Hallo allen,
sinds iets minder dan een jaar heb ik ineens last van een hinderlijke rammel rechtsvoor. Ik hoor het alleen op bijvoorbeeld klinkerweggetjes. Korte veerstukjes. Ook als ik bij ons langzaam de oprit op rij, daar ligt 1 tegel iets hoger dan de rest, hoor het.
Auto weg gebracht en er zat een scheurtje in een rubber. Vervangen, en inderdaad het geluid was (even) weg. Het is een beetje vage klacht dus ik wilde niet gelijk terug gaan, met allerlei uitzoek, proefritten, luisteren e.d. kosten van dien.
Gisteren wisselde ik banden. De auto is dus even helemaal "uit" de vering geweest en verhip het geluid is weer weg. Ik verwacht dat het straks wel terug komt, maar ik hoopte dat iemand dit herkent of weet waar ik het moet zoeken, zodat ik iets gerichter te werk kan gaan.
Gr Alex
Geluid rechtsvoor op klinkerweg
- MichelV70
- 2nd Gear member
Geen idee, bij mij hadden ze de alleen schokbrekers vervangen en gerammel was binnen een week weer terug, toen kon de hele boel weer uit elkaar. Kan ook nog je stabilisatorstangetje zijn, die is gemakkelijk zelf te vervangen: Snel links en rechts sturen onder rijden en luisteren of je iets hoort of voelen of er speling op zit. Bij twijfel even langs garage. Ik werd er knettergek van, een V70 hoort niet te rammelen!
XC60 D4 Inscription 2016
Polestar 2 awd
Polestar 2 awd
-
- 2nd Gear member
Bij mij was het een kapotte schokdemper. Werking was nagenoeg weg waardoor demper gewoon trilde in het huis (alleen niet op asfalt)
- Lexus76
- 3rd Gear member
Ik ben er inmiddels achter dat het alleen is met uitveren. Kuilen dus. Ik wordt er echt helemaal gek van. Ik moet nu ook voor de tweede keer binnen een jaar opnieuw laten uitlijnen omdat de auto naar rechts trekt. Alle trucjes al geprobeerd. Voor naar achter wisselen, zelfs van links naar rechts. Ik begin nu te vrezen dat dit met elkaar in verband staat?
Viano 3.0 Cdi '06
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line