Wat liefde voor mijn V70

Plaats reactie
Stijnemans
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 17.10.2016 - 17:56

Dag allemaal,

Sinds 1.5 jaar eigenaar van een V70 2012 summum D2 handgeschakeld. Wat een geweldige auto. Inmiddels ben ik vader van 3 kleintjes; het comfort, de ruimte, en de luxe zijn onovertroffen.

Ik heb de tik dat ik vanaf het moment dat ik een auto koop, alweer op zoek ben naar mijn volgende auto. Het zoekproces vind ik misschien nog wel leuker dan het kopen zelf. Maar telkens kom ik tot de conclusie dat ik deze auto voorlopig gewoon moet blijven rijden. Ik zou wel naar een XC70 willen met een D4 en GT-8, maar dan betaal ik een enorme meerprijs als ik ook nog eens een full options exemplaar zoek. Dan is mijn huidige V70 voorlopig gewoon te mooi.

In het kader van het waarderen van wat je hebt, overweeg ik dus om de V70 wat liefde te gaan geven. Nu ben ik benieuwd wat jullie als liefhebbers zouden doen als je wil investeren in de relatie met je Volvo 8-)

Zo een paar mogelijkheden die ik overweeg.

Tuning bij Volvotune
Full options + D3/D5 zat destijds niet in mijn budget. Jammer, I know! Ik lees dat ik met tuning naar ongeveer 140pk en 320nm kan komen. Lijkt me een heerlijke upgrade, want ja, die D2 is voor mij toch wel de achilleshiel van mijn auto. Ook wel een tikkie eng, ben zuinig op mijn auto en wil hem geen schade toebrengen door risico's te nemen met de motor. Ben overigens een rustige rijder, maar mis vaak een beetje vermogen.

http://www.volvotune.nl/Chiptuning-Volvo-V70

Spoiler
Ik vind v70's met een achterspoiler er altijd gaaf uitzien. Maar via Volvo kost zo'n spoiler zo 400 euro aan materiaalkosten. Bovendien lees ik dat daarvoor gaten geboord moeten worden, oef! Als ik hem op enig moment eraf zou willen halen kijk ik dan tegen die gaten aan?

Standkachel
Heb zelf 2 linkerhanden, dus zelf inbouwen wordt het niet. Is zoiets een meerwaarde? Dure grap? Klinkt wel als een leuke optie naast de verwarmde stoelen die erin zitten.

Wat zouden jullie doen als Volvo-adepten? Laten we zeggen: budget max 1000 euro.

Groeten!
Stijn
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Stijnemans op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2809
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Standkachel inbouwen is denk ik meer dan 1600 euro
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Godtoh
3rd Gear member
Berichten: 284
Lid geworden op: 24.03.2015 - 14:24
Locatie: Arnhem

Geld opsparen en over een jaar a twee jaar een nieuwere kopen en geen D2.
thijssie!
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 05.10.2010 - 16:42
Locatie: A’doorn

Ik heb een week of 3 geleden ook m’n tune laten aanpassen door Obbe. Ik heb dan weliswaar een D3 5-cilinder, dus niet helemaal te vergelijken, maar dat is toch wel de beste upgrade waar ik ooit m’n geld aan heb uitgegeven.

Maar ben het wel eens met bovenstaande reactie; ik zou doorsparen voor een 5-cilinder. Dan waardeer je pas echt wat je hebt, dat geluid zorgt elke keer weer voor een glimlach...
Laatst gewijzigd door thijssie! op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ford Ka 1.3 1996
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009

- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28666
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat lijkt mij ook een wijs plan, nu geen geld uitgeven maar doorsparen voor een opvolger die aan de wensen voldoet.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8449
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Tja persoonlijk zou ik een 1.6 D2 ook niet laten tunen, je kan er nooit een D3/D5 van maken.
Achterspoiler heb ik bij de dealer laten plaatsen, heb er lang over getwijfeld maar vind het wel mooi staan nu, was in Belgie 275€.

Standkachel heb ik in 2010 in mijn V70N laten plaatsen en ik was 2000€ kwijt, 1winter van genoten en daarna een ongeval met de auto en total loss, dus de slechtste investering die ik ooit deed...

De prijzen van de diesels zijn aan het kelderen hoor ik hier en daar dus mogelijk (als de aankoopprijzen ook kelderen,..) kan je binnenkort een D3/D4/D5 voor een prikje kopen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
RZA
5th Gear member
Berichten: 1168
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Stijnemans schreef: Ik heb de tik dat ik vanaf het moment dat ik een auto koop, alweer op zoek ben naar mijn volgende auto. Het zoekproces vind ik misschien nog wel leuker dan het kopen zelf.
Haha gelukkig - dacht dat ik de enige was met deze tik :D

Ik zou voor tuning gaan als de motor de grootste doorn in het oog is. Ook al is de vermogenstoename niet gigantisch, je zal er een beter rijdende wagen voor terugkrijgen.

Een andere leuke upgrade is een onderstel upgrade (bijv. kortere veren en sportievere dempers). Maar dan zal je wel iets aan comfort moeten inleveren.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27046
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Mijn keuze ook, een afspraak met Obbe gezien dat een "ergernis" is en dan lekker zo doorrijden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Stijnemans
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 17.10.2016 - 17:56

Johan s60 schreef: Standkachel inbouwen is denk ik meer dan 1600 euro
Aiiiii, nee dat wordt 'm dan niet!
Stijnemans
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 17.10.2016 - 17:56

fredhead schreef: Mijn keuze ook, een afspraak met Obbe gezien dat een "ergernis" is en dan lekker zo doorrijden.
Over Obbe van Volvotune lees ik eigenlijk uitsluitend goede verhalen. Dat geeft wel vertrouwen. Denk dat ik maar eens contact met hem ga zoeken.
Stijnemans
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 17.10.2016 - 17:56

BlackcurrantV70 schreef: Tja persoonlijk zou ik een 1.6 D2 ook niet laten tunen, je kan er nooit een D3/D5 van maken.
Achterspoiler heb ik bij de dealer laten plaatsen, heb er lang over getwijfeld maar vind het wel mooi staan nu, was in Belgie 275€.

Standkachel heb ik in 2010 in mijn V70N laten plaatsen en ik was 2000€ kwijt, 1winter van genoten en daarna een ongeval met de auto en total loss, dus de slechtste investering die ik ooit deed...

De prijzen van de diesels zijn aan het kelderen hoor ik hier en daar dus mogelijk (als de aankoopprijzen ook kelderen,..) kan je binnenkort een D3/D4/D5 voor een prikje kopen.
Het vervelende van die prijsdalingen van diesels is dat mijn eigen diesel ook mee-devalueert :(
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27046
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Stijnemans schreef:
fredhead schreef: Mijn keuze ook, een afspraak met Obbe gezien dat een "ergernis" is en dan lekker zo doorrijden.
Over Obbe van Volvotune lees ik eigenlijk uitsluitend goede verhalen. Dat geeft wel vertrouwen. Denk dat ik maar eens contact met hem ga zoeken.
Mijn laatste S60 is ook door hem aangepast, niets anders dan lof!
Auto reed er lekkerder mee. Meer ontspannen door het extra vermogen en als je wilde kon je er aardig vlot mee vandoor gaan.

Zal het verschil met een D2 kleiner zijn, maar dat neemt niet weg dat je er echt op vooruit gaat.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Stijnemans
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 17.10.2016 - 17:56

fredhead schreef:
Stijnemans schreef:
fredhead schreef: Mijn keuze ook, een afspraak met Obbe gezien dat een "ergernis" is en dan lekker zo doorrijden.
Over Obbe van Volvotune lees ik eigenlijk uitsluitend goede verhalen. Dat geeft wel vertrouwen. Denk dat ik maar eens contact met hem ga zoeken.
Mijn laatste S60 is ook door hem aangepast, niets anders dan lof!
Auto reed er lekkerder mee. Meer ontspannen door het extra vermogen en als je wilde kon je er aardig vlot mee vandoor gaan.

Zal het verschil met een D2 kleiner zijn, maar dat neemt niet weg dat je er echt op vooruit gaat.
Vermogenswinst is ruim 20%, dat ga je ook wel bij een D2 merken denk ik. Het is maar wat je gewend bent, hé :)
Stijnemans
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 17.10.2016 - 17:56

BlackcurrantV70 schreef: Tja persoonlijk zou ik een 1.6 D2 ook niet laten tunen, je kan er nooit een D3/D5 van maken.
Achterspoiler heb ik bij de dealer laten plaatsen, heb er lang over getwijfeld maar vind het wel mooi staan nu, was in Belgie 275€.

Standkachel heb ik in 2010 in mijn V70N laten plaatsen en ik was 2000€ kwijt, 1winter van genoten en daarna een ongeval met de auto en total loss, dus de slechtste investering die ik ooit deed...

De prijzen van de diesels zijn aan het kelderen hoor ik hier en daar dus mogelijk (als de aankoopprijzen ook kelderen,..) kan je binnenkort een D3/D4/D5 voor een prikje kopen.
Waarom zou je een D2 niet laten tunen? Er zou dan 140pk uit een 1.6 blok komen. Dat is toch niet belachelijk veel? Het lijkt mij dat Obbe ook niet zomaar een blok zal tunen waarvan hij weet dat er problemen gaan ontstaan.

Akkoord, ik zou liever een D3 hebben en deze laten tunen. Maar ik kan me ook voorstellen dat het verschil bij mijn D2 tussen 115 en 140pk en 275/330Nm echt wel significant en voelbaar is. Of verkijk ik me daarop? Het is ruim 20% vermogenswinst. Ik hoop dat het genoeg is om het grootste nadeel van mijn auto weg te nemen en nog een paar jaar vrolijk door te tuffen totdat ik een jonge XC70 D4/D5 of een V90 D4/T5 kan kopen.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8449
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Volgens verhalen van leden die toch wel betrouwbare info hebben is de koppeling van de 1.6d niet erg bestand tegen meer power.

Polestar biedt ook geen tuning aan voor de D2, voor de andere types wel, dus daar zal wel een gegronde reden voor zijn.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Godtoh
3rd Gear member
Berichten: 284
Lid geworden op: 24.03.2015 - 14:24
Locatie: Arnhem

Als ik het goed heb is dit de PSA Ford 1.6 diesel. Als je gaat tunen laat svp goed naar de huidige technische staat (olie , verstuivers en turbo) kijken. Bij Ford lopen de blokken nog wel eens kapot door een te klein karter en een oliezeef voor de turbo die verstopt raakt. Gevolg... Motor kapot vanwege ijzerdeeltjes in de olie. Niet om je bang te maken maar het blijft een kleine motor in een grote auto.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”