Sinds 1.5 jaar eigenaar van een V70 2012 summum D2 handgeschakeld. Wat een geweldige auto. Inmiddels ben ik vader van 3 kleintjes; het comfort, de ruimte, en de luxe zijn onovertroffen.
Ik heb de tik dat ik vanaf het moment dat ik een auto koop, alweer op zoek ben naar mijn volgende auto. Het zoekproces vind ik misschien nog wel leuker dan het kopen zelf. Maar telkens kom ik tot de conclusie dat ik deze auto voorlopig gewoon moet blijven rijden. Ik zou wel naar een XC70 willen met een D4 en GT-8, maar dan betaal ik een enorme meerprijs als ik ook nog eens een full options exemplaar zoek. Dan is mijn huidige V70 voorlopig gewoon te mooi.
In het kader van het waarderen van wat je hebt, overweeg ik dus om de V70 wat liefde te gaan geven. Nu ben ik benieuwd wat jullie als liefhebbers zouden doen als je wil investeren in de relatie met je Volvo

Zo een paar mogelijkheden die ik overweeg.
Tuning bij Volvotune
Full options + D3/D5 zat destijds niet in mijn budget. Jammer, I know! Ik lees dat ik met tuning naar ongeveer 140pk en 320nm kan komen. Lijkt me een heerlijke upgrade, want ja, die D2 is voor mij toch wel de achilleshiel van mijn auto. Ook wel een tikkie eng, ben zuinig op mijn auto en wil hem geen schade toebrengen door risico's te nemen met de motor. Ben overigens een rustige rijder, maar mis vaak een beetje vermogen.
http://www.volvotune.nl/Chiptuning-Volvo-V70
Spoiler
Ik vind v70's met een achterspoiler er altijd gaaf uitzien. Maar via Volvo kost zo'n spoiler zo 400 euro aan materiaalkosten. Bovendien lees ik dat daarvoor gaten geboord moeten worden, oef! Als ik hem op enig moment eraf zou willen halen kijk ik dan tegen die gaten aan?
Standkachel
Heb zelf 2 linkerhanden, dus zelf inbouwen wordt het niet. Is zoiets een meerwaarde? Dure grap? Klinkt wel als een leuke optie naast de verwarmde stoelen die erin zitten.
Wat zouden jullie doen als Volvo-adepten? Laten we zeggen: budget max 1000 euro.
Groeten!
Stijn