Een andere reden is dat de meerderheid van Nederland feitelijk een grijze muis is. Nederlandse ondernemers rijden bijvoorbeeld liever een Volvo want dat valt tenminste niet zo op.
De strekking van het artikel klopt wel. Inderdaad durven vele ondernemers niet meer in een Mercedes of BMW gezien te worden, dus kopen ze een Audi of Volvo, want die zijn ingetogener.
En de grijze massa koopt een onopvallende auto, dus een oerlelijke Japanner van 13 in een dozijn.
Maar: dat neemt niet weg dat een Volvo óók mooi kan zijn, net als een Duits topmerk. En we zijn nu eenmaal ietsjes (...) anders dan bv. Duitsers. Zij houden van uniformen en wij van humor....
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Ik kan me ook wel vinden in de strekking van het verhaal.
Alleen niet in de opmerking dat VOLVO geen spannende auto's maakt. Dat doen ze nu sinds de S60 dus duidelijk wel. (Zeker de modellen met de wat zwaardere motoren.)
Ik heb ook altijd het idee dat je voor de taxi teveel betaald als je ziet wat voor auto's dat zijn. Waar is de tijd dat je nog in een gewoon fiatje vervoerd werd (niet dat ik dat meegemaakt heb hoor ).
Ik zag gisteren een "doodnormale" taxi voorbijrijden alleen ze hadden deze auto onder het "taxi-bord op het dak" geplakt:
zucht.. zit wat met hand onder de kin en luistert mee totdat hij zelf zijn volvo heeft
Ja!.. hij heeft er een, alleen hij staat nog bij de dealer...
Dan moet je naar Rome gaan: daar wordt je in een wonderlelijke Fiat Multipla per taxi rondgereden!
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.