Maar even bij het begin beginnen:
Eergisteren auto gestart en melding anti-skid service vereist en versnellingsbak service vereist. Auto uitgezet en weer gestart en meldingen zijn weg.
Gisteren dezelfde meldingen maar na herstarten bleven deze aanwezig en kon ik alleen nog maar in zn 3 rijden (heb een automaat). Na een paar minuten auto uitgezet wegens winkelbezoek en herstart en alle meldingen zijn verdwenen. De rest van de dag nog ca 40 km gereden zonder problemen
Vanmiddag auto opnieuw gestart en dezelfde meldingen verschenen, dacht nog gaat wel weer weg maar bleek niet het geval, ook melding motormanagement service VEREIST ging aan. Dus direct naar de dealer om uit te laten lezen.
Na het zien van de lijst met codes gaf de monteur van de volvo dealer eerlijk aan dat hier heel veel tijd in gaat zitten met het uurtarief a 120 euro per uur ik misschien een andere oplossing weet.
Even wat meer info over de auto, XC70 / 2007 / D5 motor / 309000 km. De versnellingsbak is nooit gewisseld of gespoeld.
Vandaar hier de vraag, wat herkennen jullie hiervan en hoe en wie kan ik inschakelen. (en uiteraard wat de kosten gaan worden). Lijst is als bijlage toegevoegd.
Mocht er meer info nodig zijn hoor ik dit graag,
Gr Sander
HELP: hele lijst met storingen
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40369
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Als je even vertelt om welk model en bouwjaar het gaat kunnen we je bericht in de juiste groep zetten en kunnen de leden je wellicht van advies dienen.
Zoals je het nu doet is het wel heel erg vaag allemaal
Zoals je het nu doet is het wel heel erg vaag allemaal
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Stdvolvo
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 15.01.2012 - 20:55
Heb het volgende toegevoegd,
ven wat meer info over de auto, XC70 / 2007 / D5 motor / 309000 km. De versnellingsbak is nooit gewisseld of gespoeld.
mocht er meer info wenselijk zijn hoor ik dit graag !
Gr, Sander
ven wat meer info over de auto, XC70 / 2007 / D5 motor / 309000 km. De versnellingsbak is nooit gewisseld of gespoeld.
mocht er meer info wenselijk zijn hoor ik dit graag !
Gr, Sander
Laatst gewijzigd door Stdvolvo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
1 storing is een defect, tientallen storingen is naar mijn idee een gezamelijk defect. Als de monteur niet gelijk eureka roept zou ik het zoeken in stekkers en bekabeling onder de kap of zekering(doosjes).
- Leon_Steyns
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08.01.2015 - 00:09
Als het mijn auto was, zou ik eerst even met volvoservice.eu (Elst) bellen en een afspraak maken. Ligt er natuurlijk wel aan waar je woont? Kan ook bij Polter (www.autobedrijfpolter.nl) of MMTS (powerflush-twente.nl). Allemaal de moeite van een eventuele afstand waard!
Als de storingen opgelost zijn, een afspraak maken met GS Powerflush (www.powerflush.nl) voor de automaat.
En nee, ik heb geen aandelen van deze bedrijven...
Als de storingen opgelost zijn, een afspraak maken met GS Powerflush (www.powerflush.nl) voor de automaat.
En nee, ik heb geen aandelen van deze bedrijven...

Greets, Leon.
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1165
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Ik zou de bekabeling naar de verstuivers ook eens checken. Mijn D5 had exact hetzelfde. Na starten alles weer weg en tijdens rijden kwam alles weer terug. Auto liep ook onregelmatig. Kwamen ook steeds meer storingen bij, parkeersysteem storing, versnellingsbak storing en de hele kerstboom aan. Heb uiteindelijk de hele kabelboom naar de verstuivers vervangen en nooit meer ergens last van gehad. Kortom: ook even checken, kan zomaar onderdeel van het probleem zijn. Na verloop van tijd worden de kabels door de warmte minder buigzaam en misschien is er gewoon eentje gebroken. Meten is weten 

- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Stdvolvo
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 15.01.2012 - 20:55
Bedankt voor jullie suggesties, de auto staat inmiddels bij de garage voor onderzoek. Ik wil het natuurlijk zsm weten maar garage gaf al aan het druk te hebben en te kijken wanneer er tussendoor gewerkt kan worden. Eerst zal er gekeken worden naar de verstuiver die niet mee doet. Zelf denk ik niet dat dit mechanisch is aangezien de auto de afgelopen dagen soms wel en soms niet met alle verstuivers reed (monteur noemde het een stampend geluid als er een verstuiver niet meedeed), misschien de kabel er naar toe zoals Nomad aangeeft.
Ik meen ook gelezen te hebben dat de EGR klep dit fenomeen kan veroorzaken ,
Of zeg ik nu iets heel geks ?
Ik meen ook gelezen te hebben dat de EGR klep dit fenomeen kan veroorzaken ,
Of zeg ik nu iets heel geks ?
- Stdvolvo
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 15.01.2012 - 20:55
Zojuist de auto opgehaald en oorzaak was de stekkeraansluiting van de verstuiver die niet meer mee deed. Andere aansluitingen en de verstuivers zijn gecontroleerd en ik kan weer op weg. Opgelucht dat het dus maar iets kleins blijkt te zijn.
- Leon_Steyns
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08.01.2015 - 00:09
Fijn dat het inderdaad een kleinigheid was!
Ik blijf het verwonderlijk vinden dat een simpel klein defect zo'n stortvloed aan meldingen kan geven...
Ik blijf het verwonderlijk vinden dat een simpel klein defect zo'n stortvloed aan meldingen kan geven...

Greets, Leon.
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
- lancer
- 6th Gear member
- Berichten: 3133
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06
Zal wel uit de canbus komen. Als een stekker stoort, kan hij het bericht van andere componenten aan de centrale computer wegdrukken. De centrale computer interpreteert dit vervolgens als een storing op die component.
(Weet niet zeker of het zo gaat, maar wetende hoe canbus werkt (ringnetwerk) acht ik het zomaar mogelijk)
(Weet niet zeker of het zo gaat, maar wetende hoe canbus werkt (ringnetwerk) acht ik het zomaar mogelijk)