Misschien al wel een software update gehad? Het feit dat jij geen melding in je display krijgt wil in ieder geval niet zeggen dat er geen storing is (zoals ik hier al eerder aangaf in mijn geval).
Wat ik niet snap is dat jij 1000 euro moet betalen terwijl toch de meesten hier alles 100% onder garantie vergoed krijgen.
Ik zou het laten meten en dan de discussie voeren over het geld en dan beslissen wat te doen.
Wachten levert het risico op dat het precies fout gaat op het moment dat het echt niet uitkomt (financieel of tijd).
Storing hybride systeem - service vereist
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
Probleem is dat ik de auto niet bij deze dealer heb gekocht en ik dus niet weet of ik dan wel aanspraak kan maken op 100% coulance.
Aan de andere kant is het een bekend probleem, auto net 4 jaar oud en dit soort storingen behoren niet tot normale slijtage, maar is een constructiefout.
Volvo Nederland zou die coulanceregeling niet o.b.v. willekeur over moeten laten aan de dealer, maar hierover duidelijk moeten zijn.
Aan de andere kant is het een bekend probleem, auto net 4 jaar oud en dit soort storingen behoren niet tot normale slijtage, maar is een constructiefout.
Volvo Nederland zou die coulanceregeling niet o.b.v. willekeur over moeten laten aan de dealer, maar hierover duidelijk moeten zijn.
Laatst gewijzigd door arnold_w op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Volgens mij is de coulanceregeling niet van de dealer maar van Volvo. Althans, zo formuleert mijn dealer het steeds.
Wat wel zo is:
Mijn eerste pomp-vervanging geschiedde 3 maanden na afloop van de garantie. Toen kreeg ik de (standaard?) 50% coulance korting vanwege net buiten de garantieperiode. Daarna zijn ze steeds onder 100% coulance vervangen, maar dat zou natuurlijk ook garantie op de oorspronkelijke vervanging kunnen zijn.
Als dit de eerste vervanging is dan is 100% coulance niet voor de hand liggend.
Wat wel zo is:
Mijn eerste pomp-vervanging geschiedde 3 maanden na afloop van de garantie. Toen kreeg ik de (standaard?) 50% coulance korting vanwege net buiten de garantieperiode. Daarna zijn ze steeds onder 100% coulance vervangen, maar dat zou natuurlijk ook garantie op de oorspronkelijke vervanging kunnen zijn.
Als dit de eerste vervanging is dan is 100% coulance niet voor de hand liggend.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
Dat idee heb ik ook en als hij voor de eerste keer vervangen is, dan heb je altijd garantie op de reparatie, vandaar dat ze bij een 2e, 3e of zelfs 4e keer moeilijk kunnen aankomen met telkens een eigen bijdrage.
Als ik zeker zou weten dat de storing verholpen zou zijn, dan heb ik niet eens zoveel moeite met deze uitgave (hoewel ik er liever iets leuks van doe), maar ik heb al begrepen dat ook generatie 4 niet storingsvrij is en dan vraag ik me dus af wat ik ermee opschiet.
Als ik zeker zou weten dat de storing verholpen zou zijn, dan heb ik niet eens zoveel moeite met deze uitgave (hoewel ik er liever iets leuks van doe), maar ik heb al begrepen dat ook generatie 4 niet storingsvrij is en dan vraag ik me dus af wat ik ermee opschiet.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Mijn 1e, de 2e en mijn 3e pomp zijn allemaal 100% onder fabrieksgarantie vervangen. En volgens mij hebben de meesten die ervaring hier. Sterker nog, Volvo geeft zelf 100% garantie t/m 48 maanden en 50% t/m 60 maanden, net zoals ze dat bijvoorbeeld op de ERAD doen. Je dealer heeft daar gewoon een overzicht van en kan dat voor jou auto ook gewoon nakijken.
Dat je aanneemt dat het een probleem is dat de auto niet bij een dealer is gekocht? Ik heb mijn auto tweedehands bij een handelaar gekocht, dat staat dus los van de fabrieksgarantie.
Bij garantie op reparatie wordt doorgaans alleen garantie gegeven op het onderdeel en niet de uren, m.a.w. woorden dan zou je dus gewoon de uren bij de 2e en 3e enz pomp moeten betalen. Ik ben heel blij dat Volvo, al dan niet samen met mijn dealer, hier zijn verantwoordelijkheid neemt.
Gewoon vragen (assumption is the mother of all ...) en als de ene dealer niet wil ga je gewoon voor een second opinion naar een andere, als ik daarmee een irritante storing kan oplossen en 1000 piek kan besparen wist ik het wel......
Dat je aanneemt dat het een probleem is dat de auto niet bij een dealer is gekocht? Ik heb mijn auto tweedehands bij een handelaar gekocht, dat staat dus los van de fabrieksgarantie.
Bij garantie op reparatie wordt doorgaans alleen garantie gegeven op het onderdeel en niet de uren, m.a.w. woorden dan zou je dus gewoon de uren bij de 2e en 3e enz pomp moeten betalen. Ik ben heel blij dat Volvo, al dan niet samen met mijn dealer, hier zijn verantwoordelijkheid neemt.
Gewoon vragen (assumption is the mother of all ...) en als de ene dealer niet wil ga je gewoon voor een second opinion naar een andere, als ik daarmee een irritante storing kan oplossen en 1000 piek kan besparen wist ik het wel......
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Ik zou 'm sowieso laten vervangen. Het is haast wel zeker dat er een probleem mee is. Het gaat (waarschijnlijk) om aantasting van de elektrische isolatie. Dat wordt niet beter (dat wordt slechter). Ik heb ook al verhalen gelezen hier dat je uiteindelijk helemaal stil kunt komen te staan.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 21.12.2017 - 05:27
Speciale melding komt zo alle 2 a 3 minuten nu, zowel tijdens het rijden als tijdens stilstaan. Dus is niet tril gevoelig.
In het filmpje zie je hoe snel het opkomt en terug weggaat.
Lang leve de hoge resolutie en snelle camera
Kunnen we dus een deel ontcijferen dat het over de airco gaat?
Enig idee welke melding dat zou kunnen zijn?
[youtube]et0OmW1cNZ0[/youtube]
In het filmpje zie je hoe snel het opkomt en terug weggaat.
Lang leve de hoge resolutie en snelle camera

Kunnen we dus een deel ontcijferen dat het over de airco gaat?
Enig idee welke melding dat zou kunnen zijn?
[youtube]et0OmW1cNZ0[/youtube]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Is het niet gewoon dat je je handrem vergeten bent? Waarom gebruik je die uberhaupt, parkeer je op een heuvel?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat het de combinatie laden/pre-conditioning is.
Afgelopen week helemaal geen pre-conditioning gebruikt en ook helemaal geen problemen gehad.
Voor de ultieme test gisteravond de timer voor pre-conditioning weer geactiveerd en op 5:05 gezet.
Om 5:08 stap ik in de auto en guess what? "Storing Hybride systeem, Service SPOED"
Ik moest nog tanken en ik was er al een beetje bang voor dat bij de tweede keer starten de 60sec melding weer in beeld zou komen.
En precies dat gebeurde er ook, die 60sec duurde echter drie kwartier en al die tijd hield ik de tankplaats bezet, voelde me dus behoorlijk opgelaten.
Uiteindelijk VOC ingeschakeld, want het leek erop dat hij echt niet meer van z'n plek wilde komen, na alles te hebben doorgenomen en ca 10 min verder drukte ik nogmaals op de startknop en werkte alles weer normaal, ook geen foutmelding meer.
Ik heb dit een tijdje geleden ook al ondervonden, dat het pre-conditionen de boosdoener was.
De komende week ga ik dit dus dus weer niet meer gebruiken en kijken hoe hij zich dan gedraagt.
Ga ook met Volvo Nederland contact opnemen over de coulanceregeling, heb niet zo'n trek in een rekening van 1000,= als blijkt dat daar andere ervaringen mee zijn.
Afgelopen week helemaal geen pre-conditioning gebruikt en ook helemaal geen problemen gehad.
Voor de ultieme test gisteravond de timer voor pre-conditioning weer geactiveerd en op 5:05 gezet.
Om 5:08 stap ik in de auto en guess what? "Storing Hybride systeem, Service SPOED"
Ik moest nog tanken en ik was er al een beetje bang voor dat bij de tweede keer starten de 60sec melding weer in beeld zou komen.
En precies dat gebeurde er ook, die 60sec duurde echter drie kwartier en al die tijd hield ik de tankplaats bezet, voelde me dus behoorlijk opgelaten.
Uiteindelijk VOC ingeschakeld, want het leek erop dat hij echt niet meer van z'n plek wilde komen, na alles te hebben doorgenomen en ca 10 min verder drukte ik nogmaals op de startknop en werkte alles weer normaal, ook geen foutmelding meer.
Ik heb dit een tijdje geleden ook al ondervonden, dat het pre-conditionen de boosdoener was.
De komende week ga ik dit dus dus weer niet meer gebruiken en kijken hoe hij zich dan gedraagt.
Ga ook met Volvo Nederland contact opnemen over de coulanceregeling, heb niet zo'n trek in een rekening van 1000,= als blijkt dat daar andere ervaringen mee zijn.
Laatst gewijzigd door arnold_w op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
Het antwoord van Volvo Nederland luidt als volgt:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Het betreurt ons te vernemen dat u met onderstaande bent geconfronteerd. Naar aanleiding van uw e-mail zullen wij u een toelichting geven.
De Volvo met kenteken x-xxx-xx is afgeleverd in december 2013 met 24 maanden fabrieksgarantie (verstreken per december 2015). Na het verstrijken van de garantieperiode is het niet mogelijk om met terugwerkende kracht een beroep te doen op de garantievoorwaarden. Een aanvraag voor coulance wordt niet rechtstreeks door Volvo Car Nederland B.V. in behandeling genomen. Dit omdat een eventuele coulance te allen tijde een beslissing is van de Volvo-dealer waar de auto is gekocht c.q. het onderhoud en de reparatie worden uitgevoerd. Hierbij zal de Volvo-dealer factoren als kilometerstand, leeftijd en klantbinding in overweging nemen. U geeft aan de auto niet gekocht te hebben bij de Volvo-dealer maar bij een onafhankelijk autobedrijf met 170.000KM op de teller, ook het onderhoud wordt sinds half 2016 niet meer bij de dealer-organisatie uitgevoerd. Of u dit voertuig heeft gekocht met garantie bij de betreffende aanbieder is ons onduidelijk. U heeft een koopovereenkomst gesloten met het onafhankelijke autobedrijf welke u een product heeft geleverd. Ons advies is dan feitelijk dat u zich dient te wenden tot uw laatst verkopende partij welke verantwoordelijk is voor de (gebruikte) verkoop.
U bent naar Volvo-dealer XXX gegaan voor reparatie. Deze partij is niet betrokken geweest bij de historie van deze Volvo. Wij hebben gemeend er goed aan te doen dit te overleggen met deze partij en zij hebben ons aangegeven al 50% coulance te hebben toegepast op de reparatie. Het rest bedrag á €1000,- (ongeveer) is aan u doorbelast. Het klopt dat er door het land heen willekeur is qua toepassen van coulance. Het is immers op basis van goodwill. Volvo-dealers zijn zelfstandig ondernemers en hebben een verregaande beslissingsbevoegdheid om coulance voor haar relaties toe te passen. Naar onze mening is 50% coulance op de reparatie een heel redelijk gebaar geweest. Echter hebben wij de Volvo-dealer verzocht om dit in alle redelijkheid nog eens te herzien. Zij hebben aangegeven dit te doen en u daarover te informeren.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Een heel net antwoord wat mij betreft, hoewel ik het er inhoudelijk op een aantal punten niet helemaal mee eens ben.
Ongeacht of je een auto van ruim € 70.000 bij een Volvo dealer of ander autobedrijf koopt, mag je toch een bepaalde bedrijfszekerheid verwachten op onderdelen die normaliter niet vervangen hoeven te worden a.g.v. normale gebruiksslijtage, dit zou landelijk moeten worden geregeld door Volvo Nederland. 48 Maanden vind ik ook in dit geval nog aan de jonge kant, omdat dit onderdeel normaliter niet vervangen zou hoeven worden.
Het is gezien de reacties op dit forum inmiddels wel duidelijk dat het een serieuze ontwerpfout is en daarom vind ik (en heb ik ook als antwoord aangegeven) dat Volvo Nederland hierin haar verantwoordelijkheid zou moeten nemen en het niet aan de willekeur van de dealers over zou moeten laten.
Bij serieuze veiligheidsproblemen worden er ook terugroepacties in touw gezet en dan geldt die leeftijd of km stand opeens niet, het gaat dan om de veiligheid en behoud van de goede naam. Maar uiteindelijk vind ik deze klacht minstens zo serieus, voor een auto van dit bedrag mag je ook na 24 maanden (en in dit geval na 48 maanden) ook een bepaalde mate van bedrijfszekerheid verwachten, zeker op onderdelen die in principe niet aan normale slijtage onderhevig zijn.
Voor consumentenproducten geldt ook een wettelijk garantietermijn, welke wordt bepaald a.d.h.v. verwachte levensduur van een product.
Een auto van dit bedrag kan toch niet na 24 maanden al buiten deze garantie vallen, de normale te verwachten levensduur van een auto (of in ieder geval bepaalde onderdelen) is toch wel meer dan een jaar of vier.
Het probleem dat ik er verder mee heb, is dat na betaling van € 1000,= er nog steeds geen garantie bestaat dat het euvel verholpen is.
Leuk dat je dan garantie krijgt op de reparatie, maar ik ben dan wel 1000,= lichter met nog steeds hetzelfde euvel.
Wat ben ik er dan mee opgeschoten?
We wachten het antwoord van de dealer af en anders ga ik dus bij een ander informeren als het antwoord onbevredigend is.
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Het betreurt ons te vernemen dat u met onderstaande bent geconfronteerd. Naar aanleiding van uw e-mail zullen wij u een toelichting geven.
De Volvo met kenteken x-xxx-xx is afgeleverd in december 2013 met 24 maanden fabrieksgarantie (verstreken per december 2015). Na het verstrijken van de garantieperiode is het niet mogelijk om met terugwerkende kracht een beroep te doen op de garantievoorwaarden. Een aanvraag voor coulance wordt niet rechtstreeks door Volvo Car Nederland B.V. in behandeling genomen. Dit omdat een eventuele coulance te allen tijde een beslissing is van de Volvo-dealer waar de auto is gekocht c.q. het onderhoud en de reparatie worden uitgevoerd. Hierbij zal de Volvo-dealer factoren als kilometerstand, leeftijd en klantbinding in overweging nemen. U geeft aan de auto niet gekocht te hebben bij de Volvo-dealer maar bij een onafhankelijk autobedrijf met 170.000KM op de teller, ook het onderhoud wordt sinds half 2016 niet meer bij de dealer-organisatie uitgevoerd. Of u dit voertuig heeft gekocht met garantie bij de betreffende aanbieder is ons onduidelijk. U heeft een koopovereenkomst gesloten met het onafhankelijke autobedrijf welke u een product heeft geleverd. Ons advies is dan feitelijk dat u zich dient te wenden tot uw laatst verkopende partij welke verantwoordelijk is voor de (gebruikte) verkoop.
U bent naar Volvo-dealer XXX gegaan voor reparatie. Deze partij is niet betrokken geweest bij de historie van deze Volvo. Wij hebben gemeend er goed aan te doen dit te overleggen met deze partij en zij hebben ons aangegeven al 50% coulance te hebben toegepast op de reparatie. Het rest bedrag á €1000,- (ongeveer) is aan u doorbelast. Het klopt dat er door het land heen willekeur is qua toepassen van coulance. Het is immers op basis van goodwill. Volvo-dealers zijn zelfstandig ondernemers en hebben een verregaande beslissingsbevoegdheid om coulance voor haar relaties toe te passen. Naar onze mening is 50% coulance op de reparatie een heel redelijk gebaar geweest. Echter hebben wij de Volvo-dealer verzocht om dit in alle redelijkheid nog eens te herzien. Zij hebben aangegeven dit te doen en u daarover te informeren.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Een heel net antwoord wat mij betreft, hoewel ik het er inhoudelijk op een aantal punten niet helemaal mee eens ben.
Ongeacht of je een auto van ruim € 70.000 bij een Volvo dealer of ander autobedrijf koopt, mag je toch een bepaalde bedrijfszekerheid verwachten op onderdelen die normaliter niet vervangen hoeven te worden a.g.v. normale gebruiksslijtage, dit zou landelijk moeten worden geregeld door Volvo Nederland. 48 Maanden vind ik ook in dit geval nog aan de jonge kant, omdat dit onderdeel normaliter niet vervangen zou hoeven worden.
Het is gezien de reacties op dit forum inmiddels wel duidelijk dat het een serieuze ontwerpfout is en daarom vind ik (en heb ik ook als antwoord aangegeven) dat Volvo Nederland hierin haar verantwoordelijkheid zou moeten nemen en het niet aan de willekeur van de dealers over zou moeten laten.
Bij serieuze veiligheidsproblemen worden er ook terugroepacties in touw gezet en dan geldt die leeftijd of km stand opeens niet, het gaat dan om de veiligheid en behoud van de goede naam. Maar uiteindelijk vind ik deze klacht minstens zo serieus, voor een auto van dit bedrag mag je ook na 24 maanden (en in dit geval na 48 maanden) ook een bepaalde mate van bedrijfszekerheid verwachten, zeker op onderdelen die in principe niet aan normale slijtage onderhevig zijn.
Voor consumentenproducten geldt ook een wettelijk garantietermijn, welke wordt bepaald a.d.h.v. verwachte levensduur van een product.
Een auto van dit bedrag kan toch niet na 24 maanden al buiten deze garantie vallen, de normale te verwachten levensduur van een auto (of in ieder geval bepaalde onderdelen) is toch wel meer dan een jaar of vier.
Het probleem dat ik er verder mee heb, is dat na betaling van € 1000,= er nog steeds geen garantie bestaat dat het euvel verholpen is.
Leuk dat je dan garantie krijgt op de reparatie, maar ik ben dan wel 1000,= lichter met nog steeds hetzelfde euvel.
Wat ben ik er dan mee opgeschoten?
We wachten het antwoord van de dealer af en anders ga ik dus bij een ander informeren als het antwoord onbevredigend is.
- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
Dus Volvo laat de bevoegdheid voor toepassing van de coulanceregeling bij de dealer en eigenlijk geven ze aan dat ze vinden dat de dealer deze niet redelijk toepast. Anders verzoek je een dealer ook niet om deze in alle redelijkheid nog eens te herzien.
Je hebt helemaal gelijk dat je bij een onbevredigend antwoord bij een andere dealer gaat informeren.
Heb jij wel de actuele software op de auto. In het verleden zijn er meer gebruikers geweest met problemen bij de preconditioning.
Bij de laatste kapotte airco had ik op ook last van een telkens heel kort oplichtende melding (zo snel dat het nauwelijks leesbaar was). Na vervanging van de airco was dit weer over.
Je hebt helemaal gelijk dat je bij een onbevredigend antwoord bij een andere dealer gaat informeren.
Heb jij wel de actuele software op de auto. In het verleden zijn er meer gebruikers geweest met problemen bij de preconditioning.
Bij de laatste kapotte airco had ik op ook last van een telkens heel kort oplichtende melding (zo snel dat het nauwelijks leesbaar was). Na vervanging van de airco was dit weer over.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 21.12.2017 - 05:27
Ik gebruik de handrem uit gewoonte.Paul schreef: Is het niet gewoon dat je je handrem vergeten bent? Waarom gebruik je die uberhaupt, parkeer je op een heuvel?
Het gebeurd ook tijdens het rijden en dan staat de handrem absoluut niet op. Gaat vanzelf af als je die vergeet wanneer je vertrekt. Enkel tijdens het rijden is filmen niet zo een goed idee lijkt mij.
Ik zie ook het verband tussen airco en handrem niet?
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Nee is meer lampje wat ik zag branden en in het filmpje zag je alleen een melding. Dus ik reageerde nu op het filmpje en niet op je airco.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Formeel / juridisch zal dit antwoord wel kloppen. Het komt ook overeen met de 48 maanden 100% coulance (waarvan mijn dealer aangeeft dat Volvo die toch echt betaalt -> Ik heb 3 nieuwe pompen a dus omgerekend 2.000 euro en ik geloof er echt helemaal niets van dat mijn dealer die kosten uit eigen zak heeft bijgelegd ook al ben ik nog zo'n goede klant, geen enkele dealer leeft van de lucht). Jij valt daar dus buiten de 48 maanden en hebt op basis van die regeling dus tot 60 maanden recht op 50%. Ook dat klopt formeel dus, net zoals ze je doorverwijzen naar de leverende handelaar waar je de auto gekocht hebt. Je schiet er alleen geen zak meer op.arnold_w schreef: Het antwoord van Volvo Nederland luidt als volgt:
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.[/i]
We wachten het antwoord van de dealer af en anders ga ik dus bij een ander informeren als het antwoord onbevredigend is.
Vind het antwoord van Volvo ook wel geinig dat ze de dealer aansporen om meer te doen....
Ben benieuwd naar wat er gebeurt als je gaat shoppen bij andere dealers.
Overigens heb jij dus geen generatie 1 pomp in je auto denk ik. Die hadden het elektrische probleem niet, maar gingen lek. De pomp die er bij jou inzit is dus al een keer vervangen neem ik aan, vraag is alleen wanneer? Kun je dat niet uitvogelen met de dealer die de auto heeft onderhouden? Zie onderhoudsboekje?
Snap je dilemma dat je met reparatie nog steeds niet weet of je probleem ook daadwerkelijk opgelost is.
Ik zou daar met de dealer proberen afspraken over te maken.
Succes verder en houd ons op de hoogte.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Als je de noodsleutel uit de behuizing haalt en onder/achter de middenconsole een rubber matje weg haalt zit daar een gat waar de noodsleutel precies in past. Je kan dan de versnellingsbak in N zetten en de auto aan de kant duwen. Dat is mechanisch dus werkt altijd.arnold_w schreef:
Ik moest nog tanken en ik was er al een beetje bang voor dat bij de tweede keer starten de 60sec melding weer in beeld zou komen.
En precies dat gebeurde er ook, die 60sec duurde echter drie kwartier en al die tijd hield ik de tankplaats bezet, voelde me dus behoorlijk opgelaten.
Uiteindelijk VOC ingeschakeld, want het leek erop dat hij echt niet meer van z'n plek wilde komen, na alles te hebben doorgenomen en ca 10 min verder drukte ik nogmaals op de startknop en werkte alles weer normaal, ook geen foutmelding meer.
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
Dank voor de tip, maar ik kon de auto sowieso wel in N (of elke andere stand) zetten.Jelmer de Jong schreef:Als je de noodsleutel uit de behuizing haalt en onder/achter de middenconsole een rubber matje weg haalt zit daar een gat waar de noodsleutel precies in past. Je kan dan de versnellingsbak in N zetten en de auto aan de kant duwen. Dat is mechanisch dus werkt altijd.arnold_w schreef:
Ik moest nog tanken en ik was er al een beetje bang voor dat bij de tweede keer starten de 60sec melding weer in beeld zou komen.
En precies dat gebeurde er ook, die 60sec duurde echter drie kwartier en al die tijd hield ik de tankplaats bezet, voelde me dus behoorlijk opgelaten.
Uiteindelijk VOC ingeschakeld, want het leek erop dat hij echt niet meer van z'n plek wilde komen, na alles te hebben doorgenomen en ca 10 min verder drukte ik nogmaals op de startknop en werkte alles weer normaal, ook geen foutmelding meer.
Rempedaal intrappen en de hendel in de gewenste stand zetten werkte gewoon, ook al was de auto niet gestart.
Maar wel handig om te weten als je een keer andere problemen hebt.
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
Vanmorgen was het trouwens weer bingo, 55 min staan klooien om hem aan de praat te krijgen.
Ik had alleen geladen en dus geen pre-contioning gebruikt, daar ligt het dus ook niet aan.
Gek genoeg startte hij opeens op diesel, om daarna meteen op elektrisch over te schakelen.
Ik heb de accu op de snelweg in PURE mode helemaal leeg gereden en ga hem vanavond ook niet opladen, kijken wat hij dan doet.
Wellicht start hij direct op diesel omdat de accuspanning te laag, dan kan ik in ieder geval een keer op tijd op m'n werk komen.
Moet het sowieso zien uit te zingen tot volgende week dinsdag, dan komt de nieuwe pomp erin.
Ik had alleen geladen en dus geen pre-contioning gebruikt, daar ligt het dus ook niet aan.
Gek genoeg startte hij opeens op diesel, om daarna meteen op elektrisch over te schakelen.
Ik heb de accu op de snelweg in PURE mode helemaal leeg gereden en ga hem vanavond ook niet opladen, kijken wat hij dan doet.
Wellicht start hij direct op diesel omdat de accuspanning te laag, dan kan ik in ieder geval een keer op tijd op m'n werk komen.
Moet het sowieso zien uit te zingen tot volgende week dinsdag, dan komt de nieuwe pomp erin.
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
Waarom moet die reparatie eigenlijk € 2000,= kosten?
Een nieuwe airco compressor kost nog geen € 500,=.
https://www.winparts.nl/koelsysteem-ver ... 07910.html
https://www.auto-onderdelen24.nl/volvo/ ... onderdelen
Volgens de dealer duurt de reparatie ca 2,5 uur a 80 euro = € 200,=
Zal nog wel wat koelmiddel bijkomen, maar dat kost toch geen 1300,= ??
Vraag me dus af hoeveel ze rekenen voor die compressor, meer dan het dubbele van de inkoopprijs ?
Kostentechnisch gezien betaal je de hele reparatie dus gewoon zelf, 500 pomp + 200 arbeid + koelmiddel en kleine onderdelen = niet meer dan € 1000,=
Een nieuwe airco compressor kost nog geen € 500,=.
https://www.winparts.nl/koelsysteem-ver ... 07910.html
https://www.auto-onderdelen24.nl/volvo/ ... onderdelen
Volgens de dealer duurt de reparatie ca 2,5 uur a 80 euro = € 200,=
Zal nog wel wat koelmiddel bijkomen, maar dat kost toch geen 1300,= ??
Vraag me dus af hoeveel ze rekenen voor die compressor, meer dan het dubbele van de inkoopprijs ?
Kostentechnisch gezien betaal je de hele reparatie dus gewoon zelf, 500 pomp + 200 arbeid + koelmiddel en kleine onderdelen = niet meer dan € 1000,=
- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
Is dat niet de normale compressor? In een Pih zit een electrische compressor.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue