Mijn automaat valt bij accelereren terug in de toeren. Bijvoorbeeld in de 3e of 4e versnelling en dan met 70-80% gas.
Het is alleen merkbaar wanneer vijf man in de auto zitten.
Ik geef bij 100km/h vol gas, Volvo schakelt dan terug en wil bij 3600toeren oppakken om te acceleren en denkt dan even en valt 300/400 toeren terug om voorts weer te acceleren zonder problemen. Ook schokt hij soms licht tijdens continue 130km/h rijden. Hele lichte shokjes alsof je over een autoweg bobbel rijdt, het zit in de automaat of aandrijflijn.
Iemand een idee? Schakelen doet die goed.
PS. Is geflushed, auto heeft 150k gelopen en 100% Volvo onderhouden.
Alle draagarmen zijn nieuw, rubbers zijn nieuw en grote beurt 1000km
geleden. Volvo heeft onderstel nagekeken, niks te zien/merken.
Automaat / Geartronic valt terug in toeren
- Volvo_V50_D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 20.03.2018 - 23:12
Laatst gewijzigd door Volvo_V50_D5 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Van slip naar lockup denk ik.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- Volvo_V50_D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 20.03.2018 - 23:12
Opgelost ja. Niks aan het handje! Heb altijd CVT gereden en kwestie van wennen!