XC90 2003 D5 Audio en Navigatie

Plaats reactie
Bosaap
Starter

Ik zit met de volgende vraag:

Ik heb een XC90 D5 AWD van 2003 uit Duitsland.
Hierin zit een orginele Radio met 1CD speler en een vaste telefoon. De auto heeft geen navigatie.

Ik ben op zoek naar de beste oplossing om:
- USB met muziek te kunnen afspelen
- via Bluetooth muziek streamen
- carkit functie via bluetooth
- Navigatie
- Misschien achteruitrij camera

Ik heb het forum doorgelezen en nog geen duidelijk antwoord gezien.

- Ik zie de oplossing van Volvotech: MMI met Parrot
Maar dit mist de navigatie.
Verder goede referenties van deze club.

- Ik zie de oplossing van Navaudio.
https://www.navaudio.nl/merkgebonden-au ... cherm-4862
Maar ik weet niet of dit systeem goed werkt met de overige functies in mijn XC90.
Ik kan weinig ervarings verhalen vinden.

- Ik zie de optie van Grom MST4:
Maar dit vereist een aanpassing in de MOST settings.
Ik lees op internet dat daar nog wat problemen mee (kunnen) zijn. Tevens mist de navigatie.

Ik hoor graag DE oplossing die goed intergreert met mn volvo. :-)
- XC90 2.5T 2005
- XC60 T6 3.0 2008
t5power
5th Gear member

Ik heb de Grom MST4, die werkt erg fijn. Voor mijn bouwjaar nog wel beetje werk om die aan de praat te krijgen maar is volgens mij voor jouw bouwjaar uitermate makkelijk! Plug and play. Dus aanrader. MOST is idd een dingetje, werkte bij mij trouwens wel zonder MOST te fixen. Ook heb ik BT module erbij, alleen nog niet veel gebruikt.

Navigatie moet je gewoon een TomTom kopen, werkt het allerbeste. Zo'n alles in 1 oplossing werkt toch altijd net niet helemaal lekker.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Bosaap
Starter

t5power schreef: Ik heb de Grom MST4, die werkt erg fijn. Voor mijn bouwjaar nog wel beetje werk om die aan de praat te krijgen maar is volgens mij voor jouw bouwjaar uitermate makkelijk! Plug and play. Dus aanrader. MOST is idd een dingetje, werkte bij mij trouwens wel zonder MOST te fixen. Ook heb ik BT module erbij, alleen nog niet veel gebruikt.

Navigatie moet je gewoon een TomTom kopen, werkt het allerbeste. Zo'n alles in 1 oplossing werkt toch altijd net niet helemaal lekker.
Volgens de Motrade site werkt GROM MST4 alleen in een XC90 2003 als er ook een 6CD wisselaar in zit.
Dat heb ik niet. Ik kan maar 1CD erin doen.
- XC90 2.5T 2005
- XC60 T6 3.0 2008
riffii
2nd Gear member

t5power schreef: Ik heb de Grom MST4, die werkt erg fijn. Voor mijn bouwjaar nog wel beetje werk om die aan de praat te krijgen maar is volgens mij voor jouw bouwjaar uitermate makkelijk! Plug and play. Dus aanrader. MOST is idd een dingetje, werkte bij mij trouwens wel zonder MOST te fixen. Ook heb ik BT module erbij, alleen nog niet veel gebruikt.

Lkkr de navigatie laten varen.. mijn ervaring is dat navigatie op de telefoon het allerbeste is, meest up to date en bijna toch altijd op zak hebt. Alle losse navigatie systemen moet je met een duur abonnement nemen om ze steeds up to date te kunnen houden en vergt weer altijd tijd.
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
t5power
5th Gear member

riffii schreef:

Lkkr de navigatie laten varen.. mijn ervaring is dat navigatie op de telefoon het allerbeste is, meest up to date en bijna toch altijd op zak hebt. Alle losse navigatie systemen moet je met een duur abonnement nemen om ze steeds up to date te kunnen houden en vergt weer altijd tijd.
Oh nee, ik heb ook navigatie op telefoon maar toch blijft TomTom interface fijner qua visualizatie. Kaarten kun je, als je tomtom niet te oud is, vaak gratis updaten en hij gebruikt een paar MB via de BT verbinding met de telefoon voor verkeersupdates.
Gebruik TomTom alleen voor vakanties overigens, voor woon-werk wel de telefoon, beste van 2 werelden!
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Sander02
4th Gear member

Je kan een lege rti behuizing kopen, een passende tomtom of iets dergelijks en inbouwen. Een volvotech spider kopen om de display aan te sturen, dus omhoog en omlaag. Je mist namelijk de rti computer/dvdspeler en de stuurbediening. Met de spider kan je willekeurige bestaande toetsen toewijzen. Navigatie uiteraard gewoon met het touchscreen. Alleen dan geen achteruitcamera mogelijk.

Telefoonmodule kan je aanpassen naar volwaardig bluetooth.Zie ander topic, daar wordt een groupbuy voor georganiseerd op een ander forum. Dat appparaat is volgens mij ook een bluetooth muziekspeler.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
passenger
3rd Gear member
Contacteer:

Die Android ziet er niet slecht uit, maar ik ken de ervaringen er niet mee. Ze worden ook veel uit China op aliexpress aangeboden.

Afgezien van onbekendheid met geluidskwaliteit, een tablet-achtig apparaat kan vele updates hebben, eigen apps draaien, dus ook navigatie up-to-date hebben. Als het goed samenwerkt met met je geluidssysteem en ook nog met stuurbediening werkt, zou het een aardige optie kunnen zijn. Maar ervaringen, ervaringen, het klinkt op papier aardig, 4x50 W MosFet versterker...
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan

940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”