Storing hybride systeem - service vereist
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Precies
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
OK, had deze a.d.h.v. kenteken opgezocht, ging er dus vanuit dat het de goede moest zijn.
Overigens is de auto in Arnhem bij Henk Scholten gekocht (hier bijna om de hoek), daar kwam mijn V40 destijds ook vandaan en heb er mijn vorige Volvo's ook altijd in onderhoud gehad.
Volgens het onderhoudsboekje is de auto daar tot juli 2016 bij km stand 140.000 in onderhoud geweest tijdens de reguliere 30.000 km beurten.
Toen ik de auto bij een onafhankelijke garage kocht heeft hij ook weer een beurt gehad bij 170.000 en is de distributieriem vervangen. Dit alles ook netjes afgestempeld in het boekje.
Ik ga morgenmiddag maar eens even langs bij Scholten om te informeren wat zij aan coulance kunnen doen.
Overigens is de auto in Arnhem bij Henk Scholten gekocht (hier bijna om de hoek), daar kwam mijn V40 destijds ook vandaan en heb er mijn vorige Volvo's ook altijd in onderhoud gehad.
Volgens het onderhoudsboekje is de auto daar tot juli 2016 bij km stand 140.000 in onderhoud geweest tijdens de reguliere 30.000 km beurten.
Toen ik de auto bij een onafhankelijke garage kocht heeft hij ook weer een beurt gehad bij 170.000 en is de distributieriem vervangen. Dit alles ook netjes afgestempeld in het boekje.
Ik ga morgenmiddag maar eens even langs bij Scholten om te informeren wat zij aan coulance kunnen doen.
Laatst gewijzigd door arnold_w op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
Gisteravond niet geladen (accu leeg gereden) en vanmorgen zonder problemen starten.
Ik realiseerde me gisteren ook dat de problemen pas sinds afgelopen nov/dec zijn begonnen, toen de laadpaal in gebruik werd genomen, daarvoor gebruikte ik de mobiele lader en had ik deze problemen niet.
Mogelijk heeft het dan te maken met het onder hogere spanning laden van de laadpaal.
Roald maakte in december al deze opmerking:
viewtopic.php?p=1551053#real1551053
Misschien moet ik ook eens proberen de laadpaal niet te gebruiken en de mobiele lader in te zetten, kijken wat er dan gebeurt.
Ik realiseerde me gisteren ook dat de problemen pas sinds afgelopen nov/dec zijn begonnen, toen de laadpaal in gebruik werd genomen, daarvoor gebruikte ik de mobiele lader en had ik deze problemen niet.
Mogelijk heeft het dan te maken met het onder hogere spanning laden van de laadpaal.
Roald maakte in december al deze opmerking:
viewtopic.php?p=1551053#real1551053
Misschien moet ik ook eens proberen de laadpaal niet te gebruiken en de mobiele lader in te zetten, kijken wat er dan gebeurt.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Hoi Arnold.arnold_w schreef: Gisteravond niet geladen (accu leeg gereden) en vanmorgen zonder problemen starten.
Ik realiseerde me gisteren ook dat de problemen pas sinds afgelopen nov/dec zijn begonnen, toen de laadpaal in gebruik werd genomen, daarvoor gebruikte ik de mobiele lader en had ik deze problemen niet.
Mogelijk heeft het dan te maken met het onder hogere spanning laden van de laadpaal.
Roald maakte in december al deze opmerking:
viewtopic.php?p=1551053#real1551053
Misschien moet ik ook eens proberen de laadpaal niet te gebruiken en de mobiele lader in te zetten, kijken wat er dan gebeurt.
Ik zou eens proberen om met 6A of 8A te laden ipv met de 16A waarmee de laadpaal functioneert. Een hogere stroomsterkte zorgt ervoor dat de fans (koeling) eerder aangaan van de auto. Aangezien de airco actief gebruikt wordt om te koelen, is de kans op foutmeldingen groter.
Laat even weten of dit lukt. Voor mij is 6A echt ruim voldoende om in de nacht tot 100% te kunnen laden.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Dit wilde ik ook al voorstellen. Grote kans dat (omdat je een relatie bent van de dealer) je nu beter geholpen wordt.arnold_w schreef: OK, had deze a.d.h.v. kenteken opgezocht, ging er dus vanuit dat het de goede moest zijn.
Overigens is de auto in Arnhem bij Henk Scholten gekocht (hier bijna om de hoek), daar kwam mijn V40 destijds ook vandaan en heb er mijn vorige Volvo's ook altijd in onderhoud gehad.
Volgens het onderhoudsboekje is de auto daar tot juli 2016 bij km stand 140.000 in onderhoud geweest tijdens de reguliere 30.000 km beurten.
Toen ik de auto bij een onafhankelijke garage kocht heeft hij ook weer een beurt gehad bij 170.000 en is de distributieriem vervangen. Dit alles ook netjes afgestempeld in het boekje.
Ik ga morgenmiddag maar eens even langs bij Scholten om te informeren wat zij aan coulance kunnen doen.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Precies...TimV schreef: 6A = 8uur
8A = 6uur
10A = 4uur 30 minuten
13A = 3uur 30 minuten
Laadpaal aan 16A = net geen 3uur
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
Gistermiddag teruggebeld door Scholten Arnhem, vanmiddag even langskomen om uit te lezen.
Als het de pomp is (wat hij gezien het verhaal wel aannemelijk vindt), dan is er wel wat te regelen het onder coulance te repareren (hij vond 1000,= ook fors).
Maar het zou ook nog software kunnen zijn, gezien de 60sec meldingen, dan kost het een paar tientjes.
We gaan het meemaken.
Als het de pomp is (wat hij gezien het verhaal wel aannemelijk vindt), dan is er wel wat te regelen het onder coulance te repareren (hij vond 1000,= ook fors).
Maar het zou ook nog software kunnen zijn, gezien de 60sec meldingen, dan kost het een paar tientjes.
We gaan het meemaken.
- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
Klinkt in ieder geval al een stuk beter!
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
Live vanuit de showroom, zit nu te wachten op opgehaald te worden, auto blijft hier. Mag er geen meter meer mee rijden.
Het goede nieuws is dat hij voor 100% onder coulance wordt gerepareerd. Alleen de software update kost me 60,=. Ik zeg petje af voor Henk Scholten Arnhem.
Ze gaan ook nog hun best doen de auto morgenmiddag klaar te hebben.
Het goede nieuws is dat hij voor 100% onder coulance wordt gerepareerd. Alleen de software update kost me 60,=. Ik zeg petje af voor Henk Scholten Arnhem.
Ze gaan ook nog hun best doen de auto morgenmiddag klaar te hebben.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Dat lijkt me goed nieuws! Wat is de reden dat je er niet meer mee mag rijden en waarom nu wel 100% coulance?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
Goed nieuws. Fijn dat het eindelijk goed opgelost wordt!
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
Combinatie van factoren denk ik.Gouwe schreef: Dat lijkt me goed nieuws! Wat is de reden dat je er niet meer mee mag rijden en waarom nu wel 100% coulance?
- feit dat de auto daar door de 1e eigenaar is gekocht en in onderhoud is geweest
- grote dealer met meerdere vestigingen, dus kunnen wat makkelijker coulance verlenen dan kleinere dealers
- verantwoordelijkheidsgevoel, vinden waarschijnlijk dat dit niet hoort
- was jarenlang klant bij hun Nijmeegse vestiging
- en ze zullen me ook wel graag als klant willen hebben voor het onderhoud
- feit dat het ook nog gevaarlijk is om zo door te rijden
En dat laatste punt is precies waarom hij daar moest blijven.
Storingsmelding had inmiddels fase 2 bereikt en dan kun je zomaar op de snelweg ineens stil komen te staan, daarom vond hij het niet verstandig ermee door te blijven rijden.
Bij het uitlezen kwam ook naar voren dat de software een update nodig heeft, deze zorgt oa voor de 60sec meldingen.
Deze update kost 60,=.
Ze bestellen de onderdelen meteen en gaan er morgen mee aan de slag.
Bij de andere dealer moest ik twee weken wachten, zou daar pas aankomende dinsdag aan de beurt zijn, die ga ik dus afzeggen.
Verschil in aanpak (nog los van de kosten) vind ik al opmerkelijk, het uitlezen zou in beide gevallen dezelfde informatie moeten geven, dan hadden ze bij Arendsen toch ook moeten adviseren er niet mee verder te rijden en je niet nog twee weken te laten doorsukkelen.
Maar goed, ben blij dat het me geen bakken met geld kost en de problemen hopelijk zijn verholpen.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Dat is inderdaad altijd prettig.arnold_w schreef: Maar goed, ben blij dat het me geen bakken met geld kost ......
Dat hoop ik met jou.... Helaas was mijn generatie 4 pomp binnen 2 maanden alweer kaduuk met hetzelfde probleem (en meerderen met mij). Volvo heeft het probleem dus helaas nog steeds niet 100% opgelost.arnold_w schreef: ............ en de problemen hopelijk zijn verholpen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Goed man!
Die 60 seconde melding was dat dat je start en dat hij dan het systeem controleert?
Heb daar mee met leen auto van de garage 3 uur mee moeten wachten op de ANWB (het was inmiddels -2 graden in de auto)
En mijn huidige V60 had het ook maanden geleden en toen startte hij gewoon echt na 60 seconde.
Die 60 seconde melding was dat dat je start en dat hij dan het systeem controleert?
Heb daar mee met leen auto van de garage 3 uur mee moeten wachten op de ANWB (het was inmiddels -2 graden in de auto)
En mijn huidige V60 had het ook maanden geleden en toen startte hij gewoon echt na 60 seconde.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
60 sec melding was bij ons opgelost nadat de ECM was geupdate. Hij wilde tevens niet laden bij de eerste keer inpluggen of een herstart. 2jaar geleden
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
Ja dat klopt, eerste keer duurde het een paar minuten, later een kwartier en uiteindelijk de laatste keer een uur.Paul schreef: Goed man!
Die 60 seconde melding was dat dat je start en dat hij dan het systeem controleert?
Dealer zei al dat het langzaam steeds erger wordt en hij er uiteindelijk helemaal mee kapt.
Daarom wilde hij me er ook niet mee laten doorrijden.
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland