En laat ons hopen dat het zo blijft, wij hoeven jullie BPM en MRB niet !Battlecruiser schreef:
Er is wel een belastingverschil, dat is alles.

En laat ons hopen dat het zo blijft, wij hoeven jullie BPM en MRB niet !Battlecruiser schreef:
We kunnen wel een tijdje ruilenBlackcurrantV70 schreef:En laat ons hopen dat het zo blijft, wij hoeven jullie BPM en MRB niet !Battlecruiser schreef:
Er is wel een belastingverschil, dat is alles.![]()
met een gezin ben je dus de lul en met een hond niet, dat is rechtsongelijkheidBattlecruiser schreef: Dat is geen rechtsongelijkheid: elk land mag zijn eigen voertuigbelastingregels bepalen. Van rechtsongelijkheid zou sprake kunnen zijn als men in de EU hetzelfde regelsysteem zou willen toepassen en als een land dan stiekeme verschilletjes voor eigen burgers toepast, zoals alleen tol voor buitenlanders o.i.d..
Een ander land is een ander systeem, dus vergelijk je dan bananen met perziken.
Laat ik nu en een gezin en een hond hebben.... En omdat mijn V70 flink zwaarder is dan, pak'm beet een Twingo, en ook nog eens op diesel rijdt, betaal ik ook nog eens heel wat meer MRB en BPM dan een Twingo-rijder. Overigens, mijn gemeente rekent hondenbelasting en onze overheid is zo blij met onze 2 jongens dat ze ons met enige regelmaat een beetje sponsoren.OGA244 schreef:met een gezin ben je dus de lul en met een hond niet, dat is rechtsongelijkheidBattlecruiser schreef: Dat is geen rechtsongelijkheid: elk land mag zijn eigen voertuigbelastingregels bepalen. Van rechtsongelijkheid zou sprake kunnen zijn als men in de EU hetzelfde regelsysteem zou willen toepassen en als een land dan stiekeme verschilletjes voor eigen burgers toepast, zoals alleen tol voor buitenlanders o.i.d..
Precies dat.jalex_h schreef:[...]OGA244 schreef:met een gezin ben je dus de lul en met een hond niet, dat is rechtsongelijkheidBattlecruiser schreef: Dat is geen rechtsongelijkheid: elk land mag zijn eigen voertuigbelastingregels bepalen. Van rechtsongelijkheid zou sprake kunnen zijn als men in de EU hetzelfde regelsysteem zou willen toepassen en als een land dan stiekeme verschilletjes voor eigen burgers toepast, zoals alleen tol voor buitenlanders o.i.d..
Sorry hoor maar ik vind dit je reactie echt kant noch wal raken.