Ha Volvorijders....
Wat is dit??? Heb zojuist via www.volvos.nl 2 tal premium speakers voor de achterportieren gekocht (iemand tips hoe deze te monteren?) Is mij echter nog niet geheel duidelijk of ik hiervoor nou een extra versterker naast mij HU-603 nodig heb. Ben maar eens onder de bijrijderstoel gekropen of de vorige eigenaar nog een verassing voor me had achtergelaten. Zie ik een hoop kabels waarvan ik geen idee heb wat het is. Wie heeft een idee?
Alvast bedankt voor jullie tips!
Wat is dit???
- Rogier64
- 5th Gear member
Lijkt mij de bedrading te zijn van de SIPS airbags en eventueel stoelverwarming. Een extra versterker is niet per sé nodig bij een HU603. Zeker in combinatie met High Performance of Premium luidsprekers niet. Gewoon eerst proberen zonder. Zo'n versterker is niet goedkoop en je moet ook naar de dealer om de versterker te activeren met software voor de audioinstallatie. Handleiding voor luidspreker montage zou deze kunnen zijn:
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... MA_9172701[nl-NL].pdf
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... MA_9172701[nl-NL].pdf
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik durf ten stelligste te beweren dat je een versterker nooit hoeft te programmeren om hem te laten werken.
De versterker heeft dan ook geen aansluiting aan de canbus van de auto.
Een versterker kun je zo aansluiten en hij doet het dan meteen!
Dat programmeren is alleen maar goed voor de omzet van de werkplaats.
Maar zoals gezegd, voor de achterdeur speakers heb je echt geen versterker nodig.
De versterker heeft dan ook geen aansluiting aan de canbus van de auto.
Een versterker kun je zo aansluiten en hij doet het dan meteen!
Dat programmeren is alleen maar goed voor de omzet van de werkplaats.
Maar zoals gezegd, voor de achterdeur speakers heb je echt geen versterker nodig.
XC90 D5
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik heb ooit toch echt moeten betalen voor een softwareinstallatie van de versterker....ik ben dus door de dealer opgelicht?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
Ja, als dat op je rekening heeft gestaan heb jij een "fijne" dealer.hans anesthesie schreef:Ik heb ooit toch echt moeten betalen voor een softwareinstallatie van de versterker....ik ben dus door de dealer opgelicht?
Oplichting zou je het kunnen noemen.
Mijn versterker ingebouwd en die deed het gewoon.
XC70 OR kan het weten.

- enzoman
- 2nd Gear member
Dat sw voor de versterker flauwekul is dat is onzin. Er is wel degelijk sw voor, deze sw gaat alleen niet in je versterker maar naar je audiomodule(radio). Met deze sw wordt de radio ingesteld en duidelijk gemaakt dat er een versterker aanwezig is. Dus de dealer is dus geen oplichter bij deze!
AlexV70 schreef:Ja, als dat op je rekening heeft gestaan heb jij een "fijne" dealer.hans anesthesie schreef:Ik heb ooit toch echt moeten betalen voor een softwareinstallatie van de versterker....ik ben dus door de dealer opgelicht?
Oplichting zou je het kunnen noemen.
Mijn versterker ingebouwd en die deed het gewoon.
XC70 OR kan het weten.