V60 PIH 5 jaar en 200.000 km, doorrijden of niet

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Donker
2nd Gear member

Het moment nadert dat mijn V60 PIH de 200.000 km nadert en de bijtelling er weer volledig op komt. Ik vind het een ontzettend fijne auto en de meest betrouwbare (alleen 1x hoogspanningsdynamo vervangen rond 120.000 km) die ik ooit heb gehad. Het concept past goed bij me vind ik. De krachtige diesel vind ik heerlijk op de snelweg (powerstand) waar ik het grootste deel van mijn 40.000 km/jaar maak. Pure is perfect als ik in de stad blijf en gebruik ik veel in het weekend.
Maar ik wil geen 22% bijtelling over € 70.000, dus hij gaat binnenkort van de BV af. Maar wat komt er daarna voor in de plaats?
Naar prive en nog 2 jaar 80.000 km er op zetten? Financieel denk ik het interessants. Iemand al ervaring met zoveel km met de V60 PIH? Gaat het goed met de turbo's, bak etc. of zijn er grote issues te verwachten?
Gouwe
7th Gear member

Lekker doorrijden en 19 cent per kilometer declareren aan de BV. Bak en turbo hoef je geen problemen te verwachten. Er rijden genoeg D5's rond met het dubbele aan kilometers zonder reparaties aan die delen. Reparatiekosten zijn altijd goedkoper dan je afschrijving en bijtelling op een nieuwe. Overigens is het 25% bijtelling in jou geval.
Maar als je wat anders wil kan dat natuurlijk ook, een XC90T8 met 7% misschien?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
vaudi
5th Gear member

Voor mij is het heel helder:
Als de PIH goed bevalt? Altijd doorrijden, maar dan wel overzetten naar privé, dat is duidelijk.
Zeker ook omdat je geen technische problemen hebt. En niet te vergeten. Je geniet van de auto.
En als er een keer iets is. Tja dan kun je altijd nog beslissen over afscheid nemen.

Ik ken mensen die nieuw rijden en die desondanks nog veel lopen te mekkeren over hun auto.
Die zijn ontevreden over de prijskwaliteit verhouding van hun nieuwe bak.

Tuurlijk als geld geen rol speelt, dan wist ik het wel.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”