1 buitenspiegel klapt niet meer in

Plaats reactie
Beekimov
2nd Gear member

Mensen,

Ik heb een probleempje 1 buitenspiegel klapt wel in als ik op het knopje druk, de andere niet meer...

Nu heb ik een tijdje geleden hier op het forum al iets gelezen over je spiegels resetten.

Ik heb al de zoekfunctie gebruikt, maar ik kan het niet meer vinden.... :?

Kan iemand mij hier verder mee helpen...

En is dit een probleem wat vaker kan terug komen??

Alvast bedankt,

Erwin.
Harige Harry
2nd Gear member

Doet de spiegel helemaal niets meer, of probeert ie wel dicht te klappen?
S60 T5 geartronic, cosmos bleu metalic, zwart leder, 2000. verkocht...
Beekimov
2nd Gear member

Harige Harry schreef:Doet de spiegel helemaal niets meer, of probeert ie wel dicht te klappen?

tis de spiegel aan de passagierskant, en hij doet idd helemaal niks meer.
M@rcel
6th Gear member

Spiegels resetten ken ik om ze opnieuw te synchroniseren: Als er eentje ingeklapt staat en eentje uitgeklapt.

Ik ben bang dat er iets stuk is, maar proberen kan geen kwaad:
Haal , met de bestuurdersdeur open) de klep los aan de linkerzijkant van het dashboard. Je ziet nu een zekeringenpaneel. In de meest rechtse kolom daarvan zitten de zekeringen voor de deuren (DDM = Driver Door Module, PDM = passenger door module). In de klep die je net verwijderd hebt zit een overzichtje en een hulpmiddeltje om zekeringen te trekken. Haal de zekering van de PDM even los (minuutje ofzo) en plaats hem terug.

Maar ik ben bang dat er iets gesneuveld is.
Battlecruiser
8th Gear member

Hier staat de handleiding voor verkeerd-om inklappende spiegels. Het is niet helemaal hetzelfde als bij jouw probleem, maar wellicht helpt het. Je kan met die methode meteen controleren of de zekering van die spiegel nog wel in tact is.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=14358
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Beekimov
2nd Gear member

Tja,

De spiegels zijn allebei uitgeklapt, en als ik dus op de knop druk op de middenconsole, dan klapt er maar een spiegel naar binnen toe(bestuurderskant) de andere dus niet...

Ik ga van de week wel eens even met met de link van Battlecruiser aan de slag, en als dat niet werkt.....dan gaat het me dus geld kosten.

Vraag me eigenlijk wel af wat er dan kapot kan wezen, en is zoiets duur om te vervangen?? iemand enig idee??

Groeten,

Erwin.
M@rcel
6th Gear member

motor of aansturingselectronica in de deurmodule.
Beekimov
2nd Gear member

M@rcel schreef:motor of aansturingselectronica in de deurmodule.

hmm, okeee.... prijzig zoiets??
M@rcel
6th Gear member

Beekimov schreef:
M@rcel schreef:motor of aansturingselectronica in de deurmodule.

hmm, okeee.... prijzig zoiets??
geen idee, maar het is vast meer dan enkele tientjes.

Het kan trouwens ook nog een draadbreuk zijn tussen de deurmodule en de spiegel, maar ik verwacht dit niet omdat deze kabel geen bewegingen te verduren krijgt.

(Misschien dat er wel wat te herstellen valt in plaats van vervangen, maar dat gaat heel wat uurtjes kosten en is dus waarschijnlijk alleen een optie als je het zelf kunt en een nultarief aan je eigen uren hangt.)
jpwg001
6th Gear member

Misschien is het motortje kapot. Maar volgens mij ben je dan aan de beurt voor een complete spiegel. Even contact opnemen met een demontagebedrijf. Zoek wel naar een spiegel van een auto met hetzelfde bouwjaar. Ik lees hier weleens dat nieuwere onderdelen op oudere auto's niet werken.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Witte Ruis
Starter

Had ik ook met mijn V50. In de zomer werkt het niet en in de winter wel. Dus maar eens naar de connector gekeken. Die heeft een rubberen omhulsel en dat zal wel de oorzaak zijn. Dat werkt los bij temperatuurwisselingen. Connector losgehaald en met contactspray stekker en contactdoos behandeld.
Dan het moeilijkste deel. Het is nogal lastig om de connector weer goed in te steken. Je kan er niet goed bij om druk achter te zetten. Met de platte schroevendraaier toch aangedrukt. Misschien werkt de knijpwerking van een kleine waterpomptang ook wel.
En ja hoor, werkt weer. Wel eens bij de dealer gevraagd, maar dan vervangen ze de hele spiegel. Ja, ja...

Nu nog mijn spiegelglas vastlijmen, want dat zat ook los. Morgen even zuurvrije spiegellijm halen.

Witte
Volvo V50 2.0 benzine 2008
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Uit de donkere kelders van het forum duikt zo nu en dan een oud topic op, zoals deze. Bijna 7 jaar geleden, toen was mijn haar nog helemaal zwart, toen was ik nog niet getrouwd, laat staan papa.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Carfreak
7th Gear member

Ach ja, die goede oude tijd he?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Plaats reactie

Terug naar “S80”