vandaag de geartronic preventief met Mobil 3309 gespoeld.
3x3 liter steeds vervangen
laatste 1x4 liter en daarna niveau ingesteld (loopt er ca 1 liter weer terug)
van donker naar licht (zie foto)
Stand was 104000 km
geartronic flush gedaan
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2008 - 18:23
- Locatie: Leiden
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door hansijssel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10510
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Netties!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2008 - 18:23
- Locatie: Leiden
gracias (geen Twents)
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Verstandig om te doen! Maar heb je steeds het carter geleegd en weer gevuld?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Lekker bezig Hans.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2008 - 18:23
- Locatie: Leiden
ja carter legen.
vullen met nieuwe olie.
schakelen door alle standen, 10 tellen per stand
drainen
vullen
etc
vullen met nieuwe olie.
schakelen door alle standen, 10 tellen per stand
drainen
vullen
etc
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Op zich goed om de olie te verversen, maar dit is geen flush zoals je titel doet vermoeden. Als je al zo ver bent Hans, is het misschien beter om volgende keer wel een flush te doen, dan gaat echt alle oude olie eruit. Nu blijft met elke wissel 5 liter vuile olie zitten. Die vuile olie verdun je steeds weer met nieuwe, waardoor er toch uiteindelijk na 3x wissel nog 2 liter vuile olie achterblijft.
Wat voor auto en bouwjaar heb je precies?
Wat voor auto en bouwjaar heb je precies?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2008 - 18:23
- Locatie: Leiden
ik had echter al olie gekocht 
is D5244T4 uit 2008 (V70III)

is D5244T4 uit 2008 (V70III)
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Dit is inderdaad geen echte flush. Wil je echt flushen dan is daar apparatuur voor nodig die alleen gespecialiseerde garagehouders hebben.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2008 - 18:23
- Locatie: Leiden
kan titel niet meer veranderen
, maar jullie hebben gelijk.

- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2008 - 18:23
- Locatie: Leiden
Dat doe ik dan volgende keer preventief op de echte manier
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Maar daar heb je helemaal geen spoelmachine voor nodig. Je kunt dat ook zelf doen namelijk, vandaar mijn opmerking. Is eigenlijk vrij eenvoudig, denk makkelijker dan 3x onder de auto kruipen om het carter te legen. Enige wt het voordeel van zon spoelmachine is is dat je met een reiniger kunt spoelen.
Maar zelf ben ik daar helemaal geen voorstander van. Een toegevoegde reiniger is namelijk niet bedoeld om te smeren, en er blijft altijd wat achter. Bovendien is atf zelf ook een goede reiniger van zichzelf.
Maar zelf ben ik daar helemaal geen voorstander van. Een toegevoegde reiniger is namelijk niet bedoeld om te smeren, en er blijft altijd wat achter. Bovendien is atf zelf ook een goede reiniger van zichzelf.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
vraag me overigens af of dit wel de juiste olie is voor jouw bak Hans, de latere types hebben ook andere olie nodig.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2008 - 18:23
- Locatie: Leiden
ik heb uitgebreid gezocht naar het type olie.
de nieuwe bakken zou inderdaad een andere spec hebben dan de 3309, die zou dunner zijn.
Maar het boekje zegt jws 3309 (aisin).
wat zou het volgens jou moeten zijn?
en kan het veel kwaad of moet ik gewoon regelmatig spoelen?
de nieuwe bakken zou inderdaad een andere spec hebben dan de 3309, die zou dunner zijn.
Maar het boekje zegt jws 3309 (aisin).
wat zou het volgens jou moeten zijn?
en kan het veel kwaad of moet ik gewoon regelmatig spoelen?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2008 - 18:23
- Locatie: Leiden
kwam deze nog tegen
ter kennisname
ter kennisname
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
3324 is de nieuwe olie. Oud en nieuw mixen (zoals jij hebt gedaan) is niet aan te raden dus volgens mij zit je zo goed.hansijssel schreef: ik heb uitgebreid gezocht naar het type olie.
de nieuwe bakken zou inderdaad een andere spec hebben dan de 3309, die zou dunner zijn.
Maar het boekje zegt jws 3309 (aisin).
wat zou het volgens jou moeten zijn?
en kan het veel kwaad of moet ik gewoon regelmatig spoelen?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2008 - 18:23
- Locatie: Leiden
tx
AW-1 van Mobil is dat ook (3324) Latere jaren krijgen dat advies om te gebruiken. (bijvoorbeeld XC90 na 2013)
als ik wel de flush doe zou dat dan beter zijn?
ik kan nl nergens vinden dat de gearbox zelf is veranderd
AW-1 van Mobil is dat ook (3324) Latere jaren krijgen dat advies om te gebruiken. (bijvoorbeeld XC90 na 2013)
als ik wel de flush doe zou dat dan beter zijn?
ik kan nl nergens vinden dat de gearbox zelf is veranderd
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Met drain&fill haal je zo'n 80% resultaat ten opzichte van een flush, als ik jouw olie zie was het nog niet heel erg slecht en zit je nu weer goed.
Deze meneer heeft een mooi filmpje voor de thuis flusher gemaakt. Komt niet helemaal overeen met jou auto maar dan snap je het idee.
Deze meneer heeft een mooi filmpje voor de thuis flusher gemaakt. Komt niet helemaal overeen met jou auto maar dan snap je het idee.