Remschijven en blokken D5 geartronic

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Volvo_V50_D5
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 20.03.2018 - 23:12

Hallo allemaal,

Welke remschijven en blokken monteren jullie (of hebben jullie gemonteerd)
en waar zijn jullie tevreden over? Met de automaat druk je toch veel en ook
bij stilstand op het rempedaal...
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Ate, bosch, brembo, origineel volvo.
Gebruikersavatar
Volvo_V50_D5
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 20.03.2018 - 23:12

Origineel Volvo is neem ik aan ook iets van ATE? Want ‘origineel’ Volvo is stukken duurder dan de Brembo 320mm. Vandaar even mijn vraag...

En zit er nog verschil tussen de ATE en ATE Powerdisks? Of is dat hoofdzakelijk marketing?
Laatst gewijzigd door Volvo_V50_D5 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1088
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Ik heb 180.000 km dezelfde originele schijven op mijn S40 D5 gehad.

Bij ca. 100.000 km rondom nieuwe originele remblokjes.

Bij ca. 125.000 km de binnenkant van de rechtervoorschijf laten afdraaien aan de auto omdat het daar op de uitvoegstrook telkens trilde.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

De merken die ik opnoemde vind ik allemaal prima. Geen idee van dat verschil tussen die ate schijven.
Bella
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 27.04.2016 - 16:48

Ik heb zelf de Ate' powerdisc in combinatie met brembo blokken. Bevalt erg goed. Powerdisc zijn gegroefde schijven die sowieso optisch mooier lijken in combinatie met "open" lichtmetaal. Ik heb ze gekocht via Ebay.de . Ik geloof de schijven (320 mm) voor 115 euro en 35 euro voor de blokken. Je kunt natuurlijk ook zoeken bij ford focus rs/st. Want het onderstel van een v50 is gelijk aan dat van de ford focus. Een V50 is gewoon een hele luxe Ford Focus 8-) O-)

Mvg, Frans
Ex: Volvo V70 Bifuel 2002 comfortline
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
Gebruikersavatar
Volvo_V50_D5
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 20.03.2018 - 23:12

De ‘Volvo specialist’ vraagt 89,50 ex per remschijf (ATE Powerdisk) en € 98,- voor de ceramische remblokken.
Een uur montagetijd a 65,-. Prijzen ex BTW.

Ook moeten de twee aandrijfashoezen vervangen worden en dit kost € 97,50 per stuk, dus € 195,- beide kanten.
Hij rekent er twee uur voor. Nog wat klein materiaal.

Ben ik 814,- kwijt incl. 21% BTW. Daar schrok ik wel van.

Wat vinden jullie?
Laatst gewijzigd door Volvo_V50_D5 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Bella
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 27.04.2016 - 16:48

Erg duur! Ik weet niet hoe handig jij bent maar een paar remschijven met blokken vervangen is niet moeilijk. Bij Ate powerdisc GEEN keramische remblokken gebruiken! Dit in verband met de groeven. Ik heb 115 euro betaald voor 2 originele Ate 320 mm remschijven betaald in duitsland incl btw. (zie eerste reply) Dus ca.115 euro incl. per schijf ex montage vind ik erg duur!

Mvg, Frans
Ex: Volvo V70 Bifuel 2002 comfortline
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
Bella
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 27.04.2016 - 16:48

Ps: Aandrijfassen kosten in Engeland ca.100 euro per stuk compleet, dus 95 euro voor alleen een hoesje......

Nogmaals mvg, Frans
Ex: Volvo V70 Bifuel 2002 comfortline
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Hele normale prijzen, ga eens bij een dealer kijken wat het daar kost.

Een specialist gaat niet het hele internet afstruinen voor koopjes, daarbij heb je ook nog het garantie verhaal.

Wat wel mogelijk is bij sommige specialisten en garages, dat de klant zijn eigen onderdelen levert. Uiteraard kan daar geen garantie op gegeven worden, en zal de montage prijs hoger zijn.

Zelf monteren is absoluut het goedkoopste, en bestellen in duitsland ook, uiteraard geen vergelijk met garage prijzen.

Dus duur? Nee. Veel geld, ja.

Overigens complete aandrijfassen voor €100 ps heb ik wel mijn bedenkingen bij de kwaliteit. Maar dat is iets persoonlijks.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JTC30
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46

Heb zelf TRW eronder aan de voorkant.
Achter zit nog steeds op het spul waarmee ik de auto gekocht heb (Bosch).

Twee remblokken voor waren €38.
Twee remschijven €72.

Maar goed, dat is alleen materiaal. En ik heb een kleinere maat schijven..
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
Dickertjedap
2nd Gear member
Berichten: 218
Lid geworden op: 24.08.2005 - 10:17
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Ik heb vorig jaar €415,- betaald bij de Volvo dealer. Originele schijven 320 mm en blokken voorzijde.
Volvo V60 T4 Geartronic Summum '17. Via 440 1.8 DL '93, 440 2.0 Sports '96, V40 2.0 Europa '99, V40 2.0 Sports Edition '01, V50 2.4 Momentum '05, V50 D3 Momentum '10. Volvo V40 D4 Momentum '15
Gebruikersavatar
Volvo_V50_D5
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 20.03.2018 - 23:12

Heb nieuwe bosch remschijven en blokken, voor en achter erop laten leggen voor € 520,- bij de Bosch garage.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”