Beste mensen en Volvo experts
Ik heb sinds gister startproblemem. De tank was bijna leeg en Ik heb er middels een jerrycan 10 liter bijgegooid. Even een stukje rijden maar na 50 meter sloeg hij af en wil niet meer starten. Ondertussen ben ik er achter dat er geen brandstoftoevoer is naar het filter (en dus ook niet naar pomp en motor). Zit er nu lucht in waardoor het noet bij het filter komt? En weet iemand hier of er een pompje in de tank zit die dit automatisch regelt? Of moet ik handmatig ontluchten en hoe moet dat dan?
Graag jullie expertise! Bedankt!
Groet,
Cor
V70 2.5 TDI 1997 startproblemem
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Mogelijkheid 1: je hebt vuil uit de tank de leidingen en het filter ingetrokken doordat de tank te leeg was.
Oplossing: filter los en schoonmaken, of vervangen. Leiding met perslucht doorblazen naar de tank..
Mogelijkheid 2: hij heeft lucht gezogen.
Oplossing: kwestie van door blijven starten en hij zal vanzelf voldoende diesel trekken om weer aan te slaan.
Lukt dat niet, ontluchten.
Oplossing: filter los en schoonmaken, of vervangen. Leiding met perslucht doorblazen naar de tank..
Mogelijkheid 2: hij heeft lucht gezogen.
Oplossing: kwestie van door blijven starten en hij zal vanzelf voldoende diesel trekken om weer aan te slaan.
Lukt dat niet, ontluchten.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Geen idee hoe dat bij de 2.5 TDI gaat. In de regel doen ze dat automatisch en moet het met doorstarten gewoon gaan. Ander even kijken onder de kap of er ergens in de aanvoerleiding een ontluchtertje zit.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Apart? Nee hoor, voortaan eerder tanken. En je kunt overwegen om de tank toch te laten reinigen: na 21 jaar zit ook daar vervuiling in.cvdijk schreef: Probleem is opgelost!
Ik heb er nog 10 liter extra diesel in gedaan. 30 sec doorstarten en hij sloeg aan! Heel apart!
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]