Bij ons op de sloop staat een 460 1995 met cruisecontrol, ziet er origineel uit. Zo een knop op de hendel aan de linker kant van t stuur.
Past dat, is t makkelijk over te bouwen? Past t op ieder motor blok? Er zat iig een 1.8 ltr blok in zonder info center or whatsoever.
Waren die elektronisch of mechanisch, bij mechanisch werkt dat fijn? Ik heb vroeger weleens zo'n conrad setje gebruik op een Suzuki Alto maar dat werkte dus echt balle. Maarja die wagen was ook niet veel soeps
Ben in het bezit van een 440 Turbo met originele cruise. Werkt zonder problemen eigenlijk. Het is een mechanisch (vacuum) systeem. Op het moment van inschakelen voel je het gaspedaal wegtrekken en neemt de cruise de snelheid over.
De onderdelen (zover ik het weet);
- linker stuurkolom hendel
- computer (onder de dashboard bij pedaalset)
- 2 elektrische schakelaars bij rem en koppeling
- 2 vacuum schakelaars bij rem en koppeling
- vacuum pomp bij rechter voorwiel
- aansluiting op gaskabel bij de gasklep
- vacuum slangetjes van pedalen naar gasklep aansluiting en vacuum pomp
- elektrische kabels van linker stuurkolom hendel naar computer
- elektrische kabels van computer naar vacuum pomp
- elektrische kabels van computer naar pedaal schakelaars.
Volgens mij is dit de hele set. Kan je loshalen en overzetten naar iedere Volvo.
handleiding in bouwen CC hier word uitgelegd wat er moet geinstalleerd worden is wel een 480 maar dan heb je ongeveer een idee waar je alles moet steken, ook weet je dan perfect wat je waar nodig hebt
mightyspawn schreef:Serieus, wilde t net in mijn Ferrari F40 in gaan bouwen.
Natuurlijk begrijp ik wel dat je het in je 400 serie wilt inbouwen.
Maar mijn reactie was op Laptom. Die gaf aan dat de betreffende CC in elke VOLVO kan.
Dat is dus niet zo.
De CC voor de 400 serie is specifiek voor de 400 serie. (en niet voor de 200, 700 of 800 serie.)
Er zit overigens één nadeel aan de originele CC voor de 400 serie. Je kan de snelheid niet via de schakelaar terugregelen.
i denk dat v480-V40 hiermee bedoeld dat als je aan je pedalen bent geweest dat de snelheid moet bereikt zijn om de CC terug op te zetten, maw je eerst de snelheid moet hebben voor je ze kan vastzetten
als je op je cc 120 rijd en je remt en je rijd bijvoorbeeld 100, dandruk je in de pendaal op resume en hij gaat van zelf weer naar de 120!!bij nieuwe cc kan je natuurlijk +/- drukken en kan je een beetje sneller of langzamer laten rijden zonder zelf gas te geven!
rev schreef:handleiding in bouwen CC hier word uitgelegd wat er moet geinstalleerd worden is wel een 480 maar dan heb je ongeveer een idee waar je alles moet steken, ook weet je dan perfect wat je waar nodig hebt
cheerz Jan
Bestand bestaat niet (meer). Ook kan ik hem niet vinden onder downloads op de desbetreffende website.
Je hebt je CC ingesteld op bijvoorbeeld 100. Nu mag je 120 gaan rijden. Dat kan je met de schakelaar van de CC bijregelen zonder je gaspedaal aan te tikken. (soort van handgas zeg maar)
Maar nu rij je 100 en moet je 80 gaan rijden. Dan moet ik bij mijn 480 dus op de rem, of de koppeling indrukken om de CC te ontgrendelen en daarna, als ik 80 rij, op 80 in te stellen.
Bij mijn V40 kan ik dit laatste ook met de schakelaar terugregelen zonder op de rem of het koppelingspedaal te gaan staan.
@Mightyspawn, ik kan hier het bestand gewoon downloden. Dan is er dus iets mis met jou computer.
Ik bedoel inderdaad op iedere 400 serie.
Maar ik ben wel eens met V480 dat het irritant is dat de snelheid niet naar beneden bij te regelen is. Naar boven toe geen probleem.
Maar als je de resetknop knopt lichtjes induwd gaat de CC er ook af. Hoef ik niet de koppeling of de rem aan te raken. Dus reset lichtjes induwen, auto laten vertragen tot juiste snelheid en dan alleen de set knop weer indrukken.
Ik ben overigens ook bezig om een enable lampje in mijn dashboard te maken. Op het moment dat de CC aanstaat dat er een groen lampje brandt.
ik het toch een vraag ik rij nu een 460 met CC allen de kabel was gebroken deze heb ik vervangen maar hoe monteer ik deze aan de vacium pomp
heeft iemmand er een fototje van