Hey mede forummers
Betreft mijn v50 1.6D uit 2010 met 268k op de klok
Van de week reed ik op de snelweg en ging een auto inhalen en ineens kreeg ik de melding “verminderd motorvermogen” enorm vervelend dus op vluchtstrook en even restart en de melding was helemaal weg.
Nou is de melding een goede week weg geweest en kwam gister terug enorm genant
Sta bij de stoplichten naast een cliootje dat cliootje doet stoer en denk jou lan ik hebben, ik dacht hetzelfde nja de eerste 100 meter gingen goed toen kreeg ik weer die vervelende fout melding!!
Vandaag op het werk aan de pc gehangen en het volgende kwam naar boven
CEM-3A00 motorregeleenheid software onjuist signaal
CEM-8A09 dimlicht rechts onjuist signaal
CEM-8A12 dimlicht links onjuist signaal
ECM-7700 motorregeleenheid onjuiste controle som
ECM-2520 brandstofdruk-te lage druk
De volvo is gechipt bij obbe en volgens mij een aanpassing aan de software ivm chippen en die dpf en bij de dennis de dpf leeggeklopt
Heeft iemand ervaring met deze codes?
Ik kan de codes wissen maar zodra ik weer start zijn ze terug
Het 2e voorop ligt 215 40 18 en achterop 215 45 18 dit ivm verkeerd bestelde banden door de bandenboer
Zodra ik wat vlotter door n bocht ga heb ik direct minder vermogen en gaat mijn dstc lampje knipperen totdat ik uit die bocht ben!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Ikzelf dacht aan een verstopte brandstoffilter
Groeten Mark
Foutcodes...
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Dit meen je toch niet?
Ik denk dat als je de banden vernieuwd voor rondom dezelfde maat dat je van dat rare bochten gedoe af bent.
Logisch toch ook? Het abs systeem en dstc meet de omwentelingen vd wielen. Die kloppen nu niet.
Waardeloze bandenboer dus.
Die software storing lijkt me normaal door de tuning?
Brandstofdruk storing, daar zou ik mee verder gaan. Raildruk, hogedrukpomp etc.
Ik denk dat als je de banden vernieuwd voor rondom dezelfde maat dat je van dat rare bochten gedoe af bent.
Logisch toch ook? Het abs systeem en dstc meet de omwentelingen vd wielen. Die kloppen nu niet.
Waardeloze bandenboer dus.
Die software storing lijkt me normaal door de tuning?
Brandstofdruk storing, daar zou ik mee verder gaan. Raildruk, hogedrukpomp etc.
-
- 2nd Gear member
Ik heb zo'n remontluchtingsset voor op de compressor.
Hiermee zuig ik het vervangen brandstoffilter vol en kun je vrijwel direct gewoon starten.
Hiermee zuig ik het vervangen brandstoffilter vol en kun je vrijwel direct gewoon starten.
V50 1.6D DRIVe MY2010