Hallo liefhebbers.
Ik heb een probleempje met mijn V70R uit 2003, LPG, km.stand 376.000 km.
Een paar weken terug hikte de motor een beetje bij rijden op cruisecontrol bij 120 km/u, maar dat ging na enkele kilometers weer weg.
De volgende ochtend wilde de auto erg slecht starten (gaat automatisch op benzine), hij kwam bokkend op gang.
Het oranje motormanagementlampje bleef daarna branden.
Ik heb de auto bij de dealer laten uitlezen en de computer gaf een te hoge brandstofdruk bij stationair (5,5 bar).
Ook bij handmatig meten door middel van een meter bleek dit zo te zijn.
De dealer heeft de brandstofdruksensor vervangen, maar het probleem zit er nog steeds in.
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van een te hoge brandstofdruk bij stationair toerental ?
te hoge brandstofdruk V70R
-
- 3rd Gear member
Dank je voor de reactie.
De dealer gaf aan dat het mogelijk aan de brandstofpomp ligt, maar enige garantie hierop kunnen ze niet geven.
Ik vind het nogal een plausibel verhaal, ik denk dat een pomp in de loop der tijd door slijtage juist minder druk zou gaan geven. Toen ik opperde dat er toch ergens een drukregelventiel zou moeten zijn, werd dit door de receptionist ontkent.
Maar uit jouw reactie blijkt deze er dus toch te zijn.
Ik ben nu in Luxemburg, maar zodra ik terug ben ga ik deze drukregelklep maar eens zelf vervangen, ik denk dat die niet de hoofdprijs zal kosten ?
Overigens in verband met dat "hikje" heb ik de luchtmassameter vervangen en het gasklephuis schoon gemaakt.
Hikje is ontslagen...
De dealer gaf aan dat het mogelijk aan de brandstofpomp ligt, maar enige garantie hierop kunnen ze niet geven.
Ik vind het nogal een plausibel verhaal, ik denk dat een pomp in de loop der tijd door slijtage juist minder druk zou gaan geven. Toen ik opperde dat er toch ergens een drukregelventiel zou moeten zijn, werd dit door de receptionist ontkent.
Maar uit jouw reactie blijkt deze er dus toch te zijn.
Ik ben nu in Luxemburg, maar zodra ik terug ben ga ik deze drukregelklep maar eens zelf vervangen, ik denk dat die niet de hoofdprijs zal kosten ?
Overigens in verband met dat "hikje" heb ik de luchtmassameter vervangen en het gasklephuis schoon gemaakt.
Hikje is ontslagen...
- Johan s60
- 6th Gear member
Maar jij had het over een druk sensor die vervangen was, op de mijne zit zo'n sensor niet op, kan natuurlijk zijn dat ie op een R wel zit.
Zou ook nog eens de leidingen (vooral de retour) goed controleren of er niet ergens beschadigingen zijn
Pomp sluit ik uit.
Zou ook nog eens de leidingen (vooral de retour) goed controleren of er niet ergens beschadigingen zijn
Pomp sluit ik uit.
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 3rd Gear member
Na goede recensies over Jacob Schaap in Emmeloord daar maar eens een afspraak gemaakt.
Al na 1 uur onderzoek kwam daar naar voren dat de regeleenheid van de brandstofpomp defect was, waardoor de brandstofdruk continu maximaal was.
Tevens werd ontdekt dat een pingelsensor defect was en dat een slang van de carterventilatie niet lekker meer was.
Dit door Jacob Schaap laten vervangen en ik ken mijn Rrrr niet meer terug, wat een genot om weer te rijden.
Alle lof over deze Volvo-dealer.
Al na 1 uur onderzoek kwam daar naar voren dat de regeleenheid van de brandstofpomp defect was, waardoor de brandstofdruk continu maximaal was.
Tevens werd ontdekt dat een pingelsensor defect was en dat een slang van de carterventilatie niet lekker meer was.
Dit door Jacob Schaap laten vervangen en ik ken mijn Rrrr niet meer terug, wat een genot om weer te rijden.
Alle lof over deze Volvo-dealer.