Startproblemen V70 2.4 200PK

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
dirkh
Starter

Dag allemaal, ik ben Dirk en nieuw op het forum. Ik rijd al jaren Volvo en zonder problemen vandaar ook nooit de noodzaak een topic te starten, tot vandaag. Ik heb het hele forum afgestruind maar vind geen vergelijkbaar probleem. Momenteel rijd ik een zwarte V70 uit 2002 met een dakspoiler en Amaltea velgen, een erg fijne en vooral mooie auto (vind ik).

De laatste tijd startte de auto steeds slechter, dat wil zeggen, startmotor gaat rond maar de auto heeft moeite aan te slaan. Benzinepomp slaat ook aan. De motor "ploft" soms wat en slaat dan ineens aan en loopt daarna normaal. Dat kan 3 keer starten kosten maar ook rustig 15 keer en een enkele keer slaat de auto gewoon direct aan. Wanneer ik rijd en de auto van contact haal en dan weer op contact zet en langzaam op laat komen in bv zijn 2 pakt ie ook direct op. Ook een duwtje met 2 man en dan in de 2e versnelling zetten zorgt dat de auto direct aan slaat.

Wat is er vervangen/gedaan? Uitlezen gaf foutmelding op de nokkenassensor. Vervangen. Geen resultaat. Antennering vervangen. Ook geen resultaat. Alle zekeringen en relais gecontroleerd en een nieuwe accu geplaatst. Gasklephuis vervangen. Geen resultaat. Dynamo gecontroleerd / spanningszoeker / massa / lekstroom.. noem maar op. Naar de garage gebracht, deze gaf aan dat het probleem toch in de nokkenassensor zat.. ik zei dat ik die al had vervangen maar dat was een gebruikte. Nieuwe erin, geen resultaat. 3 uur arbeid aan zoeken en checken verder en ook zij hebben geen idee. Auto geeft overigens geen foutmeldingen meer.

Bij het starten gaat de toerenteller heel snel op en neer, de auto "ploft", soms valt heel het stroom op het dashboard heel even weg waardoor bv klok ook weer op 00:00 staat.. doorstarten en uiteindelijk slaat de auto dus aan. Ik zit zelf toch te denken om de dynamo te vervangen maar goed, wellicht herkent iemand specifiek hetgeen ik omschrijf. Auto is netjes onderhouden, heeft iets meer dan 250.000km gedraaid. Distributie is 20.000km geleden gedaan. En startte dus voorheen probleemloos.

Nog iets, onder het dashboard zit een knopje dat je aan en uit kan zetten en ik heb geen idee wat de werking hiervan is. Wanneer je het aanzet hoor je een soort van "modemgeluid".. zelf denk ik aan iets dat ritten controleert oid.. maar geen idee... er zit wel een hele dradenwinkel aan dus wellicht dat dat ook iets kan zijn? Ik ben redelijk out of options..

Bedankt voor het meedenken alvast.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”