht (auto particulier besteld op 28-03). Dus óf de importeur óf de dealer neemt deze kosten voor zijn rekening. Zoals ik al eerder schreef werd ik via de mail op de hoogte gesteld door de dealer van de prijsverhoging met de vermelding dat de prijsbescherming geldig was voor bestellingen tot 31-03.
Via VW en Opel terechtgekomen bij Volvo en daar blijven hangen met nu alweer de 6e (na twee keer een V50, twee keer een V70, een V60, XC40-T4 Inscription, nu sinds half februari ‘23 een XC60 T6)
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Luc VG schreef: Iemand ervaring met stuurhendels om manueel te schakelen op een geartronic, Is het iets nuttig of grijp je toch naar de versnellingspook ?
Ik heb helaas nog niet veel ervaring met een automaat.
Ik zou ze op een XC40 wel meebestellen. Zelf schakelen met de pook kan, maar de bediening is onlogisch (links voor terugschakelen en rechts voor opschakelen). Ik probeerde de manuele stand laatst en tikte uit automatisme naar voren toe (wat bij de rest van de automaten 'opschakelen' is), dan springt 'ie in vrij, hoor je een hoop herrie en gebeurt er niks...
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
JustinK
2nd Gear member
Berichten: 237
Lid geworden op: 27.05.2013 - 13:45

Luc VG schreef: Iemand ervaring met stuurhendels om manueel te schakelen op een geartronic, Is het iets nuttig of grijp je toch naar de versnellingspook ?
Ik heb helaas nog niet veel ervaring met een automaat.
De auto die ik meekreeg tijdens de proefrit (T5 R-Design) had ook van die schakelpaddles aan het stuurwiel. Ik heb het even geprobeerd en het werkt prettiger dan met het pookje naar links of naar rechts. Op een Inscription kun je ze helaas niet bestellen, anders had ik dat wellicht wel gedaan. Al vraag ik me ook af of je er veel gebruik van gaat maken (of de behoefte hebt om zelf te schakelen) als je automaat rijdt, maar wellicht hebben de doorgewinterde automaatrijders daar wel een antwoord op.
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
Erikho
4th Gear member
Berichten: 703
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

Ik had ze ook graag besteld, maar helaas alleen op R-Design leverbaar.
Eigenlijk alleen ivm rijden in de bergen, dan is het erg handig!
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Ik heb ze er bij besteld aangezien ik naar de parkeergarage van mijn appartement een steile helling af moet..
Wel handig als ik hem dan in zijn 1 kan zetten en afremmende op de motor de helling af kan.
En niet dat hij gaat op schakelen bijvoorbeeld.

Zet hem nu ook in zijn 1e versnelling met mijn handbak en zo langzaam de helling af. Zit hek voor dus je kan niet in een keer door rijden..
Laatst gewijzigd door MichelR op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
varavital
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 02.03.2018 - 14:37

Ik had de optie voor de peddels eerst ook niet aangevinkt, ook met het idee van als het nodig is kan ik dat ook via de pook, maar zoals al gezegd zit die niet echt logisch in elkaar om handmatig te schakelen. Na wat discussiëren met iemand die ze wel heeft op zijn Amarok in Oostenrijk toch beslist om ze ook nog bij te bestellen. Zoals gezegd is het in de bergen soms handig, maar ook als je op kortere stukken moet voorbij steken, dan kan je met de peddel al een versnelling naar beneden schakelen en toch iets vlugger voorbij, want de wagen weet natuurlijk zelf niet als je voorbij wil steken. En een kick-down neemt op dat moment iets langer in beslag.
Dinsdag dan nog eens gaan testrijden met een T5 en de peddels nog eens goed uitgeprobeerd, werkt zeer goed. Zolang je gewoon in D rijdt kan je tussenkomen met de peddels, en als je een paar seconden niet meer aan de peddels komt neemt hij gewoon weer de D stand over, tenzij dat je op dat moment op de motor aan het remmen bent, zoals bv bij bergaf, dan blijft hij in de handmatige stand. Volledig handmatig zal waarschijnlijk niet veel gebruikt worden, tenzij misschien in de winter en/of in de bergen, maar dat af en toe tussen kunnen komen in de D stand is wel aangenaam, en daarvoor is het mij die 160€ extra wel waard.
Als ze nu alleen nog iets aan die absurde wachttijden kunnen doen...
De weg is belangrijker dan het doel.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”