Vraag mbt het start/stop systeem (DRIVe):
Ik constateer dat dit bij mij momenteel niet wil werken.
Dmv ‘My Car’ geeft het systeem aan dat het óf de temperatuur van de ss-accu is (te laag) óf de spanning van de ss-accu te laag zou zijn. Heb de spanning gemeten en die is een vrolijke 13V, mbt temperatuur: geen idee waar (en dan hoe) te meten en wat de onderwaarde is.
Buiten is het 14 graden maar ook vorige week bij 23 graden deed ie het niet, dus te lage temperatuur lijkt me stug.
Aan de hele reeks van voorwaarden welke in de handleiding genoemd worden wordt netjes voldaan, en tóch doet ie het niet....
Heb het in de winter ook wel eens geconstateerd maar dat had alles met de te lage buitentemperatuur te maken; dagen later bij hogere buitentemperatuur deed ie het weer gewoon.
Redelijk onnavolgbaar systeem....
Einde winter op de wintersport bevroren diesel gehad (-26) waarbij ook startpogingen zijn gedaan door de Oostenrijkse wegenwacht mbv hulpaccu. Kan dat een probleem hebben veroorzaakt? Heeft het systeem een zekering welke hierdoor wellicht is doorgebrand?
Btw spanning hoofdaccu is 12,5V (is dat niet wat laag?)
Op zich kan ik leven zonder het systeem, maar het irriteert me dat het niet werkt