Precies, dat denk ik ook.Gouwe schreef: Dan is het dus heel goed mogelijk dat je ontvanger in het dak defect is. Koste mij meen ik iets van 300,- euro een jaar geleden.
Tips bij aanschaffen 2e hands D6 PIH
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 18.07.2009 - 23:13
- Locatie: Zwolle
Ik rijdt er nu een week in en vindt het heerlijk om in te rijden. We zijn de dag erna ook nog even naar Duitsland gegaan om hem daar ook nog even te testen. Wat trekt de auto heerlijk op! Je mist dan in een keer de elektrische aanzet vanaf de 130, daarna gaat het nog wel rap naar de 200 alleen daarna gaat het wel langzaam, ik ben gestopt bij de 210. Nu vertel ik mezelf het is een veel zwaardere auto als de V60 D5 dus duurt wat langer. Is dit ook bekend ? Of heb ik een garantiepuntje? Verder zal ik namelijk niet vaak die snelheid meer aantikken.
Verder ben ik aan het uitproberen Pure en Safe maar ben er wel achter dat nadat je niet uitkomt met de accu en dan de batterij begint te laden je niet op het verbruik moet letten......
Verder ben ik zeer tevreden over het op afstand starten van de preconditionering ....ideaal
Een ding...ik had een mobiele lader besteld en zat er niet bij dus ik kreeg een bruikleenlader mee, dit was er een waar je de amperage kan afstellen, echter wanneer ik de nieuwe kreeg schijnt dit niet meer mogelijk te zijn. Het is of 13 of 16 ampères met CEE of 10 met schuko. Bij hitte in de stekker of bij storingen schakelt de lader terug. Dus om in de toekomst ook nog op een camping te laden of via een verlengsnoer heb ik de bruikleen snoer maar gehouden
Verder ben ik aan het uitproberen Pure en Safe maar ben er wel achter dat nadat je niet uitkomt met de accu en dan de batterij begint te laden je niet op het verbruik moet letten......
Verder ben ik zeer tevreden over het op afstand starten van de preconditionering ....ideaal

Een ding...ik had een mobiele lader besteld en zat er niet bij dus ik kreeg een bruikleenlader mee, dit was er een waar je de amperage kan afstellen, echter wanneer ik de nieuwe kreeg schijnt dit niet meer mogelijk te zijn. Het is of 13 of 16 ampères met CEE of 10 met schuko. Bij hitte in de stekker of bij storingen schakelt de lader terug. Dus om in de toekomst ook nog op een camping te laden of via een verlengsnoer heb ik de bruikleen snoer maar gehouden

-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
klopt wat Tim zegt. Als je je auto laat tunen dan loopt die na de 155 ook nog lekker door en merk je het verschil zonder electra niet. Echter brengt tuning weer andere risico's met zich mee...
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Polestar lost dat enigszins op. Al doet Rica dat weer beter...IV39 schreef: klopt wat Tim zegt. Als je je auto laat tunen dan loopt die na de 155 ook nog lekker door en merk je het verschil zonder electra niet. Echter brengt tuning weer andere risico's met zich mee...
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6355
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Het is een kwestie van wennen en plannen; ik hou er zelf altijd zo rekening mee dat ik de motor niet hoef te gebruiken om de accu op te laden. Dat is heel inefficiënt.aristo schreef: ......….Verder ben ik aan het uitproberen Pure en Safe maar ben er wel achter dat nadat je niet uitkomt met de accu en dan de batterij begint te laden je niet op het verbruik moet letten......
Mooi dat je kunt genieten van de auto. BTW ik ben ook nog niet boven de 225 gekomen op de Autobahn (en de mijne heeft een Polestar chip). Misschien moet jou auto ook nog "los" worden gereden?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Cem
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 20.01.2017 - 12:59
Idd, liever nog wat stroom in de accu bij aankomst i.p.v. het aanslaan van de motor. Net wat Aristo zegt wennen en plannen, het wordt op een gegeven moment een sport om de grens op te zoeken. Over de andere grens gesproken, volgens het boekje moet de auto 230 werkelijke km per uur halen. 210, werkelijk waarschijnlijk rond de 200 komt daar niet in de buurt, het lijkt me sterk dat je zo een verschil los kan rijden.Gouwe schreef:Het is een kwestie van wennen en plannen; ik hou er zelf altijd zo rekening mee dat ik de motor niet hoef te gebruiken om de accu op te laden. Dat is heel inefficiënt.aristo schreef: ......….Verder ben ik aan het uitproberen Pure en Safe maar ben er wel achter dat nadat je niet uitkomt met de accu en dan de batterij begint te laden je niet op het verbruik moet letten......
Mooi dat je kunt genieten van de auto. BTW ik ben ook nog niet boven de 225 gekomen op de Autobahn (en de mijne heeft een Polestar chip). Misschien moet jou auto ook nog "los" worden gereden?
Volvo v60 PIH Summum my2015
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ik heb meerdere malen 247 gehad op de teller (ook met Polestar tuning). Richting de 240 gaat het aardig rap!Cem schreef:Idd, liever nog wat stroom in de accu bij aankomst i.p.v. het aanslaan van de motor. Net wat Aristo zegt wennen en plannen, het wordt op een gegeven moment een sport om de grens op te zoeken. Over de andere grens gesproken, volgens het boekje moet de auto 230 werkelijke km per uur halen. 210, werkelijk waarschijnlijk rond de 200 komt daar niet in de buurt, het lijkt me sterk dat je zo een verschil los kan rijden.Gouwe schreef:Het is een kwestie van wennen en plannen; ik hou er zelf altijd zo rekening mee dat ik de motor niet hoef te gebruiken om de accu op te laden. Dat is heel inefficiënt.aristo schreef: ......….Verder ben ik aan het uitproberen Pure en Safe maar ben er wel achter dat nadat je niet uitkomt met de accu en dan de batterij begint te laden je niet op het verbruik moet letten......
Mooi dat je kunt genieten van de auto. BTW ik ben ook nog niet boven de 225 gekomen op de Autobahn (en de mijne heeft een Polestar chip). Misschien moet jou auto ook nog "los" worden gereden?
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6355
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Zowel TS als ik zelf hebben niet aangegeven dat we plankgas reden
. Ik in ieder geval niet toen, was te druk, dus moest telkens weer afremmen.

Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Je kan ook last hebben van een kapotte 3 weg klep bij de turbo. Dan is de auto traag boven de 150 en kun je 200 amper halen.Cem schreef:Idd, liever nog wat stroom in de accu bij aankomst i.p.v. het aanslaan van de motor. Net wat Aristo zegt wennen en plannen, het wordt op een gegeven moment een sport om de grens op te zoeken. Over de andere grens gesproken, volgens het boekje moet de auto 230 werkelijke km per uur halen. 210, werkelijk waarschijnlijk rond de 200 komt daar niet in de buurt, het lijkt me sterk dat je zo een verschil los kan rijden.Gouwe schreef:Het is een kwestie van wennen en plannen; ik hou er zelf altijd zo rekening mee dat ik de motor niet hoef te gebruiken om de accu op te laden. Dat is heel inefficiënt.aristo schreef: ......….Verder ben ik aan het uitproberen Pure en Safe maar ben er wel achter dat nadat je niet uitkomt met de accu en dan de batterij begint te laden je niet op het verbruik moet letten......
Mooi dat je kunt genieten van de auto. BTW ik ben ook nog niet boven de 225 gekomen op de Autobahn (en de mijne heeft een Polestar chip). Misschien moet jou auto ook nog "los" worden gereden?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir