144 '73 remmen ontluchten

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Martijn240
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 25.07.2007 - 18:01

Hallo allemaal,

Even wat geschiedenis. Ruim 12 jaar geleden mijn 144 uit 73 met B20a en automaat naar de stalling gereden.
Na 12 jaar startte hij na 20 seconden op oude benzine en loopt perfect, maar alle remmen zaten vast.

Inmiddels vervangen:
Alle klauwen, Girling (voor nieuwe en nieuwe bouten)
Schijven voor
Blokken v+a
Rem slangen v en a

En nu is het tijd voor ontluchten en de schakelaar uit de remverdeler gehaald.

Ter info, ik zuig de olie aan bij de klauwen met een vacuüm handpomp. Volgorde ontluchten is bekend.

Achter R+L krijg ik geen enkele olie uit de nippels, voor wel.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn. Alvast bedankt!
______________________________________________________________________________________________________________

Current:
XC70 D5 Aut5 '03 438k
Volvo 144DL B20A Aut '73
Jaguar XJ6 4.2Litre Aut '83
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21708
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Is het stom als ik zeg dat er tussen het vaatje en de achterremmen ergens een verstopping zit?

Zat even te denken aan een slecht werkende remkrachtverdeler (mits die op dit model zit) en eventueel verstopte ontluchters. Die laatste kun je losnemen en doorprikken met een naald.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 30233
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Inderdaad, lijkt op een blokkade in de remleiding naar achter, als je toch alles hebt vervangen kan je de remleidingen ook wel vervangen.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Martijn240
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 25.07.2007 - 18:01

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga checken of er uit de verdeler onder de motorkap iets komt voor beide achterremmen en dan de slangen net ná de remkrachtverdeler bij de achteras.
Eventueel via de klauw olie met wat druk in de nippel persen. Wellicht dat beide remdruk verdelers "vast" zitten. Wat zit daar sowieso in?

De klauwen zijn nieuw dus ik vermoed dat die wel OK zijn, de nippels ook en heb ik al gecheckt en die zijn vrij.
______________________________________________________________________________________________________________

Current:
XC70 D5 Aut5 '03 438k
Volvo 144DL B20A Aut '73
Jaguar XJ6 4.2Litre Aut '83
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”