Ik wil graag alle motorsteunen vervangen door nieuwe exemplaren.
Is dit zelf goed te doen? En zo ja, hoe?
Zijn er ook poly-setjes verkijgbaar ipv. rubber?
Motorsteunen vervangen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 27.04.2016 - 16:48
Is goed te doen. Denk er bij poly wel aan dat de trillingen beter voelbaar zijn! Maar je rijdt een diesel dus dat ben je wel gewend




Laatst gewijzigd door Bella op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex: Volvo V70 Bifuel 2002 comfortline
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
- Volvo_V50_D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 20.03.2018 - 23:12
Wilde eigenlijk de steunen vervangen omdat er bij lastwissels (120km/h, gas los en gas geven) de kanteling van de motor (tok/schok) erg goed voelbaar zijn. Plus de D5 kantelt en sleurt er flink aan... onder het mom van extra goed onderhoud!
Is er ergens software of een systeem waarbij je turtorials hebt? Altijd handig..
PS. Ik heb toch bar weinig trillingen in de auto....
Is er ergens software of een systeem waarbij je turtorials hebt? Altijd handig..
PS. Ik heb toch bar weinig trillingen in de auto....
Laatst gewijzigd door Volvo_V50_D5 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03.01.2018 - 15:31
als het vooral om de kanteling gaat bij gasgeven en gaslos is dan denk ik vooral aan de onderste/achterste motorsteun. Je zou die eerst kunnen vervangen voordat je aan de twee bovenste motorsteunen begint. De onderste motorsteun is namelijk veruit het makkelijkste omdat je het motorblok niet hoeft te ondersteunen.
de onderste steun voorkomt vooral het gekantel door koppel. Torque mounts heten ze ook wel. Kosten aftermarket een paar tientjes, maar er zijn ook performance torque mounts te krijgen die extra stug zijn om bijvoorbeeld het stuiteren van de wielen te voorkomen bij vol gas. Ik denk dat zo'n D5 er zeker last van heeft door de gigantische hoeveelheid koppel. Door de hoeveelheid koppel zullen ze dus ook wel sneller sneuvelen en meer speling op gaan staan.
Dus ik zou zeggen bestel die eerst voor je aan de bovenste (dure) motorsteunen begint.
de onderste steun voorkomt vooral het gekantel door koppel. Torque mounts heten ze ook wel. Kosten aftermarket een paar tientjes, maar er zijn ook performance torque mounts te krijgen die extra stug zijn om bijvoorbeeld het stuiteren van de wielen te voorkomen bij vol gas. Ik denk dat zo'n D5 er zeker last van heeft door de gigantische hoeveelheid koppel. Door de hoeveelheid koppel zullen ze dus ook wel sneller sneuvelen en meer speling op gaan staan.
Dus ik zou zeggen bestel die eerst voor je aan de bovenste (dure) motorsteunen begint.
2016 Volvo V60 D6 Twin Engine
2006 Volvo S40 1.8
2011 Volvo V50 D2
2006 Volvo S40 1.8
2011 Volvo V50 D2
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 27.04.2016 - 16:48
Van die trillingen was als een geintje bedoelt. Ik had er namelijk 3 lachende emoticons bij gezet, maar die zijn blijkbaar niet meegekomen.Volvo_V50_D5 schreef: Wilde eigenlijk de steunen vervangen omdat er bij lastwissels (120km/h, gas los en gas geven) de kanteling van de motor (tok/schok) erg goed voelbaar zijn. Plus de D5 kantelt en sleurt er flink aan... onder het mom van extra goed onderhoud!
Is er ergens software of een systeem waarbij je turtorials hebt? Altijd handig..
PS. Ik heb toch bar weinig trillingen in de auto....
mvg, Frans
Ex: Volvo V70 Bifuel 2002 comfortline
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)