gbv50 schreef:
Geen Navigatie en geen cruise control
Dat is geen minpunt van de Volvo, maar van de 1e eigenaar. Was wel leverbaar.
het gaat hier dan ook niet om Volvo in het algemeen, maar minpunten van ieder zijn eigen Volvo.
en als Degene dan net geen CC op ZIJN Volvo heeft zitten word dat wel als een minpunt van ZIJN/HAAR Volvo gezien.
gbv50 schreef:
Geen Navigatie en geen cruise control
Dat is geen minpunt van de Volvo, maar van de 1e eigenaar. Was wel leverbaar.
het gaat hier dan ook niet om Volvo in het algemeen, maar minpunten van ieder zijn eigen Volvo.
en als Degene dan net geen CC op ZIJN Volvo heeft zitten word dat wel als een minpunt van ZIJN/HAAR Volvo gezien.
Eens met Marcnij en niet met het statement van toppertje... Het topic is gestart om aan te geven wat er aan minpunten zijn van je Volvo (lijkt me idd handig om het op een specifiek type/uitvoering te betrekken) ten opzichte van andere auto's. Maar staat los van of iemand een auto heeft waarop bepaalde opties/accessoires ontbreken, anders kan je hele waslijsten opnoemen...
Renault Espace 1.8 PH2 225pk Paris Initiale
Renault Clio 0.9 PH2 90pk Intens
Volvo V60 2.0 D3 5c 6GT R-Design MY12 VolvoTune 185pk/480Nm
Alfa Romeo MiTo 1.3JTDm/84pk
Audi A6 Limousine 2.0TDI/140pk
Renault Laguna Hatchback 2.016v/140pk
Audi A4 Limousine 2.0TDI/131pk
Renault Megane GrandTour 1.5dCi/82pk
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD/140pk
Ford Focus 1.8TDdi/90pk
Ik vind het echt een gemis dat de Sensus Navigatie niet de geldende snelheid aangeeft. Nu zet ik altijd Flitsmeister erbij aan zodat ik kan zien hoe hard ik ergens mag. Nu weet ik wel dat die snelheden in de navigatie ook niet altijd kloppen. Hiervoor een Audi, toch gewend dat je in een oogopslag kon zien hoe hard je ook weer mag op een weg. Nu weet ik wel dat die aangegeven snelheden niet altijd overeenstemmen met de werkelijkheid. Vooral op snelwegen wisselt het nogal eens, vaker dan de kaartupdates kunnen bijbenen. Maar toch...
Fashion fades, only style remains
Lynk&Co 2022 Volvo V40 T4 Business Sport R-Design 2018
Marin30 schreef:
Ik vind het echt een gemis dat de Sensus Navigatie niet de geldende snelheid aangeeft. Nu zet ik altijd Flitsmeister erbij aan zodat ik kan zien hoe hard ik ergens mag. Nu weet ik wel dat die snelheden in de navigatie ook niet altijd kloppen. Hiervoor een Audi, toch gewend dat je in een oogopslag kon zien hoe hard je ook weer mag op een weg. Nu weet ik wel dat die aangegeven snelheden niet altijd overeenstemmen met de werkelijkheid. Vooral op snelwegen wisselt het nogal eens, vaker dan de kaartupdates kunnen bijbenen. Maar toch...
Dat is wel een bestelbare optie hoor bij Sensus Connect, volgens mij zit dat bij het Safety pakket. Ik heb het in ieder geval wel op mijn (vorig model) XC60. Werkt erg goed.
Marin30 schreef:
Ik vind het echt een gemis dat de Sensus Navigatie niet de geldende snelheid aangeeft. Nu zet ik altijd Flitsmeister erbij aan zodat ik kan zien hoe hard ik ergens mag. Nu weet ik wel dat die snelheden in de navigatie ook niet altijd kloppen. Hiervoor een Audi, toch gewend dat je in een oogopslag kon zien hoe hard je ook weer mag op een weg. Nu weet ik wel dat die aangegeven snelheden niet altijd overeenstemmen met de werkelijkheid. Vooral op snelwegen wisselt het nogal eens, vaker dan de kaartupdates kunnen bijbenen. Maar toch...
Dat is wel een bestelbare optie hoor bij Sensus Connect, volgens mij zit dat bij het Safety pakket. Ik heb het in ieder geval wel op mijn (vorig model) XC60. Werkt erg goed.
Ja hier ook, werkt feilloos.
Maar ik ben doorgaans zo scherp dat ik het zelf ook kan zien, maar ben dan ook nooit met telefoon, mail of andere afleiders bezig.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ho ho, Belgen kunnen ook aardig wat zagen hoor!
De nadelen van mijn s80 zijn;
-een draaicirkel die meer bij een vrachtwagen past
-geen voorste mistlichten te verkrijgen op de laatste MY's
-een zware, niet gemotoriseerde kofferklep
-een onbegrijpelijk tekort van het 'follow me home'-systeem; waarom moet je steeds op de knop van de sleutel drukken?
Bij andere merken werkt het gewoon bij ontgrendelen of uitstappen.
De handremknop zit daar niet goed, de knopjes er rond trouwens ook niet.
voor de rest, zalige wagen die ik voor geen geld zou willen missen!
s80 2.0D momentum 2008
xc70 DrivE momentum 2011
s80 D5 AWD GT6 summum inscription 2015 bor 19''
c70 D3 summum 2012
s90 T4 inscription 2019
xelor schreef:
... dat het start/stop systeem niet permanent kan worden uitgeschakeld
+1 en dan de manier waarop het werkt, stuur in maar laat hem naar de haaietanden lopen en het ding denkt motor uit, weg stuurbekrachtiging en een bokkende auto omdat hij toch door rolt zonder motor.
Het eerste wat ik doe is de s/s uit zetten, wil ik mij echt druk maken over het verbruik dan koop ik wel een Aygo.
Start-stop op mijn zakelijke werkt alleen als ik volledig stilsta met de voet op de rem. Zodra de rem lost start de motor en schakelt hij de automaat weer in D en gaat bewegen. Dat werkt trouwens sneller dan auto's met een handbak: die moeten iets doen met de koppeling en blijkbaar vertraagt dat nogal.
Min punt toch wel van de nieuwere Volvo's. (2006 en up) Zijn de stalen subframes. Subframe van mijn S80 is nu al krokant aan het worden. En waarschijnlijk, 0,0 vanuit Volvo zelf want ja, de auto is al 11 jaar oud.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- V70 D5 & S80 V8, welke samengevoegd gaan worden tot V80 V8!