kofferdeksel wil niet meer open?

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
fluz
3rd Gear member

Plotseling krijg ik vandaag mijn kofferdeksel niet meer open. Niet met de afstandsbediening en ook niet met de hand. De CV werkt verder goed. Ik kan de kofferbak nu alleen nog maar openen met de sleutel, dus iets elektronisch zal wel defect zijn. Is dit bij iemand bekend? FF een zekeringetje vervangen?

Een tweede probleempje is dat mijn electrische raambediening aan de bestuurderszijde zo nu en dan dienst weigert. Door het knopje een aantal keren naar boven en weer naar beneden te bewegen doet hij het weer. Het lijkt wel of de calibratie van het raam tov het kozijn niet geheel meer in orde is.

Alvast bedankt voor de reakties.
paQ
4th Gear member

volgens mij kun je dat laatste laten inleren
peterenjac
2nd Gear member

Vrijwel zeker een zekeringetje van je kofferdeksel.
Heeft je raamschakelaar wel schone contactjes?
gr peter
tommytommy
4th Gear member

Ik heb bijna het zelfde probleem gehad...maar dan dat de kofferbak niet meer dicht gaat. (heb het complete comp. uitelkaar gehad..het veertje was het leukste) Ik moet een nieuw motortje...omdat de veer lam is.

Motor drukt hem open..dus kan zijn dat je motortje stuk is...of misschien vocht in de stekker...?? was ook bij mij een keer.

Is ook niet de schakelaar aangezien je afstandbediening het ook zou moeten doen...dus het zal je zekering zijn....is geloof ik zekering 5/6 van boven. FF boekje bekijken.

Betreffende dat raam bestuurderskant. Heb ik ook soms..ff langer indrukken....volgens mij is het een VOLVO kwaal...zag op mijn autopas dat ook al een keer de schakelaar is vervangen.

Wat was dat met dat leren??

GR Tommy
arnoud
8th Gear member

In mijn achterklep is door de vorige eigenaar een nieuw slot in gezet, hij had ook een klep die niet meer open wilde.

De factuur die ik er bij heb gekregen (voor de eventuele garantie) bedraagt €22,93 uurloon en €121,00 voor het slot zelf (ex BTW).
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
fluz
3rd Gear member

Zekeringen gecontroleerd. Het is inderdaad nummer 6 van de zekeringen in de kofferbak. Helaas was deze nog heel dus ik vermoed dat arnoudh wel eens gelijk kan hebben.
Morgen maar even langs de dealer.

P.s. over het inleren van de raambediening. Dit is bij mijn andere auto zeer eenvoudig, hoe werkt dit bij de S60?
tommytommy
4th Gear member

Ik zou echt niet langs de dealer gaan...zonder eerst gekeken te hebben.

eerst even de kap d`r af....gewoon los trekken. Daarna kan je gewoon weer de klemmem terug drukken.

Dan zie je een aantal stekkers....check de stekkers even..of daar water in zit.

Als het slot al een keer vervangen is voor een soortgelijk probleem is het dus niet dat slot....misschien lekt je klep...en komt er steeds water bij dat mechanisme.

Dat slot: 3 bouten los...dan zit hij alleen nog een de kabel van het "sleutel unlocker" Die kan je eraf halen...of laten zitten....ga gewoon even kijken of je iets geks ziet...

De Volvo zet er een nieuw onderdeel in..zonder te kijken....dat is namelijk verkoop en uren. + hier en daar een halfuurtje :-)

GR Tommy
hollander
3rd Gear member

Wat betreft het portierraam dat slecht open gaat, het kan zijn dat het mechanische deel hapert.
Bij mijn S80 heb ik het ook gehad.
Als het raam geopend of gesloten werd dan maakte het ook een piepend geluid.
Ik heb het deurpaneel verwijderd en zag dat het kogelgewricht aan de voorzijde van het mechanisme los was geraakt.
Hierdoor kwam het raam scheef in de geleiders te zitten en werd de bediening ontwricht.
Door het kogelgewricht weer goed op zijn plaats te drukken was het euvel verholpen.
Gr Peter
fluz
3rd Gear member

Zelf niets kunnen vinden dus toch naar de dealert.

..en wat blijkt beide euvels zijn opgelost (voorlopig :shock: ) met wat smeermiddel.

Het slot kende volgens hun een wat te grote weerstand en reageerde daardoor niet meer. Na het inspuiten met een slotenspray werkt zij weer zoals ik gewend was.

Voor de ramen heeft de monteur syliconenspray in de verticale raamgeleiders gespoten. Doordat het raam hierin wat stroef zou lopen haalt hij soms het einde net niet helemaal, waardoor hij een electronisch contactje mist o.i.d.

Alles dus weer goed :D .
fluz
3rd Gear member

Update:
Slot van het kofferdeksel is ondertussen vervangen door de dealer. Na een poosje was het euvel toch weer teruggekomen.

Ramen werken nog goed. :roll:
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”