Uitval van alle systemen

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Frans Kester
Starter

Al iemand eerder meegemaakt dat de stuurbekrachtiging uitvalt tijdens het rijden?
Bij het starten krijg ik wel vaker een hybride storing. Als de auto daarna even uitgestaan heeft is de storing er bij de volgende keer starten niet meer.
Zo ook op deze dag een hybride storing. Met de diesel weggereden. Na enige km's, gelukkig in de stad op hoofdwegen, viel de stuurbekrachtiging uit. En dat is zwaar sturen.
Bij de eerste stoplichten de auto uitgezet, in de hoop dat de storing vanzelf zou verdwijnen. Maar helaas de auto wilde niet meer aan. Allemaal foutmeldingen van remsystemen, en nog veel meer.

Heel veel mensen wilde me graag helpen duwen, maar ja dat is niet mogelijk. In de P stand krijg je de auto niet weg. De auto krijg je niet uit de P stand als deze niet aan staat.

Na ruim twee uur wachten was daar de hulpdienst. De auto is bij de garage aan de monitor gehangen en na een update, werkte alles weer.
Ik was redelijk boos. Een software update?? Alle veiligheidssystemen ten spijt, kan je dus overkomen dat je bijna niet meer kan sturen, remmen etc. omdat er softwarebug aanwezig is.

Nu twee weken later laat mijn accu (hybride accu dus) niet meer op. Bij de garage geweest. Is er kortsluiting geweest in de acculader?
Weer iets nieuws. Gaat zeker € 1.600,00 kosten.

Zijn er mensen die soortgelijke ervaringen hebben?

Ik ben benieuwd.
PHEV60PHEV
2nd Gear member

Bij mij was aircopomp kapot en odb, combinatie van beide zorgde ervoor dat normale accu te lage spanning kreeg en dan krijg je deze verschijnselen.

Geen stuurbekrachtiging, remdruk meer.
Current car: Volvo V60 D6 PIH

Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
diesel01
Geartronic member

ppheijnen schreef: Bij mij was aircopomp kapot en odb, combinatie van beide zorgde ervoor dat normale accu te lage spanning kreeg en dan krijg je deze verschijnselen.

Het is maar goed dat er diesel in de tekst staat, dan weet je dat het een V60 pih is.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
RoaldH
6th Gear member

ppheijnen schreef: Bij mij was aircopomp kapot en odb, combinatie van beide zorgde ervoor dat normale accu te lage spanning kreeg en dan krijg je deze verschijnselen.

Als de aircopomp in storing Level 2 gaat (Fout accu opladen - service spoed), wordt de 12v accu niet meer vanuit het grote accupakket opgeladen en zal steeds verder ontladen met bovengenoemde verschijnselen.
Met een storing Level 1 (Airco service vereist) is de auto gewoon rijdbaar en zal de airco gelimiteerd werken. Tijdens/na het preconditioneren zal er als foutmelding een storing van het hybride systeem worden aangegeven.

Lees het verhaal van Poni:
viewtopic.php?p=1523285#real1523285
Laatst gewijzigd door RoaldH op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gouwe
7th Gear member

Frans Kester schreef: Bij het starten krijg ik wel vaker een hybride storing.
Moraal van dit verhaal: als je deze storing in je display ziet moet je als de donder naar de dealer.
Ik vrees dat jij een gevalletje gevolgschade hebt van te lang doorrijden met een defect onder de kap.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Tukker999
4th Gear member

Het doet mij wel heel erg denken aan mijn nieuwe (1 maand oude) Volvo in januari 2014. (zie mijn foto)
Het hele feest is herkenbaar: uitval stuurbekrachtiging enz en niet meer laden.
De fout toen was de stekker die de hybride accu verbindt met de auto.
Een grote oranje stekker achter onder de vloer van de bagageruimte.
In die stekker zitten 4 kleine hulpverbindingen voor signalen.
Een of meer van die pootjes kunnen in het huis van de stekker wegzakken en dan laadt de gewone accu niet meer bij.

Destijds had een aantal voertuigen er last van en ik denk dat de jouwe heel erg lang op de rand van de afgrond heeft gezweefd en nu eindelijk aan de beurt is.
Laat maar eens horen hoe het afloopt.
Lijkt mij in ieder geval een geval van garantie.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”