Ook mijn bestelling voor de XC40 is geplaatst. Het is een Inscription T4 geworden met Business Connect pack. Ik kom van een V60 D6 PIH en in oktober loopt de 0% af waardoor ik min of meer op zoek "moest" naar een opvolger. Volvo heeft alle hybride rijders een cheque van €5000 gegeven om te besteden aan een nieuwe Volvo (om de 0% klanten niet te verliezen) en daarbij een certificaat waarmee je 1 van de eerste productieplaatsen voor een volledig elektrische Volvo krijgt en je nieuwe contract dan zonder boete mag omzetten naar een volledig elektrische Volvo. Voor mij wordt de XC40 dus een soort tussenauto in afwachting van de volledig elektrische variant waar ik dan naar overstap

. Ik wilde eerst voor een R-Design gaan, maar de levertijd daarvan was pas volgend jaar januari! De Inscription zou zo rond oktober geleverd moeten gaan worden. Ben wel erg benieuwd naar de T4 motor. Heb de T5 proef gereden en ben momenteel wel heel iets anders gewend.. De V60 D6 heeft na een stage2 behandeling van Rica 345pk en 736NM koppel (op papier), maar ik kan je vertellen dat het gaat als een raket. De stap terug naar 190pk en nog "maar" 300NM zal me wel even flink tegenvallen, maar hoop dat Rica ook snel voor de T4 z'n behandeling klaar zal hebben

De XC40 is ook niet gemaakt als scheurijzer, maar als comfort auto. Daarnaast krijg ik het met mijn V60 met gemak voor elkaar om nog 1 op 25 te rijden terwijl ik alleen thuis oplaad. Dus de opgegeven 1 op 14, maar ik ben bang in praktijk eerder richting 1 op 11-12 dus dat zal ook nog een dompertje zijn in de XC40, maar ach op naar de volledig elektrische variant