Dag allemaal, ik ben Dirk en nieuw op het forum. Ik rijd al jaren Volvo en zonder problemen vandaar ook nooit de noodzaak een topic te starten, tot vandaag. Ik heb het hele forum afgestruind maar vind geen vergelijkbaar probleem. Momenteel rijd ik een zwarte V70 uit 2002 met een dakspoiler en Amaltea velgen, een erg fijne en vooral mooie auto (vind ik).
De laatste tijd startte de auto steeds slechter, dat wil zeggen, startmotor gaat rond maar de auto heeft moeite aan te slaan. Benzinepomp slaat ook aan. De motor "ploft" soms wat en slaat dan ineens aan en loopt daarna normaal. Dat kan 3 keer starten kosten maar ook rustig 15 keer en een enkele keer slaat de auto gewoon direct aan. Wanneer ik rijd en de auto van contact haal en dan weer op contact zet en langzaam op laat komen in bv zijn 2 pakt ie ook direct op. Ook een duwtje met 2 man en dan in de 2e versnelling zetten zorgt dat de auto direct aan slaat.
Wat is er vervangen/gedaan? Uitlezen gaf foutmelding op de nokkenassensor. Vervangen. Geen resultaat. Antennering vervangen. Ook geen resultaat. Alle zekeringen en relais gecontroleerd en een nieuwe accu geplaatst. Gasklephuis vervangen. Geen resultaat. Dynamo gecontroleerd / spanningszoeker / massa / lekstroom.. noem maar op. Naar de garage gebracht, deze gaf aan dat het probleem toch in de nokkenassensor zat.. ik zei dat ik die al had vervangen maar dat was een gebruikte. Nieuwe erin, geen resultaat. 3 uur arbeid aan zoeken en checken verder en ook zij hebben geen idee. Auto geeft overigens geen foutmeldingen meer.
Bij het starten gaat de toerenteller heel snel op en neer, de auto "ploft", soms valt heel het stroom op het dashboard heel even weg waardoor bv klok ook weer op 00:00 staat.. doorstarten en uiteindelijk slaat de auto dus aan. Ik zit zelf toch te denken om de dynamo te vervangen maar goed, wellicht herkent iemand specifiek hetgeen ik omschrijf. Auto is netjes onderhouden, heeft iets meer dan 250.000km gedraaid. Distributie is 20.000km geleden gedaan. En startte dus voorheen probleemloos.
Nog iets, onder het dashboard zit een knopje dat je aan en uit kan zetten en ik heb geen idee wat de werking hiervan is. Wanneer je het aanzet hoor je een soort van "modemgeluid".. zelf denk ik aan iets dat ritten controleert oid.. maar geen idee... er zit wel een hele dradenwinkel aan dus wellicht dat dat ook iets kan zijn? Ik ben redelijk out of options..
Bedankt voor het meedenken alvast.
Startproblemen V70 2.4 200PK
In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ FAQ over de werking van het forum
- ↳ Berichten van en over Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- Alleen voor leden
- ↳ Alleen voor leden
- ↳ Even Voorstellen
- ↳ Het fotoalbum
- ↳ Foto van mijn Volvo
- ↳ De Volvo Forum Trofee
- ↳ De projecten
- ↳ Persoonlijke weblogs
- ↳ Entertainment
- ↳ Familieberichten
- ↳ Banenbeurs
- ↳ Evenementen
- ↳ Volvo-Forum reizen
- ↳ Voorbije evenementen
- ↳ Evenementen zonder datum
- ↳ Volvo verzamelingen
- ↳ De miniaturen - Volvo modelauto's
- ↳ Publicaties
- ↳ Volvomobilia
- ↳ Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- ↳ VOLVO-Forum marktplaats
- ↳ Gevraagd
- ↳ Volvo (auto) te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo onderdelen te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo documentatie te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvomobilia te koop - met foto en prijs!
- ↳ Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Lynk & Co
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ De 480
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2008
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2006
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX60
- ↳ EX90
- ↳ ES90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- ↳ Volvo On Call
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- Berichten van Sponsors
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Berichten van Sponsors