Aanschaf Volvo S60 LPG

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
eric27
Starter

Ik ga deze week kijken naar een Volvo S60 op lpg bouwjaar 2009 kilometerstand 185.000.

In het verleden heb ik hier al wel eens wat informatie gehaald van dit forum voor mijn zoon welke ook een Volvo S60 rijdt.
Zelf rijd ik op dit moment met een Rover 75 CDt (diesel) en in dit soort auto,s rijd ik vanaf 2002 dus ruim 15 jaar.
Ik onderhoud deze voor 98 procent helemaal zelf alleen het uitlijnen en airco onderhoud besteed ik uit omdat ik daarvoor niet de juiste middelen heb.

Nu ben ik aan het rond kijken voor wat anders en heb gekeken naar een BMW, Mercedes en ja ook nog naar een Dacia.
Waar veel problemen zijn dat is bij mijn menig de distributie ketting bij dit deze auto waar bij je de Dacia niet als auto kunt benoemen maar meer als vervoer middel.

Ik rijd best wel kilometers zo'n 80.000 km per jaar en wil geen moderne diesel in ver band met problemen qau roetfilter, egr, turbo, injectoren en dergelijke.
Daarom een auto op LPG en daar heb ik in het verleden 16 jaar lang op gereden maar geen ervaring met G3 installatie's.

Nu lees ik dat de kleppen vaneen Volvo een 2.4 motor niet hydraulisch gesteld worden en de een zegt deze moeten wel gesteld worden bij deze auto's en de ander zegt dat dit zeker niet nodig tenzij er problemen zijn.
Ik weet ook dat het kleppen stellen een heidens karwei is bij deze auto's.
Mijn vraag is moeten deze kleppen gesteld worden en zo ja om de hoeveel kilometers?

Dan heb ik nog een vraag de O-ringen van de olie pomp schijnen in een aantal gevallen niet goed af te dichten waar door er lucht wordt aangezogen en de olie druk dus te laag wordt.
Moet je dit uit voorzorg al gaan vervangen of is dit incidenteel?

Er zit een LPG installatie in van van Landi type vogd 1001 met klepsmering is dit een goede gas installatie?
Vialle en Prins ken ik wel.

Dan het navigatiesysteem dat kan via een dealer worden geupdate iemand enig idee wat dat kost?

En zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten bij dit soort auto's?

Eric Timmerman.
Fredhead
Geartronic member

Een lpg systeem met klepsmering is altijd al een grote pré.
Het merk heb ik wel eens wat over gehoord, maar de echte details ken ik ook niet.

De RTI is via een dvd te updaten, kosten 189 euro per stuk maar volgens mij is Volvo vorig jaar gestopt met het uitbrengen van updates voor dit type.

Ik sluit mij bij het kleppen stellen aan om dit te doen wanneer er problemen zijn en niet eerder.

Overigens wel de vraag waarom je toch niet voor een diesel kijkt?
Een 5 cilinder doet vrij gemakkelijk minimaal 5ton of meer en met de kilometers die jij maakt zou ik totaal niet bang zijn voor roetfilter problemen of met de egr en anders zijn hier wel oplossingen voor.
Kapotte turbo komt al haast niet voor.
Met een diesel heb je wel 2 keer het bereik van een auto op lpg en misschien wel verder. Met 80.000 in het jaar scheelt dat dus een boel tanken en ik zie de prijs van lpg ook overal langzaam stijgen.

Nee, ik ben niet anti lpg, heb er zelf ook op gereden en het werkt prima maar denk er nog even over na is mijn advies :)
Laatst gewijzigd door Fredhead op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
S60 170pk Lpi
4th Gear member

Ikzelf heb 10 jaar lang in een S60 2.4 170pk met Vialle G3-installatie (Lpg vanaf 5.000km) gehad. Deze auto gekocht bij ongeveer 175.000km op de teller en tot 365.000km in mijn bezit gehad.

Ik heb de kleppen eens laten checken bij een grote beurt na een jaar of zeven maar de klepspeling was nog ok. Overigens had de auto geen klepsmeringssysteem en ik heb de auto echt niet ontzien.
Uiteindelijk heb ik over de gehele periode mijn kleppen niet hoeven stellen dus ik zou het wel aandurven als ik jou was.
eric27
Starter

Ik ga vrijdag kijken en als het wat lijkt en de prijs is er naar dan hebben we er een Volvo rijder bij.
eric27
Starter

Nou vandaag de Volvo gekocht dus er is weer een Volvo rijder bij.

Dit is hem:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vol ... ousPage=lr

Eric.
Johan s60
6th Gear member

Gefeliciteerd, nette auto, en een hele mooie kleur :D
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
oceanxc
2nd Gear member

gefeliciteerd mooi ding !
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”